59 Reacties

4 jaar geleden

Reactie op Jm86

Klopt maar ik wist van België. Vorige mnd wist ik niet dat ik zwanger was e ...
Is dat alleen een risico als je met jonge kinderen werkt? Ik sta voor de klas in het VO en geef leerlingen altijd een hand bij binnenkomst....krijg direct stress haha

4 jaar geleden

Reactie op ElisabethvdT

Is dat alleen een risico als je met jonge kinderen werkt? Ik sta voor de kl ...
In Belgie geldt dit voor jonge kinderen indd, in verband met poep, plas en snot. Maar zou sws op hygiene letten, staat ook overal wel beschreven. Ik was mn handen vrij vaak nu 😅

4 jaar geleden

Mijn ouders ga ik het met 7 weken vertellen en mijn zusjes met 8 weken. Dit omdat ik met 8 weken met mijn zusjes uit eten ga en ik anders altijd een wijntje mee drink 😅. Precies die dag heb ik mijn 1e echo ook. Ik wil het mijn ouders eerder vertellen, daarom zij met 7 weken. De rest, dus ook mijn schoonouders vertellen we het pas met 12 weken 😊 (hopelijk kan ik zo lang mijn mond houden)

4 jaar geleden

Wij zijn nu 4 + 4 en wij willen het met Valentijn aan onze ouders vertellen, kan niet wachten!! 🥰 Verder pas na 12 weken aan de rest of na echo rond die tijd. ✨

4 jaar geleden

Wij hebben het vandaag met 5 +6dagen aan onze beide ouders verteld. Dit omdat we elkaar heel vaak zien en we het hen ook willen delen als het fout gaat. En oh wat voelt dat als een opluchting zeg! Ben er veel relaxter onder. Zaterdag de beide zusjes en de rest met 12 weken. 🤗🤗

4 jaar geleden

Ik ben nu 5 wk +6 en heb het deze week aan 2 goede vriendinnen verteld die ook weten dat ik al eerder een miskraam heb gehad. Ik kan met hun makkelijk praten dus voelde het ook goed om het te vertellen. De familie vertellen we het pas na de 2e echo

4 jaar geleden

Ik hoop het geheim te kunnen houden tot 12 weken. Maar met de carnaval wordt het miss lastig. Ik heb met 5+5 een echo gehad vanwegen heel veel buikpijn en om te kijken of het geen buiten baarmoederlijke zwangerschap was gelukkig niet zo. Aanstaande vrijdag nog een echo voor de zekerheid dan ben ik 7+1. Denk dan met 12 weken weer 1. 😁

4 jaar geleden

Reactie op Jm86

Klopt maar ik wist van België. Vorige mnd wist ik niet dat ik zwanger was e ...
Belangrijk om te weten: CMV is alleen gevaarlijk als je het als vrouw nooit hebt gehad. Bij risicogroepen vrouwen zoals verpleegkundigen, (para)medici, onderwijs en.d. wordt je via de verloskundige getest of je ooit CMV hebt meegemaakt.

4 jaar geleden

Ik ben nu 4+1 dus er kan nog van alles mis gaan. Wil wachten met vertellen tot de eerste echo is geweest. Volgende week vier ik mijn verjaardag. Dat wordt nog wel een uitdaging 🙈

4 jaar geleden

Reactie op EsAl

Belangrijk om te weten: CMV is alleen gevaarlijk als je het als vrouw nooit ...
Ik dacht ik ben de VK voor omdat dat nog zoveel weken duurt... Maar doktersassistent wist van niks. Ik wacht wel af en tot die tijd ben ik megahygienisch 😅

4 jaar geleden

Reactie op Girlmom92

Ik ben nu 4+1 dus er kan nog van alles mis gaan. Wil wachten met vertellen ...
Dat gevoel herken ik, volgend weekend verjaardag. Nu natuurlijk stuiterend blij dat we eindelijk zwanger zijn

4 jaar geleden

Wij gaan over 5 weken trouwen, we zitten dan in de 10/11e week van onze eerste zwangerschap. We willen iedereen die avond verassen met onze kleine verassing 😋 onze ouders hebben we ondertussen al wel ingelicht

4 jaar geleden

Wij zijn in verwachting van ons eerste kindje en willen het eigenlijk van de daken schreeuwen. Best lastig om je mond te houden.. Mn twee beste vriendinnen en een paar collega’s weten het. Onze ouders vertellen we het na de eerste echo (de 19e).

4 jaar geleden

Nou, wij wilden dus wachten tot de eerste echo. Maar nu ondergaat m'n vader morgen een zware operatie en kreeg gisteren ineens de angst dat, mocht het mis gaan, hij dan niet eens heeft geweten dat hij opa zou worden 😪 Dus nu gaan we vanavond langs in het ziekenhuis, als m'n moeder er ook is, en vertellen we het toch alvast 💖 En ja, dan natuurlijk schoonouders ook haha dus daar gaan we vanmiddag langs 😅 Toch ook wel fijn om m'n zorgen dan met iemand te kunnen bespreken, niet dat dat niet met m'n vriend kan, maar met je moeder is toch anders!

4 jaar geleden

Reactie op ElisabethvdT

Nou, wij wilden dus wachten tot de eerste echo. Maar nu ondergaat m'n vader ...
Jeetje zeg wat heftig! Beterschap!

4 jaar geleden

Wij hebben de ouders ingelicht en mijn twin. Nu we het aan een paar mensen verteld hebben ben ik mijn onrust kwijt dat ik niets aan niemand kon vragen. Vrienden en de rest van de familie als ik 12 weken zwanger ben..

4 jaar geleden

Reactie op ElisabethvdT

Nou, wij wilden dus wachten tot de eerste echo. Maar nu ondergaat m'n vader ...
Sterkte meid! Wat heftig! Maar veel plezier vandaag met vertellen :)

4 jaar geleden

Na de 12de week zwangerschap/ termijnecho:). 😊. Df

4 jaar geleden

Na de eerste echo, zodat we ook een foto kunnen laten zien. 1 van m'n zusjes weet het, we sporten samen en ze is verpleegkundige. Best lastig om dan nog met goede smoezen aan te komen😉 beste vriend en vriendin van ons weten het ook, andersom zouden we het van hun ook als eersten horen. Toch fijn om zo wat dingetjes te kunnen delen.