6 Reacties
één jaar geleden
Ik weet niet hoelang het hier al is maar onze zoon wilt ook niks van avondeten 🥴. Het enige wat hij eet is van die pasta met vlees erin, dit krijgt hij dan ook meerdere keren per week of een Tosti als avondeten ofzo.
Overdag eet hij ook gewoon goed zijn Fruit enzo en is gewoon vrolijk en groeit goed.
Af en toe is het zo'n gedoe aan tafel waar niemand vrolijk van word maar zou ook zo graag willen dat hij wat gevarieerder eet. Vind het echt lastig, inmiddels 34 weken zwanger van de 2de dus af en toe ook echt geen kracht ervoor 😅.
Hij is inmiddels ruim 2,5 en ben nog steeds aan het wachten op een afspraak bij het CB. Benieuwd wat hun je kunnen aanbieden.
Je hebt dus niks aan mn hele verhaal, maar jullie zijn niet alleen in ieder geval 🤣❤️
één jaar geleden
Reactie op Nickky
Ik weet niet hoelang het hier al is maar onze zoon wilt ook niks van avonde ...
Ja wat een drama he, wel fijn om te lezen dat we niet de enige zijn 🙈 en heel herkenbaar, tijdens de zwangerschap had ik ook totaal geen energie meer om er mee bezig te gaan. Dat begint nu dus pas weer te komen, 2 maanden na de bevalling 🙈
één jaar geleden
Hier zijn vooral nieuwe dingen een ramp. Wij doen eigenlijk vooral het volgende: geen strijd maken, eten wat de pot schaft, kleine beetjes opscheppen (minder bedreigend!) en altijd iets bekends/lekkers op het bord (minder bedreiging). Hier lust hij gelukkig wel tomaatjes, dus vaak heb ik een hapje van het eten op zijn bord (alles apart) en een paar tomaatjes. Ik zie dan wel wat hij eet.
Verder zou ik eigenlijk weinig veranderen… eet hij wel pap? Ik doe bv vaak pompoen of wortelpuree door de pap, met wat kaneel en rozijnen. Vindt ie super lekker en heeft ie in elk geval al iets van groente binnen. Dan maakt het avondeten minder uit.
Zolang hij aan zijn voedingsstoffen komt op dagbasis zou ik zeggen: blijf consequent, en maak vooral geen strijd. De belangrijkste associatie is dat het leuk blijft, ook als het zo lang duurt. Eten komt ooit écht! En ik zou idd ook benieuwd zijn naar de begeleiding vanuit het cb.
één jaar geleden
Kijk trouwens ook eens naar ‘rolinde op de groei’ op insta. Die heeft ook goede tips.
En als tomaatjes oid geen optie zijn… iedere dag kipnuggets op zijn bord zou ik misschien niet doen 😉 maar een stukje brood is dus ook bekend voor hem, en dat kan prima lijkt me!
één jaar geleden
Ohhh wat herkenbaar. Onze zoon is ook echt een slechter eter en daardoor ook klein voor zijn leeftijd. Sinds een maand of 2 eet hij een stuk beter. Geen idee of het pedagogisch verantwoord is (vast niet) maar dit is wat bij ons werkt. Bij ons is het ook eten wat de pot schaft (dus geen broodjes of iets anders), maar hij eet het liefst alles los (dus bijv aardappeltjes, wortels, vis/vlees) dus daar probeer ik wel rekening mee te houden. Wij zetten een wekkertje (eerst van 5, toen 10 en nu 15min) en hij moet aan tafel blijven tot het wekkertje af gaat maar we laten het dan aan hemzelf over of hij het opeet. Hier komt de gouden tip (tenminste voor ons): daarna vragen we of hij (nog) wil eten of naar bed wil. Hij wil zo graag niet naar bed dat hij altijd kiest eten. Dan zeggen wij: ok is goed neem een hap dan. Hij associeert avondeten nu met iets (voor hem) positiefs, namelijk niet naar bed gaan en eet nu makkelijker. Als hij dan stopt met eten vragen we het opnieuw. Natuurlijk zit er wel een limiet aan. Max halfuurtje langer en dan gaat hij alsnog naar bed. Wie weet werkt het voor iemand😂🙏.