26 Reacties

4 jaar geleden

Het eerste wat ik net tranen in mijn ogen kon zeggen tegen mijn man toen ik een positieve zwangerschapstest in handen had was: Nou ben ik mijn baan kwijt... Mijn jaarcontract loopt grofweg af als ik van verlof terug kom. Mijn manager had me afgelopen jaar al een vast contract willen geven, maar mocht niet ivm een reorganisatie. Ik heb het super naar mijn zin. Wil de toekomst van het bedrijf meemaken, maar zit dagelijks met een soort van schuldgevoel dat ik de laatste maanden van mijn contract niks zal kunnen bijdragen en waarschijnlijk niet hoef terug te komen eind dit jaar. Echt heel naar! Vorige zwangerschap had ik een vast contract, maar werd net iedereen aangezegd rond mijn 12 weken. Ook een reorganisatie. Mijn vader was overtuigd dat ik mijn baan kwijt was, maar ik ben mijn proefplaatsing op een nieuwe afdeling doorgekomen en mocht blijven. Zo fijn! Nu zie ik het niet zo rooskleurig. Het is niet eens zeker of mijn manager over een paar maanden zijn eigen functie nog heeft en zich voor mijn 'blijven' zou kunnen inzetten.

4 jaar geleden

Ik heb het gisteren tegen mijn teamleider gezegd. Ben nu 5+4. Ze reageerde erg leuk.

4 jaar geleden

Nachten zijn niet persé niet goed, zeker niet in zo'n vroeg stadium. Zolang je genoeg rust krijgt kun je prima nachten werken, vorige zwangerschap ook tot 20 weken nachten blijven draaien ben ik nu weer van plan. Vorige week ging ook prima. Ben nu 6+2 weken

4 jaar geleden

Ik heb het verteld toen ik rond de 7/8 weken was. Voor mijn werk reis ik regelmatig naar het buitenland en doordat ik een medische indicatie heb heb ik geen toestemming om te vliegen. Dus dan kunnen we andere maatregelen nemen.

4 jaar geleden

Ik heb het verteld op 5 weken. Ik werk in dr dierenartsenpraktijk en mag nu dus geen rontgenfoto meer maken en ook als er operaties zijn moet ik oppassen. Vandaar dat ik het al best vroeg heb verteld

4 jaar geleden

Reactie op Simone_

Het eerste wat ik net tranen in mijn ogen kon zeggen tegen mijn man toen ik ...
Als je goed functioneerd mogen ze niet vanwege je zwangerschap je contract niet verlengen ;) dat is discriminatie