22 Reacties

5 jaar geleden

Kijk even in het was etiket. Daar staat in hoe en wat je het moet wassen. Zal niet zo zacht zijn als nu maarja dat is niet anders. Je mag helaas geen wasverzachter gebruiken.

5 jaar geleden

Ik was op normaal programma op 30 en doe het in de droger

5 jaar geleden

Reactie op Lott23

Kijk even in het was etiket. Daar staat in hoe en wat je het moet wassen. Z ...
Mag wel toch tis alleen de vraag of baby er tegen kan. Je kan het altijd proberen. Ik durf niet te proberen omdat ik zielig vind als hij allergisch zal zijn. Maar als 't babyhuidje wat ouder is dan ga ik wel een poging wagen en gewoon overstappen op dezelfde wasmiddel en verzachter als mij. Maar in het begin even niet.

5 jaar geleden

Ik heb het wol/zijde programma voor de zekerheid gebruikt en daarna opgehangen; De dekentjes zijn zacht gebleven.. Ik wilde ze wel wassen, vond het wel fris, geen fabriekslucht meer 🙈

5 jaar geleden

Ik heb de dekens zelf niet uitgewassen, de lakentjes wel Incl wasverzachter en eigen wasmiddel

5 jaar geleden

Ik was alles. Ook omdat het door anderen aangeraakt is en ook met beetje wasverzachter. 6 kinderen nooit last gehad

5 jaar geleden

Ik heb alles gewoon met me eigen wasmiddel gewassen (Ariel) en de kleertjes en lakentjes in de droger, dekentjes op de waslijn. Kleertjes 40•c, lakentjes/handoeken/hydrofiel doeken etc op 60•c en dekentjes op 30•c

5 jaar geleden

Dankje allemaal... Heb de etiketten wel gelezen maar ben zo bang dat ze heel ruw worden na het wassen, sommige mogen wel in de droger en sommige niet. Voor mn gevoel worden ze door de droger wel iets zachter, net als handdoeken. Morgen maar beginnen met 1 deken en kijken hoe het gaat..

5 jaar geleden

Je kunt ook een beetje azijn erbij doen. Zachter en geen parfum zoals bij wasverzachter.

5 jaar geleden

Ik was er ook bang voor maar heb ze op 30 graden gewassen en uitgehangen. Bij mij zijn de dekentjes (ik heb ze van Little dutch en Briljant baby) heel zacht gebleven. Laatst nog een van Koeka gekte, die moet ik nog wassen

5 jaar geleden

Ik heb ze niet in droger gedaan omdat ik dacht dat ze statisch zouden worden 😅 ik heb hier dekentjes op 40 graden gewassen en gewoon op gehangen. Waren erna nog super lekker zacht ik heb dekentje van jolein en koeka. Misschien heb je wel een wol of zijde programma?

5 jaar geleden

Ik heb voor de dekentjes neutral wasverzachter gebruikt

5 jaar geleden

Mijn deken van jollein is ook heerlijk teddy-zacht gebleven gelukkig! Wel maar een kort en koud programma, puur even om op te frissen vanuit de winkel!

5 jaar geleden

Ik doe ze na het wassen op een wol-programma in de droger van enkele minuten. De koude stoom is genoeg om de zachte fluffy structuur weer terug te krijgen.

5 jaar geleden

Wasmiddel voor babies en geen wasverzachter. Babies huid is gevoelig en het is makkelijk om een allergische reactie te krijgen. Dat wil niemand En in ieder geval alles strijken

5 jaar geleden

Reactie op Mimi Angel

Wasmiddel voor babies en geen wasverzachter. Babies huid is gevoelig en het ...
Waarom is strijken belangrijk? Ik doe dit niet 😅 enkel wanneer het echt nodig is

5 jaar geleden

Ik heb alles gewassen dus ook dekentjes, buiten laten drogen in de zon. Daarna gestreken en alles is nog even zacht.. als het in de droger kan (label checken) dan blijft het sowieso zacht door de droger..

5 jaar geleden

Reactie op Charlottee

Waarom is strijken belangrijk? Ik doe dit niet 😅 enkel wanneer het echt n ...
Is om bacteriën te doden. Geloof ik zelf niet in en doe het ook niet tenzij iets heel lelijk gekreukt is. Wat voor bacteriën leven in schone was vraag ik me af. Zolang m'n baby nergens last van heeft vind ik het niet nodig.

5 jaar geleden

Reactie op Charlottee

Waarom is strijken belangrijk? Ik doe dit niet 😅 enkel wanneer het echt n ...
Ik heb nog nooit iets gestreken van baby's en ja bacteriën enzo zal best kunnen hoor maar bacteriën heb je ook nodig om weerstand o te bouwen. Nog nooit problemen gehad met vorige 2 kids

5 jaar geleden

Ik doe zo hoog als mag volgens t wasvoorschrift. En van te voren hebben we ook even de wasmachine op 90 graden met soda zich schoon laten wassen. Ik heb alles opgehangen. Achteraf had ik de badcape beter in de droger kunnen doen want die is nu wat harder geworden.