4 Reacties
2 jaar geleden
Is het een idee dat je er met iemand (professioneel) over gaat praten? Want dit klinkt alsof je je er zelf ook niet echt goed bij voelt.
Wij wonen zelf aan het water en mijn ouders en schoonouders ook. Vind het zelf ook altijd spannend en houd hem goed in de gaten maar probeer er niet al te paniekerig over te doen. Anders voelt hij mijn spanning, of ik maak het juist interessant door er zo spastisch over te doen.
Ik zeg wel regelmatig dat hij nooit alleen bij het water mag komen en we gaan zodra het mag op zwemles!
2 jaar geleden
Hoi,
Ik ben zelf zwemlesgever. Ik ben met veel dingen heel makkelijk maar weet ook hoe snel het mis kan gaan. Mijn dochter is bijna zindelijk en mag als de dat is meteen op zwemles want ik wil met zoveel water om ons heen dat ze snel zichzelf kan redden.
Voor ons was het geen reden om geen tweede te krijgen. Die hebben wij namelijk al. Ik vind het goed dat kinderen leren dat ze op moeten passen voor water.
Probeer er alleen op te letten dat de angst niet op je kind slaat. Want bange kinderen leren juist veel moeilijker zwemmen
2 jaar geleden
Goed dat je zo voorzichtig bent. Ik heb helaas veel kinderen van 2 tot 4 jaar gezien met letsel door water :(.
Ik vind het ook heel spannend, maar dat je jezelf er druk om maakt terwijl jullie er niet zijn is wel zorgelijk. Ten eerste wat andere zeiden over jou angst overbrengen naar je kind en daarnaast is het gewoon niet goed dat je je hier zoveel zorgen om maakt. Misschien goed om hier over te praten en kijken waar deze extreme angst vandaan komt en hopelijk verminderen.