13 Reacties

2 jaar geleden

Ook benieuwd naar, dus geen tips helaas. Maar ik lees wel even mee 😉

2 jaar geleden

Ik volg 😂

2 jaar geleden

Hier met 15 maanden gevlogen. Zoontje is echt geen schootkind😬. Dus ik vond het nogal spannend.. Wat hier hielp: - zelf niet teveel druk maken, je komt er vanzelf 😊 - veel boekjes mee, hij is daar dol op. - eten! - flesje melk bij stijgen en landen (maken ze warm in het vliegtuig) - draagzak mee. Vanwege corona mocht je eigenlijk niet rondlopen. Maar toen het even niet meer ging hebben we hem in de draagzak gedaan en even bij wc gestaan. Hij is toen zelfs even in slaap gevallen. - nieuw speelgoed mee - filmpje oid op telefoon zetten - zorgen dat er bij aankomst een auto of prive transfer klaar staat. Je wilt dan iig niet lang wachten. - goede vliegtijden!! Wij hebben daar extra voor betaald. Dat het goed viel met zijn slaapjes en hij bij aankomst meteen naar bed kon. Wellicht helpt dit een beetje. Wij moesten 5 uur vliegen. Het was te doen hoor! Succes!!

2 jaar geleden

Ik volg ook 😅

2 jaar geleden

Wij vlogen toen onze dochter 1 jaar was en vooraf wilde ik dat we eerder waren gegaan ( toen ze nog veel sliep en niet zo beweeglijk was) maar het is me alles meegevallen en zou het zo weer doen, wat ons hielp; - neem ruim de tijd voor reis naar vliegveld en inchecken, wij vonden in de middag vliegen het fijnst ivm ritme wat we hiermee vast konden houden, hoewel ze op de terugweg (nachtvlucht zelfs heel de nacht sliep 🙈) maar je wilt echt niet stressen en haasten met je kind mee - evt als het betaalbaar is extra beenruimte dit is bij een lange vlucht prettig maar wij vlogen 10u Economy en ging uiteindelijk ook prima - boek je stoel achterin het vliegtuig zodat je dicht bij de keuken (meer loopruimte) en wc’s met verschoontafel zit - zelf niet te druk maken is echt de gouden tip, hoewel het zo simpel klinkt het is echt zo, ook ten opzichte van medepassagiers, ze hadden maar een privéjet moeten boeken als ze geen overlast van medepassagiers willen (zei onze stewardess heel stellig en toen viel er een last van m’n schouders ☺️) Wij gingen 10u vliegen met een overbeweeglijke dreumes die niet houd van bewegingsbeperkende maatregelen 🤣 ze schreeuwde het al uit nog voor we het vliegtuig in mochten maar uiteindelijk vond ze het prima en gezellig en konden we goed ons ritme vasthouden waardoor ze ook goed sliep en beperkt last van jet lag waardoor we ook op vakantie ritme konden vasthouden - Wij hadden zelf in een thermosfles warm water mee voor de fles, dat vond ik heel fijn zodat je niet meteen de stewardessen moet lastig vallen die na de start gelijk heel druk zijn terwijl jij eigenlijk meteen een flesje wilt geven ivm de druk op de oortjes - wij hadden een deryan air traveller mee en die was echt fantastisch, misschien al een beetje klein voor een dreumes maar het was heerlijk om haar zo op schoot te kunnen laten liggen en je handen vrij te hebben, plus op een lange vlucht gaan ze ook doorwegen op je benen - draagzak mee en idd bij de keuken of wc’s ruimte om even rustig in slaap te wiegen oid - eten/ babyvoeding mag allemaal mee in handbagage - wij hebben onze dochter met haar wakkertijd lekker door het vliegtuig laten kruipen, vond ze geweldig en zelf even staan en haar laten zitten met speelgoed of eten zodat ze wat bewegingsruimte heeft - bij aankomst idd vervoer al geregeld zodat je na douane en koffers iig gelijk door kan. Hopelijk heb je er iets aan, geniet van je vakantie iig 😎

2 jaar geleden

Hier toen dochter 1 jaar alleen met haar gevlogen (2,5 uur), totaaal dramaaaaa! Als er iets mis ging ging het ook mis, op de koffers na. Ik kreeg een riem voor om mij heen met haar. Die was ik binnen 3 Minuten kwijt en viel achter mijn stoel (zat op de laatste stoel, met muurtje achter mij dus kon hem ook niet pakken). Ik ben niet erg chaotisch van mijzelf, maar denk dat iedereen om mij heen dit wel dacht haha. Mobiel kwijt, fles over de wereld, noem maar op. Vliegtuig was super vol, mijn spullen konden niet meer boven onze stoel in het kastje dus moesten ergens middenin/tussenin. Uiteindelijk is de vrouw naast mij weggehaald zodat onze dochter een eigen stoel had. En had ik een andere vrouw naast mij die super lief was en met alles wel wilde helpen. Niet om je er vanaf te praten, maar ook dit heb ik overleefd. En ook ik zou het toch zo weer doen, wel met een eigen stoel voor haar en zo’n trolley zodat ze der benen kan strekken. 😜

2 jaar geleden

Weinig tips.. gevlogen toen ze 1 jaar was en ze heeft uuuren gehuild omdat ze verplicht op schoot moest en last had van haar oortjes (vermoed ik). Was de schaamte echt voorbij tegenover andere passagiers maar was echt op na een tijd. Ik ben weer even genezen voorlopig. De draagzak was wel echt dé uitkomst, had niet zonder gekund. Hier heeft ze uiteindelijk nog even in geslapen. Ook bij aankomst viel ze meteen als een blok in slaap. Enige voordeel was dat ze door het slaaptekort geen jetlag had 😆

2 jaar geleden

Wij hebben nu twee keer gevlogen. Tip; boek een stoel bij als het kan. Wij gaan in mei ook. Wel verder weg en ze is dan 1.5. Reisbureau gebeld en een stoel bijgeboekt. Zonder extra stoel is vliegen 1 groot drama. En met die korte afstanden kan je eigenlijk niet lopen. Heel klein pad door het vliegtuig

2 jaar geleden

Onze dochter was toen zo onder de indruk dat ze vrij rustig was. Naar buiten kijken, slapen, ee hadden leuke mensen achter ons zitten ze ging steeds over de stoel achter zich kijken, speelgoed mee, flesje, eten. En vooral niet te druk maken vooraf.

2 jaar geleden

Wij gaan in mei ook vliegen met onze dreumes van dan 1,5. Ben benieuwd! Hebben in ieder geval een extra stoel bijgeboekt

2 jaar geleden

Onze zoon heeft de heen en terug vlucht alleen maar geslapen. Ik zag er ook tegen op. Maar was achteraf nergens voor nodig.

2 jaar geleden

Wij hebben ook gevlogen met 15 maanden, genoeg eten, zorg dat je zelf iets aan hebt met zakken (speentje, paspoort, telefoon)! Lekker de draagzak mee en kijk naar gunstige (slaap) vliegtijden… wij hadden de tip om voor de oortjes een paar dagen daarvoor al een neusspray (met alleen zoutoplossing) te gebruiken en dit ook een half uur voor het stijgen te geven. Tijdens het stijgen en dalen een flesje geven!

2 jaar geleden

Van te voren had ik me ook ingesteld op een drama maar hij was zo onder de indruk dat hij zowel op de heenreis als de terugreis meteen in slaap viel. Dat scheelde al een uur op de reis. De rest van de tijd hebben we gevuld met een stukje fruit eten, boterhammetje eten, een nieuw speelgoedje, filmpje op de tablet enz. Ik had van tevoren nooit verwacht dat het zo goed zou gaan want thuis zit hij nog geen halve minuut op schoot. Het is me enorm meegevallen.