59 Reacties

4 jaar geleden

Wij hebben in oktober een miskraam gehad met 12 weken . Wij vinden het dus nog iets te spannend om ons nieuwe te delen met onze naasten. Enkel mijn ouders weten het en mijn personeel omdat ik smorgens ziek ben en dus niet goed mee kan functioneren. Dat is voor ons voorlopig genoeg. Vrienden en overige familie vertellen we het waarschijnlijk met 14 weken

4 jaar geleden

Wij hebben de 24ste een echo, de 29ste gaan we eten bij mijn moeder, dan vertellen we het aan mijn kant dmv grote broers, (met shirt) en cadeautje voor oma.. De wknd daarop komt schoonfamilie bij ons en dan vertellen we het aan hun.. Alle andere horen het later wel.. na het eerste trimester.

4 jaar geleden

We hebben het 2 dagen na de positieve test tegen mijn ouders, schoonouders, broer en beste vrienden gezegd. Verder wachten we tot 12 weken als dat lukt. Na een eerdere miskraam vind ik het juist fijn om te delen, zodat als het mis gaat, er mensen zijn die me kunnen troosten.

4 jaar geleden

Hi! Wij hebben 3mrt de eerste echo, zit dan op bijna 9 weken. Willen het dan aan onze ouders en broers vertellen. Met 10wkn denk ik de vrienden die het dichtst bij ons staan en 12-14wkn de rest. Maar goed, voorlopig is het nog afwachten of dat maanzaadje het goed gaat doen tot de eerste echo 🙏 spannend allemaal! Vind het ook nog erg surrealistisch, het idee dat er iets aan t groeien is in m'n buik 😵 😁

4 jaar geleden

Dit wordt ons derde kindje, we hebben het tot nu toe enkel aan mijn ouders verteld. De rest mag het weten na de echo rond 10-12wkn. Ik worstel nog een beetje met wanneer we het aan onze twee oudste kinderen vertellen. Het liefst z.s.m. natuurlijk, maar ik kan niet van ze verwachten dat ze hun mond houden tegen anderen tot de echo rond 10-12wkn;)

4 jaar geleden

Reactie op ElisabethvdT

Hi! Wij hebben 3mrt de eerste echo, zit dan op bijna 9 weken. Willen het da ...
Hoi! Ook wij hebben op 3 maart onze eerste echo. Wij zullen ook rond de 8 a 9 weken zitten dan. Het voelt nog zooo ver weg. 😋 ik voel me echt net hetzelfde als jou! Ik word amper iets gewaar momenteel, waardoor het precies niet echt is 😅 super spannend! Wij gaan het ook rond de 12 weken vertellen, wanneer we de onzekere weken wat voorbij zijn. Als ik zo lang mn mond kan houden ten minste. Want das zooo moeilijk.. 😅

4 jaar geleden

We gaan het deze week als het goed is aan ouders vertellen. Twijfelde eerst om de echo af te wachten maar duurt tot de 27e en vind ik wel lastig.. m'n 2 beste vriendinnen zijn al op de hoogte 😁

4 jaar geleden

Ik heb vroege miskramen gehad. Voor mij lastig om nu al heel blij te zijn. Al heb ik nu wel meer vertrouwen omdat ik goede testen heb. Maar ik wil het ouders pas zeggen bij de eerste echo. Dan heb ik meer zekerheid. Ook wil ik vrienden en familie het pas vertellen met drie maanden. Het duurt toch nog heel lang. Juist leuk om het even voor jezelf te houden. Met de eerste ook zo gedaan. Hoe gaan jullie het vertellen? Hebben jullie nog originele ideeën?

4 jaar geleden

Reactie op Jm86

Dan gok ik dat ze in Belgie woont. Daar moet je stoppen ivm ziektes/virusse ...
OK ik ben ook kleuterjuf en heb tijdens mijn zwangerschap doorgewerkt. Hier in Nederland doen we volgens mij niet anders 🙈

4 jaar geleden

Ik ben invaljuf. Dus kom ook bij kleuters. Nog nooit gehoord van stoppen met werken.

4 jaar geleden

Reactie op mandarinneke24

Hoi! Ook wij hebben op 3 maart onze eerste echo. Wij zullen ook rond de 8 a ...
Ja, echt lang wachten nog..en ik heb normaal al geen geduld 😅 Succes!!

4 jaar geleden

Reactie op ElisabethvdT

Ja, echt lang wachten nog..en ik heb normaal al geen geduld 😅 Succes!!
Hahah... ik hoop dat ik het ga volhouden🙊

4 jaar geleden

Omdat wij er lang mee bezig zijn geweest, en ook goede vrienden af en toe oprecht geïnteresseerde vragen stellen is het lastig om nu te liegen op de vraag : hoe is het bij jullie? Onze regel is dat we het na de 1e echo pas gaan vertellen, maar bij directe vragen hoeven we niet te liegen. Mijn ouders, vriendin, zwager en collega weten het dus... maar zie voor die tijd nog genoeg goede vriendinnen waar ik mn gezicht niet in de plooi kan houden. Dus we zien het wel, kan niet wachten om het te gaan vertellen, we hebben er zo lang op moeten wachten!!

4 jaar geleden

Wij met de 7 weken! Persoonlijk vind ik dat echt vroeg..Carnaval komt er bij ons aan en als ik met een frisje in mijn handen sta, dan gaan alle alarm bellen af bij iedereen, dat wil ik graag voor zijn! Haha

4 jaar geleden

Hoi! We gaan het dit weekend vertellen aan mijn ouders en schoonouders. Er staat namelijk een familieweekend gepland in het eerste weekend van oktober, echter ben ik dan uitgerekend. De 20e hebben we onze eerste echo en mocht het dan goed zitten dan vertel ik het ook aan mijn vriendinnen.

4 jaar geleden

Ik vertel het morgen aan 1 vriendin, volgende week vrijdag aan al onze familie dan ben ik 6 weken. Heb eerder een miskraam gehad en wil er nu niet meer geheimzinnig over doen. Plus ga met de halve familie naar Disney over 2 weken dus kan dan moeilijk met een of andere lompe smoes op de proppen komen dat ik de attracties niet in mag 😬

4 jaar geleden

Hier is het de bedoeling minstens te wachten tot na de eerste echo, op 25/2. Daarna zal mijn dochter een brief krijgen van ons ukje ☺️ Of ze meter wil worden (mijn dochter is 14,5jaar.) Na mijn dochter zijn het onze ouders die aan de beurt komen, en ik hoop onze broers en zussen pas in te lichten rond Pasen 😁. Momenteel is er 1vriendin die het weet, ze heeft voor vroedvrouw gestudeerd en ik was even bij haar geraden gegaan ivm de test ☺️. Ook op school heb ik het verteld, ik studeer voor kleuterleerkracht, ik zou volgende week starten met stages, maar dit is uitgesloten als je zwanger bent (dus moest het daar wel vertellen) en op het werk moest ik het ook zeggen, ik werk als oppas bij zieke kindjes 🤔, dus mag niet meer werken.

4 jaar geleden

Reactie op ElisabethvdT

Ja, echt lang wachten nog..en ik heb normaal al geen geduld 😅 Succes!!
Haha ik begrijp je helemaal! Jij ook ;)

4 jaar geleden

Reactie op EJH

OK ik ben ook kleuterjuf en heb tijdens mijn zwangerschap doorgewerkt. Hi ...
Ik ook, misschien verhuizen naar België 🙈

4 jaar geleden

Reactie op EJH

OK ik ben ook kleuterjuf en heb tijdens mijn zwangerschap doorgewerkt. Hi ...
Klopt maar ik wist van België. Vorige mnd wist ik niet dat ik zwanger was en er heerste in mijn groep vijfde ziekte. Toen ik er eenmaal achterkwam, was het 4 dagen later ook mis... Of dat het was weet je niet, maar ik vind het doodeng. Had net ook een klein zusje met snot en spuug handen die mn hand beetpakte... Heb daarna lang onder heet water gewassen, kan je CMV van krijgen... Vriendin uit opvang heeft een zwaar gehandicapt kind gekregen door CMV... Nederland kan hier wel wat van leren... Voor nu was ik continu mn handen, probeer ik lichamelijk contact te beperken en staat er alcoholspul op mn bureau 😅