15 Reacties

2 jaar geleden

Onze meid 20 mnd is ook altijd 5.30/6.00u wakker!🥱 Ze ligt ook rond 19.00u in bed, heel soms wat vroeger of zelfs later maar ook dat maakt niets uit. Ik heb mezelf er maar op ingesteld en mijn eigen bedtijd ook naar vroeger geplaatst🥴

2 jaar geleden

Yep, hier nog zo'n vroege vogel. Vandaag experimenteren we met een vroegere middagdut, hij slaapt namelijk vaak tot 15.30 uur. Misschien maakt hij dan een wat langere nacht...

2 jaar geleden

Je bent niet de enigste. Onze dochter slaapt ook altijd al rond 7 uur maar is ook standaard 6 uur wakker. Tussen de middag gaat ze vaak rond 12 uur naar bed en slaapt ze 1 tot 1.5 uur. Soms best vermoeiend zo vroeg 😢

2 jaar geleden

Nope.. misschien kan je proberen je kindje een uur later naar bed te brengen.

2 jaar geleden

Reactie op Yazzy

Nope.. misschien kan je proberen je kindje een uur later naar bed te brenge ...
Lange tijd geprobeerd, nog steeds 05:30

2 jaar geleden

Heel bekend mee! Onze dochter is nu 20 maanden en slaapt sinds een week of 6 tot gemiddeld half 7, maar we zijn heel lang bezig geweest om van 05.15/05.30 naar half 7 te komen. Hoe normaal het ook is voor kleine kinderen om zo vroeg wakker te zijn (06.00-07.30 wordt gezien als een normale tijd om wakker te worden) het is gewoon zwaar! Wij vinden dat uurtje extra wat we er langzaamaan bij hebben gekregen toch echt wel een heel fijn verschil!

2 jaar geleden

Hier ook een vroege vogel. Staat ook direct aan als hij wakker is. Hij ligt er om 19uur in. Slaapt de ene keer direct de andere keer ligt hij nog even te kletsen. Maar toch altijd tussen 5.00/6.00 wakker! Slaapt sinds een paar weken nu Max. 1,5 uur tussen de middag. Dat hielp wel bij het doorslapen maar niet bij wat later wakker worden helaas. Dus ook geen tips hier

2 jaar geleden

Reactie op Julia-JCC

Heel bekend mee! Onze dochter is nu 20 maanden en slaapt sinds een week of ...
Hoe hebben jullie dat voor elkaar gekregen als ik vragen mag 😊

2 jaar geleden

Onze zoon van 19 maanden is ook vaak rond 6en wakker (soms eerder, heel soms later). Ik ben ook wel benieuwd wat jullie doen in die vroege uurtjes? Wij hebben als regel 'niet voor 7 uur uit bed'. Als hij ligt te spelen in bed is dat geen probleem maar als hij aan je brullen is, vind ik het lastiger om hem op zijn kamer te laten. De dag begint dan zo dramatisch. Ik wil hem er anderzijds ook niet zo vroeg eruit halen want ik ben bang dat het dan steeds vroeger wordt...

2 jaar geleden

Reactie op Lucky Luuk

Hoe hebben jullie dat voor elkaar gekregen als ik vragen mag 😊
Zeker! Wij hebben eerst aangehouden dat we haar tot 06.00 uur in bed lieten liggen (na controle van luier, speen, etc.). Behalve wanneer ze echt huilde, dan gingen we wel terug om haar te troosten. Het duurde wel een maand of 2 a 3 voordat dit lukte 😅 toen bleef ze gewoon brabbelend liggen. Toen dat een paar weken goed ging hebben we dit naar 06.15 getrokken. Dat ging na een paar weken ook goed. Zelfde methode. Kort daarna plakte ze er zelf 5 a 10 minuten aan vast. Nu is ze meestal rond half 7 wakker, maar ligt ze gemiddeld nog 30 minuten te kletsen/spelen in haar bedje voordat ze roept. Als ze na 06.00 uur wel huilt halen we haar er wel uit overigens.

2 jaar geleden

Reactie op Julia-JCC

Zeker! Wij hebben eerst aangehouden dat we haar tot 06.00 uur in bed liete ...
Ik doe hier ongeveer hetzelfde. Hier ook een kleine man die vaak vroeg begint te ‘rommelen’, maar ik haal hem er eigenlijk nooit voor half zeven uit. Behalve als hij naar de gastouder moet, is het soms net voor half zeven. Hier vaak ook wat kletsen, tijdje stil, dan weer kletsen. Echt huilen eigenlijk bijna nooit

2 jaar geleden

Denk heel eerlijk dat dat best normaal is als ze om 19.00 slapen. Die van mij slaapt pas om 20.30/21.00 en is vaan om 7.30/8.00 wakker. Wat dus vergelijkbaar is in de aantal uren slaap, alleen die van mij gaat later slapen(is toevallig zo, niet bewust)

2 jaar geleden

Reactie op Julia-JCC

Zeker! Wij hebben eerst aangehouden dat we haar tot 06.00 uur in bed liete ...
Dank voor je uitleg! Wij houden ook aan dat hij altijd pas na 6.00 uur uit zijn bed wordt gehaald. Vaak lukt dat wel maar het oprekken naar later is soms zo lang. Zeker als hij dan om 5.15 wakker wordt. Dan is hij het brabbelen na 45 minuten wel zat 😅 We gaan nog een poging wagen en geven het een paar weken de tijd!

2 jaar geleden

Reactie op Lucky Luuk

Dank voor je uitleg! Wij houden ook aan dat hij altijd pas na 6.00 uur uit ...
Het is ook wel vrij normaal maar ik ben toch ‘blij’ als ik er andere ook over hoor. Bij mij is het niet rommelen of spelen het is gewoon echt gelijk: MAMA PAPA MAMA PAPA MAMA PAPA totdat 1 van ons hem gaat halen. Als het dan te lang duurt begint hij te ‘huilen’. Ik ben bang dat hij iets te veel verwend wordt haha 😛

2 jaar geleden

Hier ook sinds kort stipt om 6 uur wakker. Hij slaapt altijd rond 7 uur en het maakt geen verschil om hem om half 8 of half 7 in bed te stoppen. Lijkt wel alsof hij de klok erop zet 😅. Wel denk ik dat het te maken heeft dat het optijd licht is en de vogels hier wel aardig hard fluiten in de ochtend. Wij hebben ons er ook een beetje bij neergelegd en gaan eerder naar bed in hoop dat het een fase is. Hem laten liggen spelen en brabbelen is helaas geen optie als hij wakker is roept hij bewust mama en papa in de camera 🙈 gevolgd door eten en drinken te roepen. Soms heeft hij gepoept in de ochtend en verschoon ik hem om vervolgens weer in bed te leggen maar gaat dan direct weer staan en roepen. Gouden tip nog niet gevonden maar ik lees zeker even mee in deze topic 😊