39 Reacties
5 jaar geleden
Ik had geen keuze ivm medicatie dus Névi krijgt flesvoeding. Persoonlijk vindt ik het zelf wel heel fijn omdat ik precies weet hoeveel hij drinkt per keer en omdat hij als dysmatuur geboren is me dit ook meer geruststelt dat ik weet dat die voldoende binnen krijgt. Neemt niet weg dat borstvoeding me echt mooi lijkt om dat moment te hebben met je baby
5 jaar geleden
Ik had besloten om ons zoontje borstvoeding te geven omdat ik hoorde dat dat goeie voeding is voor de kleintjes maar helaas heb ik daarmee moeten stoppen en heb ik voor flesvoeding moeten kiezen, waarom ik gestopt ben met borstvoeding is omdat ik totaal niet aan me rust toe kwam, ons zoontje hapte moeilijk aan en voor ik klaar was was de volgende voeding al bijna, ik deed er alles aan om hem te geven wat moest zelfs met behulp van de kraamzorg en dan viel hij ook nog steeds af dus voor mij gevoel faalde ik als mama zijnde, ik zelf heb autisme waardoor ik het niet meer geregeld kreeg en het voor me man ook niet meer gezellig was met mij in huis. Nu hij flesvoeding krijgt is de sfeer veel beter en komt hij nu ook goed bij en is er meer rust in huis voor ons drietjes!
5 jaar geleden
Ik koos voor borstvoeding. Net als Femelientje, omdat dit toch het best zou zijn volgens onderzoek en het leek me ook mooi.
Ik zit nu grotendeels ook op kunstvoeding. Mijn productie was laag en kwam moeilijk op gang waardoor onze jongen ook teveel afviel. Ik ben vervolgens superveel gaan kolven en de productie werd steeds beter. Ik was daardoor wel alleen maar bezig met bv. Kolven, aanleggen... Maar goed, had ik ervoor over. Totdat mijn baarmoeder terug om hoog schoot wat zorgde voor vreselijke naweeën. Daarom besloten te stoppen met kolven, want dit werd hierdoor veroorzaakt. Nu leg ik hem nog wel aan, maar we komt niet genoeg uit, dus voeden bij met kunst. Ik ben zelf ook groot geworden met kunst, dus ben er niet op tegen. Als blijkt dat ik echt niet doorkan met bv, dan wordt hij gewoon groot met kunst 😊
5 jaar geleden
Hier gekozen voor borstvoeding. Ondanks ik het mezelf nooit zag doen, wilde ik het wel proberen. Mijn productie was meteen al meer dan genoeg. De eerste week aan de borst en daarna gekolfd omdat onze kleine man niet goed genoeg hapte. Zo'n mooi moment om hem aan de borst te kunnen voeden. Het gaf een heel goed gevoel. Na de 3e week gekozen om af te bouwen en te beginnen met kunstvoeding. Dit omdat het kolven mij te intensief werd. Onze jongen groeit goed en vindt kunstvoeding even lekker! Het maakt niet uit waar je voor kiest, met beiden groeien ze prima op!
5 jaar geleden
Hier borstvoeding omdat het me heel mooi leek, en het toch de beste voeding is voor je kleintje. Ik moet zeggen dat ik het wel zwaar vind,mijn borstvoeding kwam pas na een dag of 5 echt lekker op gang ( schijnt vaker langer te duren na een keizersnee) en de kleine vond aanhappen in het begin erg moeilijk waardoor ik tepel kloven kreeg (au!). Ik kolf daardoor de pijnlijkste borst en uit de ander drinkt ze gewoon. En dit ga ik doen tot mn kloven weg zijn want het is anders gewoon niet te doen. ( het ging echt bloeden)
Ik heb soms het gevoel dat mn dag bestaat uit kolven-voeden-verschonen-slapen-kolven-voeden-verschonen-slapen...... maar als ik mn meisje dan zo vredig aan mn borst heb,en ze daarna heerlijk tegen me in slaap valt is het het weer allemaal waard. Liefs!
5 jaar geleden
Net als bij de eerste voor borstvoeding. Toen vooral vanwege alle voordelen voor de baby, dat het gezonder is enzo. Nu ook om alle voordelen voor mijzelf. Het is makkelijker 's nachts, of bij een dagje weg. Het geeft een heel fijn gevoel, en als bonus val je er nog van af ook. Nu wel even wat problemen met op gewicht blijven van de baby gehad, en daarom ook deels moeten kolven. De baby had een heel erg kort tongriempje, daar is hij nu aan geholpen. Aanhappen is nog steeds best moeilijk voor hem, omdat hij heel klein is, en mijn tepels best groot. Meestal lukt het hem wel beter als ik eerst een beetje uit een flesje geef.
5 jaar geleden
Flesvoeding, bij de eerste ook bewust voor gekozen. Net zoals toen heb ik medicatie voor mijn colitus. Ik zou het wel mogen geven bv, maar voor mijn eigen rust bewust voor kv gekozen. Als alles qua voedingen op mij neer zou komen dan zou ik gegarandeerd weer last krijgen van mijn colitus en die is nu onder controle. Nu kan mijn partner ook voedingen geven.
5 jaar geleden
Ik heb voor borstvoeding gekozen omdat dit ‘het beste’ zou zijn en ik de intimiteit met mn kleintje fijn vind. En ik vind het ook eigenlijk wel lekker makkelijk, hoef geen flesjes te maken en van alles voor de voeding te kopen/mee te nemen als ik op pad ga.
Maar belangrijkste is dat je iets kiest waar je het fijnst bij voelt:)
5 jaar geleden
Hoi, ik heb bewust gekozen voor flesvoeding. Ik ben totaal geen type voor borstvoeding en wil graag lekker ‘weg’ met m’n kindje. Naar familie, naar sport kijken, wandelen, dagjes weg, en dan beperkt het borstvoeden je toch een beetje voor mijn gevoel. Ik vind het prachtig bij anderen, maar voor mezelf lijkt het me helemaal niks. Verder ben ik wel echt van regelmaat en met borstvoeding weet je toch niet precies wat ze binnen krijgen en je partner kan ook helpen. En tegenwoordig is de kunstvoeding zó goed, ook hier worden de kindjes prima groot op 😊
5 jaar geleden
Borstvoeding. Super gezond en je hebt het niet voor niks! Maar later ga ik over op flesvoeding. Ik wil niet de stress van het kolven op werk en voeden op een terras of restaurant vind ik niet prettig. Dus voor mijn verlof afloopt bouw ik af. Of ik moet er ineens anders over denken tegen die tijd.
5 jaar geleden
Ik ga deze keer voor borstvoeding. Bij de eerste heb ik bewust gekozen voor flesvoeding. Geen moment spijt van gehad, ze sliep na 5 weken door. Waar ik het wat moeilijker mee had was dat ik het ook niet had geprobeerd (borstvoeding). Dus ik ga het deze keer wel proberen te geven 😊
5 jaar geleden
Borstvoeding! Ik geloof er erg in dat er veel unieke en beschermde stoffen inzitten voor je kleintje en het past zich ook mooi aan, aan de behoefte van je baby. Ook vind ik het een mooi en intiem moment. Bij de eerste tot 15 maanden gedaan, op het laatst wel in combinatie met flesvoeding.
Maar.. ik vond het wel enorm zwaar. Je bent echt als enige verantwoordelijk en kan het niet echt uit handen geven. Je kan wel kolven, maar dat vergt dus toch voorbereiding vanuit jou of als ik dan even paar uurtjes alleen ging winkelen ofzo, dan toch rekening houden wanneer je moet kolven of naar huis, voordat je borsten ontploffen! Je bent de hele dag bezig met tijden en voeden, kolven.
Ook vaak onzeker of je wel genoeg hebt. Maar uiteindelijk heel blij dat ik ben doorgegaan en na een paar maanden werd het steeds makkelijker! Ik hoop dat het deze keer weer gaat lukken!
5 jaar geleden
Borstvoeding. Ik heb bij mijn zussen heel erg het verschil gezien tussen de fles en borstvoeding. Mijn neefje kreeg altijd de fles en is ook heel vaak ziek terwijl mijn nichtje die borstvoeding kreeg nooit ziek is😁 En ook vind ik het ondanks de gebroken nachten en niemand anders kunnen laten voeden het een fijner gevoel.
5 jaar geleden
Ik geef borstvoeding. Maar ik zeg eerlijk, de onzekerheid of je kind wel voldoende binnen krijgt is wel echt ruk hoor.. je mist toch de controle..😅 maar ik vind het opzich wel makkelijk in de nacht, je hebt wat minder handelingen te verrichten 😄 Ik denk dat beide goede keuzes zijn 🙃
5 jaar geleden
Borstvoeding! Ik geloof dat dit toch het beste is, al is kunstvoeding ook ontzettend goed en zijn daar zat kids groot mee geworden.
De eerste twee weken waren niet fijn, veel pijn, maar nu gaat het veel beter. Mijn kleintje groeit erop als kool en ik vind het ook gewoon makkelijk, zeker nu hij nog zo klein is en vaak komt. Lijkt me zo'n gedoe om dan steeds een fles te moeten maken. Maar het is wel zwaar, die kleine is zo afhankelijk van je. Ik ga binnenkort dan ook beginnen met kolven zodat mijn man ook af en toe een voeding kan doen en ik zonder zorgen even weg kan.
5 jaar geleden
Ik dacht dat je alles weer mocht eten en drinken na je zwangerschap. Heb tot nu toe altijd 2 bakjes koffie gedronken morgen 40 weten en gebruik altijd wel sterke kruiden of pittige eten.. ben van plan om bv te geven (als dat lukt natuurlijk) mag ik dan geen kruiden/koffie meer?