22 Reacties
5 jaar geleden
Volgensmij is er geen leeftijd aan verbonden, net wat je zelf wilt. Wij doen dit al vanaf 4 weken omdat we het leuk vinden, na de laatste fles. Het is nu echt een heel ritueeltje. 😅
Wij hebben Jip en Janneke en de voorleesboot.
5 jaar geleden
Wij lezen de kleine nu al voor, is nu 2maandjes en 2 weken. We doen het voornamelijk voor het slapen gaan en merken dat hij erna lekker in slaapt valt, gewoon beginnen als je het wilt!
5 jaar geleden
Wij zijn nu 3 weken geleden begonnen. Eerst pluk van de Petteflet, boekjes van Nijntje, rupsje nooitgenoeg, een boekje over een mol met een drol op zijn hoofd. Nu dus deze op de foto. We zijn lid van de bibliotheek. Halen daar gewoon boeken. Ze krijgt er natuurlijk niks van mee maar vind het fijn om te luisteren en te kijken naar de plaatjes. Ik denk dat zelfs de tv gids goed zou zijn als we die nog hadden ;) Ze is nu 8 weken

5 jaar geleden
Als ik dit allemaal zo lees voel ik me haast een slechte ouder, ik ben alleen maar aan het hobbelen de hele dag, geen ritme niks (krampen/ niet slapen). Voorlezen is nog niet in me opgekomen.
5 jaar geleden
Reactie op Sammie1984
Als ik dit allemaal zo lees voel ik me haast een slechte ouder, ik ben alle ...
Ach nee joh... Ik lees voor, veelal omdat ik dat dan toch aan het lezen ben. Af en toe een verhaaltje voor m'n meisje, 1 a 2 keer in de week 5 minuutjes ofzo..
Ritme doen wij ook niet aan.
5 jaar geleden
Met prentenboeken kijkt hij mee (bijvoorbeeld "gewoon zoals je bent", maar ook dikkie dik, kikker en nijntje) ondertussen dat ik voorlees. Andere boeken zijn kijk boeken (zoals "baby ziet, kijkboek") en ik lees voor, waarbij hij in slaap valt (verzamelbundel Toon Tellegen). Gezellige momentjes en kan geen kwaad voor de taalontwikkeling en visuele uitdaging!
5 jaar geleden
Reactie op Mamameisje
Wij doen ook al even voorlezen uit het 365 Dikkie dik boek
Ook hebben we gewoon knisperboekjes en dan maken we daar zelf verhaaltjes van.
5 jaar geleden
Ik lees al vanaf een week of 5 voor. Ons ritueel is nu dat ik voorlees voor het avond slaapje na de fles van 19.00/20.00u en 's ochtends na de fles van 07.30u voor haar ochtend slaapje. Beide zijn dan in haar ledikantje. Snachts na de fles van 23.00u gaat ze in de co-sleeper.
Ik ben momenteel fan van rijm boekjes, de boeken van rebo publishers kosten maar €5,- per boek en te bestellen bij bruna. Boekjes van Stephenie Moss en Melanie Joyce zijn zo leuk🤩. Precies lang genoeg en als ze wat groter zijn valt er veel te zien (en bespreken) in deze boekjes
5 jaar geleden
Ik lees ook al een tijdje voor. Dikkie dik 365 verhaaltjes zijn leuk en ook kort, dus lees soms nog een boekje erbij voor.
5 jaar geleden
"Raad eens hoeveel ik van je hou?" Is hier het eerste boek dat dagelijks wordt voorgelezen. 🥰 echt een prachtig mooi boek. Ook verhaaltjes van vos en haas zijn leuk.