8 Reacties
2 jaar geleden
Ik las laatst dat de meeste peuters pas rond hun 3e echt toe zijn aan een peuterbed. Ik heb er verder nog geen ervaring mee aangezien mijn dochter nog in haar ledikant ligt. Ik hanteer zelf: zo lang zij nog niet uit bed klimt, blijft ze in haar ledikant en krijgt zij met haar 3e verjaardag een peuterbed 😊
2 jaar geleden
Reactie op Es96
Ik las laatst dat de meeste peuters pas rond hun 3e echt toe zijn aan een p ...
Hier hetzelfde! Zo lang mn zoontje zn hele bed doordraait en er niet uitklimt blijft ie in zn ledikant.
Ik zou voor nu het bedje laten staan en kijken wat ze zelf wil. Misschien proberen met middagslaapje als ze dat wil.
2 jaar geleden
Wij hebben peuterbed een tijd op de kamer gehad. Dit was meer omdat oudere zus een ander bed kreeg en ik geen zin had om voor korte tijd bed af te breken. Hij speelde er toen wel in, maar sliep nog een hele tijd in ledikant. Op een gegeven moment zei hij zelf mama slapen grote bed en vanaf toen daarin gelegd en ging goed. Na week ledikant opgeruimd. Ik zou peuterbed laten staan dan kan ze eraan wennen en gewoon over tijdje nog eens proberen.
2 jaar geleden
Hier sinds 2 maanden over naar een peuterbed. Toen hij op zijn kamer stond was hij meteen super trots en wilde er direct in slapen. Dat ging ook meteen goed. Na drie dagen echter een enorme omslag, geen idee of het met het bed te maken heeft, maar sindsdien is het elke avond een drama met naar bed brengen. Hij komt steeds uit bed en gaat lopen etteren (overal lichten aan, herrie maken) óf hij loopt steeds te huilen. Het kostte in het begin soms wel 2,5 uur voor hij ging slapen, inmiddels is dat meestal nog drie kwartier tot een uur. Deze fase duurt nu al ruim 2 maanden. Dus bij ons tweede kindje gaan we zo lang mogelijk wachten met deze overgang!
2 jaar geleden
Hier sinds een maand over naar peuter bed. In eerste instantie wou ze alleen de middag slaapjes erin. Savonds ook steeds erg huilen. Na 1 week wou ze ook snachts erin slapen. We hebben de mazzel dat haar kamertje groot is dus dat peuterbed en ledikant konden blijven staan