8 Reacties
2 jaar geleden
Ik weet niet of ik de foto goed zie...
Het is geen 6e ziekte of 5e ziekte, dat is heel anders. Ook geen hmv ziekte, te weinig korsten voor krentenbaard.
Zijn het echt vocht gevulde blaasjes? Is het aleen op de rug of ook op de buik? Aangezien ik het niet goed zie...is de huid nu zo oneffe ook tussen de bultjes door? Lijkt het te jeuken? Zijn de bultjes die hij had geknapt? Meestal krijgen ze kleine korstjes...
Ik zou de huisarts even nog een keer bellen als je het niet vertrouwd. Echter kunnen de waterpokken al over zijn en kun je de korstjes en littekens soms nog heel lang zien
2 jaar geleden
Heeft jullie kindje misschien rond die periode de 14 maanden vaccinatie gehad? Wij kregen toen te horen dat ze tot twee weken daarna ook vlekjes/pukkeltjes kunnen krijgen. Ons zoontje heeft het ook gehad ruim die twee weken erna. 🤷🏼♀️
2 jaar geleden
Het zijn waterwratjes zegt de huisarts. Rond de kerst was het precies hetzelfde dus gaan ervan uit dat hij de waterpokken nog niet heeft gehad. Kan een jaar duren tot de bultjes verdwijnen. Had er zelf nog nooit van gehoord 🙈
2 jaar geleden
Ik kan het niet heel goed zien, maar denk niet dat het waterpokken zijn. Waterpokken beginnen vaak met rode plekjes, dan blaasjes die daarna korstjes krijgen. Zijn vaak wat donkerder en groter. En jeuken enorm! Toch maar even langs de huisarts?
2 jaar geleden
Ja ik dacht ook aan waterwratjes. Fijn dat het nu duidelijk is. Wel balen dat het lang kan duren voordat het weg gaat ja :(