30 Reacties

5 jaar geleden

Ik heb er ook zo last van, vooral in mijn gezicht is het ineens een opgeblazen idee 😂

5 jaar geleden

Hier ook last van. Eigenlijk vooral de standaard tips, weinig zout, vooral genoeg/extra blijven drinken (ook al klinkt dat raar), extra magnesium slikken. Dat mag bovenop je gewone multivitamine met magnesium. En verder helaas volhouden.

5 jaar geleden

Ik ben nu 38 weken en houd al vocht vast vanaf ik denk 24 weken helaas helpt niet veel en pas ik alleen nog slippers van mij vriend. Een collega van mij had dit ook en was een week na de bevalling al het vocht weer kwijt. Dus ik hoop dat dit bij mij ook zo gaat. Het hoort er helaas bij!

5 jaar geleden

Zo herkenbaar... Voeten, benen, handen en gezicht... Helaas geen tips

5 jaar geleden

Kben 35 weken en khou ook super veel vocht vast aan men voete enkels en gezicht .... en de kilos gaan ook omhoog .. voor de voete kan je een voetembadje doen met lauw of koud water en wat zout erbij gooien.. gelukkig gaat dit er na de bevalling weer allemaal af 😅

5 jaar geleden

Reactie op Leïla

Kben 35 weken en khou ook super veel vocht vast aan men voete enkels en ge ...
Owja en voetmassages ook, laat ze door je partner doen🙈

5 jaar geleden

Geef het wel aan bij je VK!! Ik ben in 10 dagen 6kg aangekomen, mijn bloeddruk was ook plotseling hoger. Ik moest meteen naar het ziekenhuis en gelukkig geen eclampsie. Wel medicatie nu en om de 2 a 3 dagen controle. Was vandaag geen verbetering, donderdag weer en als dan ook niet beter is gaan we over op inleiden. Houd ook andere zaken goed in de gaten, zoals hoofdpijn en bovenbuikpijn/benauwheid.

5 jaar geleden

Ik ben nu 36+2 en hou al heel mijn zwangerschap heel veel vocht vast ik kan ook geen schoenen aan alleen slippers van bijna 5 maten groter omdat ik olifanten voeten heb. Zolang je je goed voelt behalve dat je je opgezwollen voelt is er niks aan de hand zegt mijn VK De ene vrouw heeft daar heel erge last van, de andere heel weinig en de ander weer niet. Veel met je voeten omhoog liggen maar echt hoog dus als je ligt hoger als de rest van je lichaam. Verder heb ik gelezen dat selderij sap zou helpen maar heb dit niet geprobeerd.. Succes 🤗

5 jaar geleden

Er van af komen gaat niet lukken. Mij hebben ze verteld dat het vocht pas weggaat een paar weken na de bevalling. Maar je kan het wel wat voorkomen dat het erger wordt. Koude voetbaden, benen omhoog leggen, strakke broek/legging/steunkousen dragen. Mijn voeten zien er ook lelijk uit. De ene zelfs wat dikker dan de andere 😄

5 jaar geleden

Bleekselderij eten! Helpt super goed is vochtafdrijvend

5 jaar geleden

Reactie op Charlottee

Er van af komen gaat niet lukken. Mij hebben ze verteld dat het vocht pas w ...
Haha hier ook een dikkere en smallere voet door vocht 😅 Het is niet echt in mijn benen of enkels maar echt bovenaan in mijn voet. Als ik stap/zwem voel ik het zelf heen en weer gaan 😳

5 jaar geleden

Brandnetel thee wil ook helpen. Mocht dit nog niet benoemd zijn.

5 jaar geleden

Mijn vingers doen echt pijn van het vocht en mijn kleine teentje raakt de grond niet meer omdat het zo dik staat 😅 en sinds deze week ook mijn gezicht dat opbolt, gelukkig is het niet lang meer! 36+3

5 jaar geleden

Haha jaa zo jammer dat dit precies afgelopen week gebeurt,, afgelopen vrijdag de bruiloft van mijn man zijn beste vriend waar hij getuige was,, ik mijn voet in sleehakken gepropt maar dat zag er echt niet uit!! Voeten puilde helemaal uit haha!! En aanstaande vrijdag de bruiloft van mijn beste vriendin waar ik getuige ben! Ben er voor mezelf nog niet aan uit wat voor schoenen ik aan doe🙈🙈

5 jaar geleden

Uhhh heel herkenbaar zowel in de enkels, onderbenen vingers etc. Wat je zou kunnen doen zijn heel charmante steunkousen kopen of zelf zwachtelen als je weet hoe je dit moet doen. Door de druk van de steunkousen wordt het vocht verdreven en verder beentjes hoog houden. Good Luck mommy 🥰

5 jaar geleden

Reactie op SJG

Uhhh heel herkenbaar zowel in de enkels, onderbenen vingers etc. Wat je zou ...
Ik heb dit ook echt erg wil ook geen eens meer schoenen aan en sommige pas ik niet eens meer 😅

5 jaar geleden

Ik heb hier ook opeens last van bij 34 week. Mijn verloskundige zei vandaag dat brandnetel thee eventueel vochtafdrijvend kan werken..

5 jaar geleden

Veel water drinken!

5 jaar geleden

Heel herkenbaar.. heb het al vanaf 20’weken en niks helpt 😖 Vooral de pijn in mn vingers is erg vervelend.. En de zorgen die het me geeft of mn bloeddruk wel in orde is etc.

5 jaar geleden

Herken het zeker