22 Reacties

4 jaar geleden

Mijn baby was 13 weken toen ik over op speen 2 ging. Ze raakte gefrustreerd tijdens het zuigen want het ging niet snel genoeg voor haar, en ik merkte dat ze veel windjes had (meer lucht happen denk ik) en toen sinds speen 2 is de rust weer terug tijdens het drinken. Het flesje is wel heel snel leeg! Echt na 5 minuten al soms... dan doe ik gauw haar speentje erin en dan laten boeren. Dit gaat altijd goed na het standaard piepen na de fles die zo snel op ging 😅

4 jaar geleden

Kben overgegaan op speen nr vamaf men zoontje ongeveer 13 weke was

4 jaar geleden

Ik ben zelf al na een week of 6 overgegaan, omdat onze meid ongeveer 40minuten over haar flesje deed. Het CB vertelde dat een speen niet leeftijdsgebonden is, maar het belangrijk is om te kijken naar het drinkgedrag. Je zou het eens een keer kunnen proberen een andere speen, met tussendoor een pauze? Aan de andere kant, 20 minuten voor een fles is heel redelijk! Gaat het veel langzamer, is een andere speen aan te raden. Succes! :)

4 jaar geleden

Idealiter doet een kindje 15-20 min over een flesje, dus bij jou kan je al overstappen op een hogere speen. Je kan het altijd proberen, moest hij meer beginnen spugen, dan stap je weer even over op 1.

4 jaar geleden

Ik ben vandaag over gegaan naar speen 2 en mijn zoontje 14 weken word het heel onrustig van en huilt na de fles een lange tijd dus ben weer terug gegaan naar speen 1 en nu weer nergens last van

4 jaar geleden

Wij zijn met 11 weken over gegaan naar speen 2.. flesje duurde wel een half uur! Nu 15-20 minuutjes, vraag me af of ze er zelf iets van gemerkt heeft, wij hebben iig niets aan haar gemerkt

4 jaar geleden

Ik ben rond de 6 weken overgestapt en dit omdat me zoontje ze fles niet leeg dronk en veel moeite moest doen dus op de helft van ze fles in slaap viel. Overgegaan naar speen 2 en dat ging zo goed !!

4 jaar geleden

We bij 8 weken al, voorheen deed hij 45 minuten over zijn fles, viel ook vaak halverwege in slaap. Ik had het idee dat het hem teveel moeite kostte. Daarom al snel over naar 2e speen en sindsdiena 3 x opgehoogd met flesvoeding en zit nu op 180 en drinkt zijn fles in 20 minuten leeg.

4 jaar geleden

Wij gebruiken ook sinds 10 weken al de M speen van Difrax. Ons zoontje (nu 3,5 maand) drinkt de fles binnen een kwartiertje leeg

4 jaar geleden

Wij zitten nogsteeds met een prematuur speentje en ons zoontje is 14 weken oud. Hjj doet er dan zo een 20 minuten over een fles van 170. Speen 1 gaat veel te snel bij hem. Dan heeft hij zo een flesje in 10 minuten op

4 jaar geleden

Dochter is vrijdag 14 weken en zit nog steeds aan speen 0 🤣 ze doet er meestal 25 minuutjes over. Denk soms om naar speen 1 te gaan, maar dat vond ze 2 weken geleden nog wat snel gaan. Misschien vandaag of morgen nog eens proberen.

4 jaar geleden

Onze zoon drinkt uit speen 1 en is 13 weken. Daar knoeit hij soms nog mee en hij doet 30 minuten over de fles. Het CB zei dat ik echt speen 2 moet gebruiken maar dan loopt er meer langs dan dat hij binnen krijgt. Heb al difrax spenen op de de Brown fles zitten. Dat gaat iets beter.

4 jaar geleden

20 minuten tot een half uur is heel normaal hoor meestal als het snel gaat krijgen ze meestal krampjes , ik ben bang dat je toch wat meer geduld moet hebben

4 jaar geleden

Wij zijn met 16 weken overgegaan. Daarvoor ook een x geprobeerd maar toen liet ze elke slok haar mond uut lopen. Nu gaat het wel goed.

4 jaar geleden

Mijn zoon heeft een dr. Brown fles met Difrax speen. Hij krijgt z’n ochtendfles (ruim 200 ml) met maat M, de rest nog met S

4 jaar geleden

Mensen toevallig ook al over naar speenmaat L van Difrax? Wij zijn bij 7 weken ook over gegaan maar M omdat ze een uur over de fles deed en met geluk de helft op had. Na die tijd jbpm (half schepje) toegevoegd. Nu sinds 3 weken 1 schepje jbpm maar merk dat de flesjes weer langer beginnen te duren. Ze is 12 weken.

4 jaar geleden

Reactie op Miepje1

Mensen toevallig ook al over naar speenmaat L van Difrax? Wij zijn bij 7 we ...
Vanmiddag toevallig L ook uit geprobeerd omdat ze verdikking had maar dat ging echt veelste snel

4 jaar geleden

Reactie op leylacay

Vanmiddag toevallig L ook uit geprobeerd omdat ze verdikking had maar dat g ...
Oke. Hmm. Ik ben ze aan het uitkoken, ga het met de volgende fles toch proberen 🙈. Ben benieuwd!

4 jaar geleden

Reactie op Miepje1

Oke. Hmm. Ik ben ze aan het uitkoken, ga het met de volgende fles toch prob ...
Ben benieuwd het is altijd eventjes zoeken

4 jaar geleden

Reactie op leylacay

Ben benieuwd het is altijd eventjes zoeken
Hij ging inderdaad veel te snel! Ik heb het uiteindelijk dus niet geprobeerd! 🙈