26 Reacties

4 jaar geleden

Wij een week voor onze 1e echo(20 maart).

4 jaar geleden

Bij ons weten ze het al. Nu 9 weken zwanger.

4 jaar geleden

Oh! Wij gaan ook 20 maart voor onze eerste babydate!!

4 jaar geleden

Het weekend na onze eerste echo 19 maart 😍 wel alleen nog maar aan de ouders en broers en zussen. Pas na onze 12 weken echo aan de rest van de wereld.

4 jaar geleden

Wij krijgen morgen de sleutel van ons nieuwr huis en dinsdag de 8 weken echo. We willen het volgende week zaterdag en zondag bekend maken tijdens onze housewarming/ verjaardagen van mijn man en ik. Dus dus wordt 4 dubbelop feest🥳🙈

4 jaar geleden

Wij 1 1/2 week na de echo ivm een familie uitje. Misschien wat laat, maar het perfecte cadeau op dat moment

4 jaar geleden

Bij ons wisten ze het al na 7 weken. Ik had toen al een enorme buik (lees 15cm meer) . Samen met het feit dat ik bijna continu moet overgeven, hadden mijn collega's het zelfs geraden. Dus tja, dan maar open kaart. Liegen past niet bij ons.

4 jaar geleden

Hoihoi, jij ook gefeliciteerd! Vandaag ben ik 9 weken, aan mijn ouders, zusje en schoonfamilie hebben we het al heel snel verteld met 4 weken, gewoon omdat wij onze mond niet kunnen houden en omdat iiedereen weet hoe groot de kinderwens is en er regelmatig naar gevraagd wordt. We hebben het later aan mensen verteld waar wij het graag aan willen vertellen.. het is natuurlijk nog pril maar wij willen er niet te moeilijk over doen. Mocht het niet goed aflopen (waar we niet vanuit gaan uiteraard) dan krijg je toch de vraag of je zwanger was. Dit is natuurlijk voor iedereen anders. Ik zou doen waar jij je goed bij voelt!

4 jaar geleden

Ouders en zusje hebben we meteen op de hoogte gebracht. Dit was omdat mijn vriend niet de mond kon houden😂😂 Gisteren werd mijn oma 80 en dit was reden voor een feestje met de hele familie. We hadden een rompertje cadeau gegeven met de tekst dat ze overgroot ouders worden🥰. Dinsdag hebben we de eerste echo, ik ben nu naar eigen berekening 9 weken zwanger

4 jaar geleden

Gefeliciteerd met je zwangerschap! Wij hebben het mijn ouders en schoonouders al wel verteld. Ik ga nu mijn 7e week in. De rest van de familie/vrienden vertellen we met mijn verjaardag en ben dan als het goed is en gaat 12 weken. 😊

4 jaar geleden

Ik heb het direct nadat ik de test had gedaan aan mijn beste vriendin verteld.. inmiddels weten ook een paar collegas het, omdat ik me zo beroerd voel op werk en het fijn vind dat zij een beetje voor mij in staan... ik twijfel nog heel erg wanneer wij het onze ouders willen vertellen... het voelt alsof het pas mag met 12 weken.. ook omdat ik het zelf nog niet helemaal geloof 🙈

4 jaar geleden

Een vriendin van mij wist het gelijk de dag dat wij het wisten, directe collega’s heb ik het met 5,5 week verteld omdat ik erg veel last van buikpijn had en zij dan wisten wat er aan de hand was. De ouders hebben we het met 7 weken verteld, de broer en zus van mijn man ook en mijn zusjes met zwager weten het vanaf de 8 weken (de dag van mijn 1e echo). Volgens de verloskundige kunnen wij er nu voor 97% vanuit gaan dat het goed blijft gaan, het was een mooie echo 😊. De rest willen we het pas tussen de 10 en 12 weken ergens vertellen

4 jaar geleden

Wij hebben het onze ouders en broers verteld op de dag dat we onze 1e echo hadden gehad.. vonden het wel leuk om een foto te geven en voor ons eerst wat meer zekerheid dat er echt wat zit.. verder maken we het pas bekend als we de 12 weken voorbij zijn 🤗

4 jaar geleden

Wij hebben dit bedacht voor onze ouders🥰

4 jaar geleden

Hoi hoi, wij hebben het onze ouders, zussen en broers enzo bijna meteen verteld. Mijn beste vriendin weet het ook en ik heb het mijn meest directe collega’s verteld. Ik ben kleuterjuf en vanaf het begin ontzettend moe en enorm vergeetachtig, dus zo hoef ik niet steeds excuses te verzinnen. De rest van de familie en goede vrienden vertellen we het na onze 2e echo, ben dan als het goed is 9 weken. Heb de eerste echo na 6 weken gehad (veel bloedingen en keizersnede bij de eerste en diabetes), ik word ook in het ziekenhuis opgevolgd. Bij de eerste hebben wij veel langer gewacht met alles, pas bij 8 weken aan ouders enzo verteld. Het voelde deze keer niet goed om zo lang te wachten en ik was ook heel bang dat het mis zou gaan en dan wil ik ook de steun van de mensen die me lief zijn. Maar iedereen is daar heel anders in. 💖

4 jaar geleden

Ik heb het meteen op mijn werk moeten zeggen (verplicht direct stoppen), 2 heel goede vrienden weten het al en vrijdag beginnen we met het aan de ouders te zeggen. Ben dan 9+2weken. 12maart hebben we tweede echo en niptest en als die goed is zullen we het beginnen vertellen aan de dichte vriendenkring. 😍

4 jaar geleden

Wij hebben dit bedacht voor onze ouders🥰
Wat grappig, wij hebben exact hetzelfde gedichtje gebruikt voor de ooms en tantes (onze broers en zussen). Voor de opa's en oma's (onze ouders) hebben we een koffertje met de tekst 'ik ga bij opa en oma logeren' en daarin alle benodigheden voor als onze kleine daar blijft slapen.

4 jaar geleden

Ik wil het eigenlijk pas na de eerste echo aan iedereen gaan vertellen Maar ik denk niet dat ik het zolang verborgen kan houden... nu 5 en halve week zwanger en al beginnend buikje Wij hebben zelf een kaartje ontworpen om in een foto lijstje te gaan geven aan familie en goede vrienden

4 jaar geleden

Bij ons weten al veel mensen het. We zijn dmw fertiliteitstraject zwanger geworden. Dus veel mensen informeren hoe het ervoor staat en dan kan ik niet liegen. Op mijn werk weten ook al veel mensen het. Ik werk als verpleegkundige op spoedeisende hulp, dus bepaalde patiënten wil ik liever niet meer opvangen (traumas ivm straling en corona/influenza enzo) Ik vind het wel fijn dat mensen in mijn omgeving het al weten.

4 jaar geleden

Hoi hoi, ik vandaag 9+2. Met 7 weken had ik de eerste echo en in die week erna heb ik het m’n naaste familie en vrienden verteld én m’n baas en liefste collegaatje. Voorafgaand aan de echo hadden m’n vriend en ik het allebei aan 2 beste vrienden(innen) verteld. Vanavond m’n oma en de rest van de dichtbijstaande ooms tantes en nichten vertellen. Morgen nog 2 vriendinnen. Zin in! Ik heb vrij weinig met de rest van m’n collega’s, maar werkgerelateerd is het wel handig om te vertellen. Over 2 weken heb ik de 2e echo en als alles goed is ga ik het hun en de rest van de wereld vertellen. Dan ben ik 11 weken zwanger. De eerste 3 weken zwangerschap heb ik me heel druk gemaakt over wie ik het wanneer moest vertellen enzo. Blij dat ik en m’n vriend er nu een planning voor hebben, niet vertellen voelde voor mij als liegen, is niet zo natuurlijk, maar ik had het er wel moeilijk mee.