26 Reacties

4 jaar geleden

Ik weet ook niet wanneer ik het ga zeggen ben ook 5 weken zwanger en heb 9de en 24ste me afspraken en ik heb geen idee of ik het me werk al moet zeggen. Ik werk in een supermarkt en is ook nog best wel zwaar werk en roosters worden ver van te voren gemaakt.

4 jaar geleden

Heb je een vast contract? Ik ben nu ruim 5 weken en vandaag verteld. Dan kunnen ze er rekening mee houden indien nodig of als je niet lekker bent enz en zie geen reden waarom het negatief zou zijn dat ze het al weten. Ik heb voor mijn 1e kindje een miskraam gehad en toen ook verteld want ik was er ruim een week niet dus dat vond ik ook geen reden om het niet te vertellen. Maar dat zal anders zijn als je contract binnenkort afloopt want dan zal ik bang zijn om er uitgekickt te worden vanwege de zwangerschap.

4 jaar geleden

Ik vind dat ook zo lastig. Ben nog maar 4 weken maar stel dat het niet goed is dan wil ik ook dat mijn baas het weet..

4 jaar geleden

Ik zit met het soort gelijke probleem. Ik werk in een winkel met veel diefstallen en aanhoudingen en dat is natuurlijk ook onvoorstelbaar qua gedrag van die mensen. Ben nu zelf bijna 6 week zwanger en heb aankomende donderdag en de 24ste een echo. Ik persoonlijk ga het denk ik vertellen na de echo van de 24ste als die echo goed is. Denk dat het erg persoonlijk is en dat je het moet vertellen wanneer het voor jou goed voelt! Heb je het al aan mensen vertelt? Misschien dat hun je advies kunnen geven wat zei zouden doen?

4 jaar geleden

Reactie op Jb123

Heb je een vast contract? Ik ben nu ruim 5 weken en vandaag verteld. Dan ku ...
Ik heb gelukkig een vast contact ja. Wel hebben we twee vacatures open staan omdat we al krap in bezetting zitten (mochten jullie nog ggz agogogen of B verpleegkundige weten in regio noord holland noord ;) ) Ik hoop vooral op begrip en wil ook niet dat als ik t vertel ineens toch een miskraam krijg. Ik weet dat dat niet reëel is maar ik ben daar gewoon bang voor... bang dat t mis gaat en ik de eerste weken te blij was

4 jaar geleden

Ik zit met het soort gelijke probleem. Ik werk in een winkel met veel diefs ...
Ik wil het er straks met mijn vriend even over hebben wat handig is. Ik heb t 1 vriendin vertelt die zelf 32 weken zwanger is maar andere mensen heb ik nog niks verteld.

4 jaar geleden

Dit vind ik nou ook een lastig onderwerp. Ik start per maart ook nog met een nieuwe job. Wel veel meer passend bij een gezin. Zit momenteel namelijk ook in de onregelmatige diensten. Mijn nieuwe baan is ook in de zorg maar wel ' kantoortijden'. Dus regelmatig. Toen ik werd aangenomen wist ik nog niet dat ik zwanger was, maar voelt nu wel als een taboe terwijl het hardstikke welkom is. Ben niet voor niks het medische traject ingegaan. Raar dat je je bijna schuldig gaat voelen omdat je zwanger bent. Ik heb besloten om dit pas rond 15 wkn te gaan vertellen. Dat duurt dus nog ff. Nu 4 wkn +4. Mochten zij dit niet waarderen dan verdienen ze mij ook niet. Ookal, nu ik deze zin opschrijf en in gedachte heb, vind ik het ook wel makkelijker gezegd dan gedaan.

4 jaar geleden

Ik heb het mijn baas/directie al verteld, werk in het onderwijs met kleuters. Ik dacht als ik kwaaltjes krijg dan snapt ze hoe het komt. Ben nu 6 weken en niks, alleen buikkramp. Weet ze nu waarom ik vaker zit en even niks doe, terwijl de kinderen spelen. In plaats van dat ik actief meedoe en uitdaag. Moet soms even uitpuffen 😅

4 jaar geleden

hoihoi, Ik werk zelf alleen maar nachtdiensten. Ben bijna 7 weken zwanger en tot nu toe gaat het prima! Ik heb er niet meer of minder last van dan normaal. Volgende week hebben wij onze eerste echo en die week erop heb ik een vergadering met mijn teamleidster en mede nachtdoenst collega's. Ik denk dat ik het dan ga vertellen. Ik wil proberen zo lang mogelijk door te werken zolang ik me goed voel maar als dit niet lukt weet ik zeker dat in overleg alles mogelijk is. Begrijp dat het lastig is om te kiezen wanneer je het gaat zeggen.. ik heb er bewust voor gekozen dat ik zelf weet dat het de goede kant op gaat (ookal is dit nog geen uitstel natuurlijk)

4 jaar geleden

Reactie op WenKem

Ik wil het er straks met mijn vriend even over hebben wat handig is. Ik h ...
Hii, ik ben 6 weken zwanger en Ik werk ook in een gesloten psychiatrisch instelling. Ik werk alle diensten 17e heb ik mijn eerste echo. Maar ik zou liever willen wachten tot 10 weken als ik mij gwn goed voelt. Als je er last van heb kan je het eerder vertellen of als je merkt dat het omgeving te onveilig wordt ervaart. Dan zou ik zelf ook doen.

4 jaar geleden

Goeie! Ik werk in het VO en heb geen vast contract (studeer ook nog deeltijd) ...heb woensdag m'n beoordelingsgesprek en weet dat ze over t algemeen tevreden zijn, maar ik schop natuurlijk wel hun hele planning voor volgend jaar door de war 😅 ik wacht sowieso tot na eerste echo voor ik het vertel (zit dan op bijna 9 weken)..en dan zien we het wel!

4 jaar geleden

Reactie op Eshh

Hii, ik ben 6 weken zwanger en Ik werk ook in een gesloten psychiatrisch in ...
Het gaat me vooral om de nachten die zoveel impact kunnen hebben. Het liefst zou ik willen wachten met vertellen aan iedereen tot de 12 weken maar dat gaat me denk ik niet lukken. Hahaha Ik vind het wel een goede van je om af te wachten en inschatten of het onveilig wordt etc. Wij kunnen dat zelf volgens mij prima inschatten 😊

4 jaar geleden

Is voor mij ook een dingetje. Vooral omdat ik in juli een vast contract krijg, of eruit wordt geknikkerd. Ik doe mijn werk prima maar ik denk dat ze mij eruit gooien zodra ze weten dat ik zwanger ben. Daarom wil ik het ‘t liefst uitstellen tot ik de zekerheid heb van dat vaste contract. Ik werk als ambulant hulpverlener in de ggz en onze organisatie is niet zo groot. Daarnaast zijn mijn bazen behoorlijk commercieel en economisch geaard dus vandaar dat ik best heel bang ben dat een zwangerschap niet in hun straatje past wanneer het contract nog gegeven moet worden...

4 jaar geleden

Is voor mij ook een dingetje. Vooral omdat ik in juli een vast contract kri ...
Vind het is oneerlijk dat je als vrouw met dit soort stressvolle gedachten moet zitten...terwijl je heel blij wilt zijn over je zwangerschap.. Stom 😣

4 jaar geleden

Is voor mij ook een dingetje. Vooral omdat ik in juli een vast contract kri ...
Terwijl er in de zorg zoveel tekort is zou je toch moeten verwachten dat ze personeel koesteren.

4 jaar geleden

Ik moet om 13.00 werken en ik denk dat ik het dan tegen me baas ga zeggen zodat ik met de echo's sws vrij heb! Ik heb een vast contract en maak me ook nergens druk om, 1 collega is net bevallen komt binnenkort weer terug en een andere gaat binnenkort met zwangerschaps verlof dus dat zit wel goed. maar vindt het niet normaal dat zoveel vrouwen zich hier nu echt over lopen te stressen bang dat ze ontslagen worden terwijl het zo iets moois en speciaals is.

4 jaar geleden

Een baas mag je niet ontslaan tijdens je zwangerschap, en ze moeten gewoon iemand regelen als je met verlof gaat, ik werk ook in de zorg, en je mag tot 20 weken nachtdienst draaien al zou ik dat zelf niet doen en ze mogen je het ook niet verplichten als je zwanger bent. Ik vertel het mijn leidinggevende na de eerste echo op 19 februari dan ben ik als het goed is 7 weken en 1 dag.

4 jaar geleden

Mijn baas weet het al.. Ik werk 7 nachten.. 7 vrij.. Heb eerlijk gezegd dat ik dit waarschijnlijk niet volhoud tot verlof. Mijn baas houd het tussen ons. Vond het fijn om te weten wat mijn opties zijn voor als ik het niet volhoud. Collega's weten het nog niet.

4 jaar geleden

Hier weet echt iedereen het. Gaat het fout weten ze waarom ik echt niet te genieten ben . Gaat het goed snappen ze waarom.me buik al zo uit zet ipv je eet te veel haha Ps mijn buik is echt al een slag groter maar ben niet aangekomen

4 jaar geleden

Ik heb het mijn chef al wel verteld. Aangezien het bij de vorige zwangerschap eind oktober mis ging vindt ik het wel fijn dat hij het weet. Mocht het mis gaan, wat ik natuurlijk niet hoop🍀.. dan weet hij wat er in me omgaat. Werk gelukkig in een bedrijf waar men daar heel veel begrip voor heeft. Heb vrijdag een echo. Als dat goed is, wil ik het m'n werkgever ook zeggen.