21 Reacties

4 jaar geleden

Heb je om hem brood te laten eten ook al geprobeerd om het brood in melk te laten weken voor de smaak? Of iets zoets erop zodat hij het hopelijk lust? En een grotere avond fles met pap, zodat hij snachts verzadigd is?

4 jaar geleden

150 lijkt me ook wel weinig op die leeftijd?

4 jaar geleden

Bij mij wil hij ook nog graag de fles, ik geef hem nog 3 flessen van 180 ml. Misschien de hoeveelheid aanpassen zodat je een fles minder kunt geven omdat hij dan langer vol zit? Het is natuurlijk ook zo dat als ze wakker worden en we geven ze gelijk eten dat dit wordt gezien als beloning. Daardoor blijven ze rond die tijd erom vragen. Mijn zoontje kwam een tijdje rond 5:00 en gaf hem dan ook vrijwel direct de fles, toen ben ik dat steeds later gaan doen en nu is zijn wakker tijd 6:00, maar dat is meer omdat hij dan heeft gepoept. Geef je hem tussendoor ook water/lauwe thee? Dat kan misschien ook helpen voor een voller gevoel.

4 jaar geleden

Flesjes van 150 zijn voor deze leeftijd heel weinig. Misschien kun je die in de ochtend en lunch verhogen. Naar 180 of 210. Ze hoeven nu ook geen poedermelk meer dus kan ook met normale melk. Zo ziet t er bij mij uit: 07.00 papfles 200ml melk en brinta 9.30 fruit. 1 en soms 2 stuks 12.00 2 boterhammen 15.00 snack (fruit, rozijn of cracker? 17.00 diner 19.30 120ml melk (heeft hij niet nodig, meer lekker warme melk voor het slapen. Jouw fruithapje, zijn dat hele stukken fruit of nog geprakt? Hij krijgt anders nog best veel voeding zonder te kauwen. Misschien ander broodbeleg wat hij wel lekker vind? Door kauwen zitten ze sneller vol en als ze overdag genoeg eten hoeven ze snacht ook niet meer en kan je door afbouwen die gewoonte afleren. Succes!!

4 jaar geleden

Reactie op Fro

Heb je om hem brood te laten eten ook al geprobeerd om het brood in melk te ...
Ja brood heb ik met van alles geprobeerd om aan te bieden. Verschillende broodbeleg of in melk laten weken maar hij wilt het helemaal niet

4 jaar geleden

Ons zoontje at ook heel lang geen brood. Maar dat kwam denk ik doordat we hem toch wel wat anders gaven als hij niet at bijv. melk. Op een gegeven moment zijn we daarmee gestopt. Dus om 12u geen melk/pap meer gegeven en elke keer een broodje aanbieden bij de lage tafel in de woonkamer zodat hij zelf kon pakken in zijn eigen tempo en af en toe stopte ik er zelf een stukje in (in zijn stoel ging hij namelijk alleen maar huilen omdat hij geen brood wilde maar melk). In het begin maakte ik het brood nat met melk en at er dan zelf ook duidelijk van (we aten samen van 1 bordje). Na een paar dagen begon hij toch brood te eten (maar deed er dan wel echt 1,5uur over om het op te krijgen). Vooral brood met roomboter, zuivelspread en vegetarische kipleverworst vindt hij nu lekker. Het is denk ik echt even doorzetten en niet te snel toegeven.

4 jaar geleden

Flesjes van 150 zijn voor deze leeftijd helemaal niet weinig. Vanaf 12 mnd hebben ze nog maar ongeveer 300 ml melk per dag nodig (aangemaakt of koemelk). Dus 2x 150 (aangemaakt al) of bijv 3x 100 of 1x 200 en 1x 100. Maar dit zijn wel echt nog teveel melkvoedingen. 5 x 150+5is 850 melk, bijna driedubbele dus. Je zegt geprobeerd af te bouwen met minder melk, bedoel je dan qua ml of de verhouding melkpoeder met water? Anders zou je dat laatste nog kunnen uitproberen, zodat het steeds wateriger wordt en dan daarna qua ml afbouwen. Dat gaat vaak makkelijker. Verder zeg je dat als je 00.00 weglaat hij 2.30 komt, maar komt hij dan 04.00 alweer? Anders zou je namelijk ipv 00.00+04.00 2 flessen alvast naar 2.30 1 fles kunnen gaan. En de fles van 20/20.30 geef je ook al slapend? Die zou ik proberen voordat hij gaat slapen te geven, zodat hij aanleert langer aan een stuk te slapen. Dan is er ook een grotere kans dat hij niet of iig minder vaak gaat komen voor een nachtelijke fles. Daarnaast is het vaak ook gewenning, was bij zoontje van vrienden bij ons ook: wilde tot ruim 1.5 jaar altijd ‘s nachts nog fles, toen Paar nachten doorzetten (lees: huilen, vaak uit bed en weinig slaap) en hopla, zoontje sliep door en had geen fles meer nodig… Als hij echt geen brood wil eten kan je via CB vragen of een prelogopedist wil meekijken. Succes!

4 jaar geleden

Ons schema: 07:00-08:00 1 broodje met 150 ml halfvolle melk 10:00 fruit met drinken 12:00 2 a 3 broodjes met 150 ml halfvolle melk 14:30 knijpfruitje of eierwafel met drinken 17:00 warm eten met toetje en drinken 18:30 180 +6 opvolgmelk en dan op bed.

4 jaar geleden

Lastig, dat hij geen brood lust! En van die luchtige crackers (cracotte-achtig)? En als je het brood eerst roostert? Bij ons is het ongeveer dit: 07:00 Pap + 100ml melk, 10:00 fruit + water + soepstengel of droge cracker, 12:00 2 boterhammen + water, 15:30 bakje yoghurt, Tussendoor rozijntjes of babykoekje + babythee, 17:45 avond eten (ongeveer 250 gram) + water, 18:45 200ml warme melk. Succes!!!

4 jaar geleden

Onze zoon van 13 maanden krijgt sinds ruim een week geen fles/kunstvoeding meer. 7:00u pap (met een lepel) 10:00u fruit 12:00u 2 boterhammen en een beker volle melk 15:00u koekje/eierkoek 17:30u warm eten 250 a 300gr + Griekse yoghurt 19:00u naar bed

4 jaar geleden

Nou die van mij wint het 😂😂 afbouwen met flesjes melk lukt hier ook niet. S nachts 120 ml 8 uur 150 ml 10.30 150 ml 15.15 150 ml 19.15 150 ml Zit dus nog op 720 ml😳😳 en ze is gek op Dr melk. Ze trekt die fles bijna uit m'n handen, zo gek is ze op melk. Ook hier gaat het overige eten slecht. met moeite een boterham binnen krijgen, om nog maar te zwijgen over avondeten 😔

4 jaar geleden

Ons schema: 7.00uur 180cc pap + halve botherham 10.30/11.00 fruit + water 12.30/13.00 2 botherhammen + bekertje melk 15.00/16.00 tussendoortje (koekje, toetje etc) 17.00/17.30 groente 19.00 fles 150 cc Bij ons hielp samen eten van het brood. Hij zag ons een botherham eten en ging zelf ook eten. En de melk inderdaad misschien afbouwen met wat mindet schepjes voeding. Andere kant je kindke geeft wel aan wat hij nodig heeft. Elk kindje is anders.

4 jaar geleden

Het eerste wat ik zou zeggen is: laat die nachtfles weg want anders gaat hij nooit doorslapen. Misschien dat hij een paar dagen honger heeft en wakker wordt maar daarna niet meer. Dat is toch voor jezelf bijna niet vol te houden. Mijn dochter wilde gister ook bijna niet eten, maar heb toen vol gehouden en gewoon een lepel eten in gedaan en daarna ging ze wel eten. Als ze overdag genoeg binnen krijgen dan worden ze snachts echt niet wakker. Vindt hij krentenbollen ook niet lekker of crackers?

4 jaar geleden

Goedemorgen, In mijn gedachten leek het ook erg lastig om de fles af te vouwen maar we hebben het gewoon cold turkey gedaan (omdat de Nutrilon ook op was) Ons schema is. 8:00 1 boterham daarna 120cc+4 Nutrilon 10:00 fruit + water 12:30 2 boterhammen met een bekertje koude halfvolle melk (+/-120cc) 15:00 fruit + water 17:15 avondeten + bakje yoghurt 19:15 100/120cc warme halfvolle melk met 1 schepje jbpm Toen ik de eerste keer zijn Nutrilon verving voor koude halfvolle melk drink hij het zo op alsof hij nooit niks anders had gedaan. Probeer er voor jezelf ook niet zo'n druk op te leggen dan blijft het voor iedereen 'leuk'. Hij gaat vanzelf brood eten.

4 jaar geleden

Reactie op Mar1304

Nou die van mij wint het 😂😂 afbouwen met flesjes melk lukt hier ook niet. ...
Kan het zijn dat je dochter slecht eet omdat ze nog zoveel melk krijgt? Ze mag vanaf 1 jaar +- 300 ml zuivel op een dag (totaal van yoghurt, melk, opvolgmelk, etc). Ze krijgt dus eigenlijk teveel zuiv binnen en dat neemt misschien wel eetlust weg? Hier is het andersom hoor. Eten gaat goed, maar drinken....🤦🏼‍♀️

4 jaar geleden

Ik heb pas sinds een maand ongeveer drie flessen. Hier is het schema: 6:30/7:00 1 boterham en fles 120+4 10:00 fruit ( ong 1,5 stuks) en drinken 11:00 fles 120+4 12:00 2 boterhammen 15:00 biscuitje en drinken 17:00 avondeten (ong 250 gr) en beetje yoghurt 18:00 fles 180+6 Ik had tot een maand terug om 15:00 uur nog een fles Hier ook vrij lang nog een fles om 22:00 uur gehad, maar door een slaapregressie en ‘s avonds iets meer eten en ‘s ochtends (toen nog) een papfles toch eraf gekregen

4 jaar geleden

Wat voor een ‘flessen’ geven jullie eigenlijk? Hier krijgt ze ook nog 3x een fles nutrilon nr 2. Dit eigenlijk nav keuringsdienst van waarde dat er niet zoveel verschil is en opvolgende nummers vooral marketing zijn meen in me te herinneren. Nu vraag ik me toch af of ik moet stoppen of een ander nr moet geven…

4 jaar geleden

Reactie op nicolllee

Wat voor een ‘flessen’ geven jullie eigenlijk? Hier krijgt ze ook nog 3x ee ...
Wij geven sinds ze 1 is halfvolle melk, maar als je nog opvolgmelk wilt blijven geven zou ik zelf voor nr 2 kiezen!

4 jaar geleden

Max 300 ml melk producten geven. Meer hebben ze niet nodig. Mijn ervaring, ze gaan vanzelf beter eten als ze minder melkflessen krijgen. En brood vult echt veel beter. Probeer verschillende broodjes en verschillend beleg. Begin ‘s ochtends meteen met brood. En Ik zou geen fles meer geven na 20.00. Wordt hij wakker dan alleen een water fles. Mijn zoontje is 12 maanden en zijn schema is: 6.30 broodje Daarna 150 ml gewone melk 8.30 fruit en water 1130 brood met groenten en water 15.00 tussendoortje 1730 avondeten en bakje yoghurt 50 ml 19.00 fles gewone melk 100 ml Die van mij was ook verslaafd aan flessen. Ik ben van ene op de andere dag gestopt met melkflessen tussen 19.00 en 6.30. 3 nachten drama daarna was hij gewend. Na die 3 nachten ben ik gestart met alleen 150 in de ochtend en 150 in de avond. Toen over gegaan op gewone melk ipv kunstvoeding.

4 jaar geleden

Die van ons kan geen genoeg krijgen van eten! Ongelofelijk wat zij eet op een dag. 7 u boterham + 150c halfv melk + handje bessen 10 u fruithap 12 u warm of 2/3 boterhammen + handje bessen 14:30 150cc halfv melk 15:30 tussendoor (cracker, rozijnen, boontjes/fruit 17 u warm eten (250 gr) + yoghurt en fruit Kind wordt op kdv ook stofzuiger genoemd 🤣🤣. Ze is trouwens 13 mnd