26 Reacties

4 jaar geleden

Aangezien wij al bij ziekenhuis liepen heb ik hem met 6 weken - ze vertrouwen het niet helemaal - en dan pas weer bij 8 weken. Hoop dus wel dat ze al iets kunnen zien! :)

4 jaar geleden

Hier ook de afspraken gemaakt voor de echo's.. merk dat ik nog erg voorzichtig ben. 21 februari echo in het ziekenhuis (dan ongeveer 7+3). 2 maart bij de verloskundige intake en ook een echo. Vervolgens 10 maart weer naar een ander ziekenhuis voor (intake) prenatale screening, met vast ook weer een echo.

4 jaar geleden

Ik heb vorig jaar een missed abortion gehad met 8+2 weken. Met 8+1 echo hartje zien kloppen en met de 2e echo met 10+1 klopte het hartje niet meer.. nu voor de 2e keer zwanger, 4+6 vandaag. Vk adviseerde me om op z鈥檔 vroegst past met 9 wkn een echo te maken.. de meeste kans dat het fout gaat is rond de 8wkn. Zij doen het liefst pas echo na 10/11 wkn dus nu een weekje eerder..mocht ik echt eerder willen mag dat maar zelf ook gekozen om te wachten, de 1e x was het zo鈥檔 een teleurstelling.. eerst t hartje zien en daarna niet meer..(al hou je het natuurlijk wel in je achterhoofd dat t fout kan zijn) maar denk dat t overal weer verschillend is en je vooral moet doen waar je je goed bij voelt..

4 jaar geleden

Reactie op Wondertje1234

Ik heb 24 februari een intake. (Ben dan 8 weken) Ik heb niet gevraagd of er ...
Staat er geen info op de site van de vk? Hier is gebruikelijk met 8 weken kijken of het hartje klopt (en hoeveel hartjes). Dan wordt ook gekeken wat de termijn is. Met 12 weken de offici毛le termijnecho. Die uitgerekende datum is volgens mij een datum die blijft staan en op basis waarvan je zwangerschapsverlof wordt bepaald.

4 jaar geleden

Ik heb 24 februari mijn eerste echo van ons 1e kindje.. Ben ook erg bang dat het misgaat na 2 jaar ziekenhuis traject. 2r februari ben ik 7 weken en 2 dagen.

4 jaar geleden

Reactie op Eris

Staat er geen info op de site van de vk? Hier is gebruikelijk met 8 weken k ...
Oh wauw! Wat tof. Ja inmiddels info gevonden Ze willen pas met 10 weken een echo doen omdat ze het kindje niet teveel willen belasten. Ene kant jammer, aan de andere kant denk ik; prima. Als het fout gaat, gaat het fout. Daarmee helpt het niet of ik nou een echo heb gehad of niet. Maar wel even extra lang in onzekerheid. ;) Maar het is zoals het is!