Onze zoon eet denk ik al 1 jaar geen warm eten. Hij wil alleen gebakken aardappeltjes en wraps (zonder iets er op) en ongezonde dingen zoals pannenkoeken, kipnuggets en patat. Ik heb me er nooit zo druk om gemaakt, hij groeit goed en eet overdag goed fruit en brood. Ik ging er vanuit dat het een fase is, maar had verwacht dat het nu wel een keer klaar zou zijn. Het is een pittig mannetje, als hij nee zegt dan is het ook echt nee en is hij niet te overtuigen. We hebben eigenlijk nooit iets anders aangeboden, het was altijd eten wat de pot schaft of niks. Maar aangezien dat niet werkt krijgt hij nu sinds kort toch vaak een broodje voor het naar bed gaan. We laten hem wel altijd bij ons aan tafel zitten en scheppen altijd wat voor hem in, maar hij schuift het altijd weg. Nog meer kindjes die dit al zo lang hebben? En iemand nog tips?
Het consultatiebureau heeft trouwens begeleiding hiervoor aangeboden (geen idee hoe dat precies werkt), maar dit hebben we nog even uitgesteld omdat er 2 maanden terug een broertje bij is gekomen waar we het ook even heel druk mee hebben gehad. Nu dat wat beter gaat zit ik dus na te denken of we nu hier eens mee aan de slag moeten.