73 Reacties

4 jaar geleden

Het is gebruikelijk dat de echo pas rond week 9 is. Dus dat klopt wel. Maar ik begrijp je ongeduld helemaal! Ik wil liefst wachten tot week 10. Maar pfff ik sta op springen.😅

4 jaar geleden

Lekker vertellen wanneer je wilt. Wij hebben het meteen de dag dat we erachter kwamen verteld. Tja als het mis gaat, wil ik het ook delen met hen, dus kan ik het net zo goed vertellen!

4 jaar geleden

Ik ben ook 5 weken zwanger. Wij gaan het aankomend weekend aan mijn schoonouders vertellen. We hebben leuke cadeautjes besteld! Het is alleen nog zo vroeg en ben zo bang dat het misgaat. Maar ik vind dat als het misgaat dan mogen ze het natuurlijk ook weten.. Mijn eigen ouders (gescheiden) kan ik het pas over een tijdje / paar weekjes vertellen die wonen in Limburg en ik woon in Zuid-Holland. Vind het niet leuk om het via de telefoon te vertellen ik wil ze verrassen met ook een leuk cadeau 🙈

4 jaar geleden

Ik wil met familie wachten tot na de echo in week 8! Zou ook niets liever willen dan het uitschreeuwen, maar probeer toch echt te wachten!

4 jaar geleden

Reactie op KimRoermond

Het is gebruikelijk dat de echo pas rond week 9 is. Dus dat klopt wel. Maar ...
Okay dat geeft me meer rust dat nog maandje duurt. Dankjewel. Ja eerste kindje haha

4 jaar geleden

Wij hebben het verteld 2 dagen na de positieve test. Toen was ik 4 + 5. Wij wachten geen 12 weken om iedereen in te lichten.

4 jaar geleden

Instant! Ik had een positieve test en diezelfde avond nog verteld😊 Maar wel alleen mijn ouders en zijn ouders, de rest mag wat langer wachten..

4 jaar geleden

Is beter inderdaad om het even voor jullie zelf te houden. Tussen 1 a 12 weken kan er nog van alles gebeuren. En in mij cultuur is het zo dat na de 3 maandjes pas het bespreekbaar mag worden met families enzo. Om te voorkomen dat er bozen ogen je wondertje oogt. Mijn advies aan jou is wacht gerust na je eerste echo en dan doe je het vertellen dan weet je zeker dat je over de gevarenzone ben. Ik ben nu 6weken+ en ik en me partner hebben besloten om niemand wat te zeggen niet eens familie. Pas na 3 maandjes

4 jaar geleden

De eerste echo is vaak pas tussen de 8 en de 10 weken (tenzij je een eerdere miskraam hebt gehad of er een andere medische reden is). Zelf heb ik mijn eerste echo met 6+4. Wij hebben er voor gekozen het ouders en schoonouders en naasten te vertellen ivm een eerdere miskraam. Heb toen veel steun gekregen, dus mocht het weer mis gaan, weet ik dat zij er weer zullen staan. Dit is heel persoonlijk, dus snap het ook als je niks zegt. Zelf kan ik sowieso moeilijk mijn mond houden/liegen haha

4 jaar geleden

Iedereen maakt hierin een eigen beslissing en geen één is fout. Ik heb altijd gezegd pas na 12 weken tot ik nu zwanger ben van ons eerste kindje ( 4 weken en 5 dagen ). Wij hebben besloten het aankomende zaterdag aan onze ouders te vertellen. Natuurlijk het is vroeg maar het geluk willen wij delen en mocht het mis gaan het verdriet ook.

4 jaar geleden

Reactie op Mandytjh

De eerste echo is vaak pas tussen de 8 en de 10 weken (tenzij je een eerder ...
Dat hebben wij dus ook meegemaakt en daarom wachten wij dus ook niet. Ik kreeg een miskraam met 10 weken. Ook is heb ik meerdere mensen om mijn heen die met de 20 weken echo de beslissing hebben moeten nemen om hun kindje te laten halen omdat het kindje niet levensvatbaar was. Het kan elk moment in de zwangerschap fout gaan en vind het zo'n taboe om te wachten na de 12 weken.

4 jaar geleden

Schoonfamilie en eigen familie krijgen het allemaal op hetzelfde moment te horen. Wanneer dat moment wordt zijn we nog even niet uit 🤭🤭. Kan morgen, volgende week, volgende maand. Wanneer het moment daar is, zullen we dat aangrijpen.

4 jaar geleden

Reactie op Fiona1987

Dat hebben wij dus ook meegemaakt en daarom wachten wij dus ook niet. Ik kr ...
Mijn beste vriendinnetje is vorig jaar met 25 weken bevallen van een meisje, 5 uur later overleden.. Vriendin van mijn moeder heeft 2 doodgeboren kindje gekregen gewoon op het eind nog. Ook een babytje die nog een week geleefd heeft. Het zegt echt niks...

4 jaar geleden

Reactie op Fiona1987

Dat hebben wij dus ook meegemaakt en daarom wachten wij dus ook niet. Ik kr ...
Helemaal eens met dit! Wij gaan het vrijdag aan de familie vertellen met 6 weken, ook ivm eerdere miskraam. Ieder mag natuurlijk zelf kiezen wat het beste voelt!

4 jaar geleden

Reactie op somedaybebe

Helemaal eens met dit! Wij gaan het vrijdag aan de familie vertellen met 6 ...
Ik wil het ook vrijdag zeggen. Hebben ook zon rompertje besteld met jullie worden opa en oma en als goed is komt die morgen binnen!😇

4 jaar geleden

Reactie op xTessx

Ik wil het ook vrijdag zeggen. Hebben ook zon rompertje besteld met jullie ...
Ah superleuk! Mijn vriend viert zijn verjaardag, we doen als iedereen er is een surprise met allemaal hapjes met roze en blauwe muisjes erop en prikkertjes van de Hema met 'hallo baby'. Ben heeeel benieuwd bij wie het kwartje als eerst valt haha!

4 jaar geleden

Reactie op somedaybebe

Ah superleuk! Mijn vriend viert zijn verjaardag, we doen als iedereen er is ...
Awh wat leuk! Ik kook 1x in de week bij me schoonfamilie eten we met zn 4ren samen! Dus is goed moment ze verwachten niks speciaals zeg maar haha en ik ben echt iemand die heel goed met ze kan dus wou het meteen al zeggen!

4 jaar geleden

Ik ben vandaag precies 5 weken zwanger en vertel het vanavond aan mijn eigen ouders en dit weekend aan mijn schoonouders. Ik heb ook 9 maart mijn eerste echo. Blijft heel spannend, maar als het niet is zou ik het alsnog delen met mn ouders en schoonouders. Ik ga wel erbij vertellen dat ze hun mond moeten houden. Wanneer wil jij het ze vertellen?

4 jaar geleden

Reactie op S.A.92

Ik ben vandaag precies 5 weken zwanger en vertel het vanavond aan mijn eige ...
Vrijdagavond zouden we daar eten dus dan zou ik het willen vertellen. Heb een rompertje besteld en heb een primera tegenover me werk dus wil zon tasje halen en dat rompertje er in doen.

4 jaar geleden

Ben nu 5 weken. Mijn man kon het niet geheim houden voor zijn ouders dus de dag dat we er achter kwamen verteld. En ik heb het mijn zus verteld met een speen in een kadodoosje met de tekst lieve tante wil je deze voor mij bewaren? Voor als ik op visite kom en mijn papa en mama vergeten hem. Zie je in oktober! baby .... Rest wachten we tot de 12 weken