9 Reacties

2 jaar geleden

Nog even toevoegen, hij eet zelf. Hier en daar geef ik het aan hem. Maar hij wilt lekker zelf aan de gang, met bestek en zonder😬

2 jaar geleden

Dat is bij ons ook hoor. En het is soms zo dat hij de ene week wel iets lust en de week erna spuugt hij het uit. Ik geloof dat het goed past bij deze leeftijd hoor dus ik ga er zelf vanuit dat het een fase is. Wat ik ook vaak doe is hem een boekje geven tijdens het eten en hem op die manier een beetje afleiden van het eten.

2 jaar geleden

Hier hetzelfde. Kleine beetjes voor haar neus helpt (4 stukjes tomaat wil ze wel, 8 stukjes niet). En 'gewoon' meteen verschillende dingen op tafel zetten. Dus niet pas iets 'lekkers' gaan pakken als het andere geweigerd wordt, maar dat al hebben staan. Combinaties (aardappel, groente, vlees of pasta oid) maken niks uit. Pasta kan ook met een gebakken aardappeltje gegeten worden. Dus hier een bordje met 4/5 verschillende dingen (heel weinig van elk direct voor haar neus, de rest wel op tafel). Als je pas iets 'lekkers' gaat pakken als het andere geweigerd wordt, wordt het vanzelf een keer drama als je niks 'lekkers' in huis hebt. Dan is de verwachting namelijk dat hij ook nog iets anders kan krijgen. En zolang er maar verschillende dingen wel gegeten wordt, ga ik er hier vanuit dat het wel over is voordat ze 18 is..

2 jaar geleden

Ik laat m'n zoontje niet met een lege maag naar bed gaan, dus eet hij iets niet dan geef ik wel iets wat hij lekker vind.. ( maar komt ook omdat hij te licht is en ik wel wil dat hij eet)

2 jaar geleden

Hier heeft ze nooit goed gegeten, het leek wat beter te worden, maar nu weer slecht. Als ze savonds niet eet krijgt ze of yoghurt met fruit of een boterham of een banaan... iets wat ze lekker vindt, maar wel gezond is.

2 jaar geleden

Ik heb hier ook heel erg moeite mee. Kind at echt alles. Mond ging open als hij alleen maar eten rook. Maar sinds een maandje wil hij niks meer. Draait zijn hoofd weg en duwt mijn hand weg, wil het ook zelf niet pakken. Ik heb dit besproken met het CJG, zij gaf aan ijf het proberen en als hij niet wil eten dan niet. Als hij overdag goed eet(wat hij wel doet) dan kan hij echt zonder eten naar bed. Als hij echt honger heeft eet hij wel. ik had hier wel moeite mee. Dus toen zei ze kijk of hij dan iets van yoghurt wil als je hem niet zonder ook maar iets te eten op bed wil leggen. Dus dat doe ik nu. Als hij echt niks eet. Krijgt hij een klein bakje yoghurt dan naar bed.

2 jaar geleden

Reactie op Wendy91

Ik heb hier ook heel erg moeite mee. Kind at echt alles. Mond ging open als ...
Ja dit doen wij ook. Ook al zijn ze klein, ze hebben meer door dan je denkt. Dus als je altijd een alternatief aanbiedt dat ze lekker vinden, stellen ze zich daar ook op in. Dat is ook niet wat je wil. Als er overdag goed gegeten wordt, hebben ze in de avond genoeg reserves als ze niet eten.

2 jaar geleden

Reactie op Roosdoosje

Ja dit doen wij ook. Ook al zijn ze klein, ze hebben meer door dan je denkt ...
Precies dat werd ons ook gezegd. Dus het is even pech dan. Ik heb ook geleerd je eet wat de potschaft.

2 jaar geleden

Met iets lekkers aanbieden moet je inderdaad oppassen. Ze worden steeds ouder en daardoor kun je eetstoornissen in de hand werken (sommige kinderen eten dan na een tijdje bijvoorbeeld alleen nog maar brood of yoghurt en niks anders). In deze fase gaan ze minder snel groeien dus ze hebben ook minder eten nodig dan in de baby fase. Ons zoontje eet ook af en toe s avonds niet. Wat helpt (zoals hierboven ook aangegeven) is kleine beetjes aanbieden. Een heel bord eten kan ineens overweldigend zijn. Wij geven vaak de vis / vlees / groente los en dan pakt hij zelf wat hij wil. Als het op is leg ik er nog wat bij. Soms wil hij alleen de pasta soms alleen de groente of alleen de vis. Eigen keus. De ene dag laat hij 3 kwart staan de andere dag eet hij bijna alles op. Volgens mij is t voor een deel ook uitprobeer gedrag.