34 Reacties

VRIEND

2 jaar geleden

In een keer. Iets na haar eerste verjaardag. De eerste dag was het natuurlijk wel huilen, maar de 2e dag ging het al beter. De 3e dag geen probleem, en nooit meer om gevraagd🙂

2 jaar geleden

Wij zijn ook lekker cold turkey gestopt toen ze ongeveer 1,5 jaar was. Ze daagde ons telkens uit door de speen weg te gooien en vervolgens keihard krijsen. Dat was eigenlijk het punt dat we dachten, dan niet. Het duurde twee a drie dagen en toen ging het al stukken beter. Inmiddels lekker zonder speen aan het slapen

2 jaar geleden

Reactie op Sttephaniee

Wij zijn ook lekker cold turkey gestopt toen ze ongeveer 1,5 jaar was. Ze d ...
Heb je haar toen laten huilen? Ging ze opgeheven moment zelf liggen? Wij zitten nu in deze situatie namelijk, denk ik.....

2 jaar geleden

Reactie op Daphne08

Heb je haar toen laten huilen? Ging ze opgeheven moment zelf liggen? Wij zi ...
Ik lees mee. Is bij ons nu ook het geval.

2 jaar geleden

De eerste dag wel inderdaad, dit hebben we gecontroleerd toegestaan. Maar al vrij snel viel ze in slaap. Tweede dag was het nog maar een kwartiertje ongeveer. De eerste week kwam ze wel nog eens snachts, maar viel toen telkens na echt 10 seconden in slaap. Binnen een week wist ze niet meer beter

2 jaar geleden

Bij ons zit de eerste avond erop! Het viel me alles mee. Eerst was hij een gewoon beledigd, hij keek ons aan van wat flik je me nou?😂 Ben nog 1 keer bij hen geweest om te zeggen dat hij al een grote jongen was, en dat hij best zonder speen kon slapen. Hij viel na 10 min kletsen, zoals gewoonlijk, in slaap. Hij werd na een uur of 3 week wakker, en toen kreeg hij een driftbui😭 zo zielig.... Papa had hem gekalmeerd, en vanaf toen is hij nog wel een paar keer wakker geweest.. maar het biel alles mee!😃 Trots op ons jongen😍

2 jaar geleden

Reactie op Charmanta

Bij ons zit de eerste avond erop! Het viel me alles mee. Eerst was hij een ...
Oh dit geeft mij goede hoop haha. Hier ook een kleine driftkikker, wij willen volgende week stoppen. Maar ze is wel echt gehecht aan haar speentje als ze gaat slapen.

2 jaar geleden

Als er nog ouders tips hebben zijn ze welkom trouwens 🙏🏼

2 jaar geleden

Reactie op mommytobe88

Oh dit geeft mij goede hoop haha. Hier ook een kleine driftkikker, wij will ...
Heel herkenbaar, was mijn zoontje ook. Vroeg ook overdag weleens om zijn speen, maar daar waren we wel eerder al mee gestopt (om af te bouwen) we hebben, zoals de tips hier in het topic, cold turkey gedaan. Dat heeft 3 dagen geduurd, toen ging het echt al heel veel beter. Hij vroeg wel nog een week lang als ik hem in bed legde naar zn speen, maar zei dan; jij bent al zo'n grote jongen, jij kan heel goed zonder speen! Dat hebben we volgehouden. Nu is hij het helemaal vergeten, en op deze helse fase na, slaapt hij veel beter! Niet meer s'nachts naar de speen zoeken, top! Zou t overigens wel goed doorgeven als hij naar bijv kinderdagverblijf gaat, want bij ons was dat niet helemaal goed doorgegeven aan alle leidsters... dus hij had na 2 dagen zonder, een middag geslapen met speen😅 toen konden we weer overnieuw beginnen hahaha🤭 Succes met dit proces! Het is niet makkelijk, maar het is zeker de moeite waard🥰

2 jaar geleden

Iemand die ik ken heeft de speen in lengte doormidden geknipt. Dan geef je wel de speen, maar zeg je ohjee hij is kapot! Haar kind vond dat niet fijn en wilde hem niet meer. Zo ben jij wat minder de "boeman".

2 jaar geleden

Wij hebben vorige week de speen afgenomen, omdat we het gezeur en gedrein er om spuugzat waren. Ze was echt super verslaafd aan de speen en zelfs toen ze hem alleen nog tijdens het slapen had (overdag en 's nachts) hadden we talloze discussies en hysterische buien om dat ding. Ook gooide ze hem 's nachts uit bed. Tijdens het ontbijt was het weer zo ver. Mijn man heeft, nadat ze hem had laten vallen, buiten haar zicht om de speen eraf geknipt. Hem toen terwijl ik haar af leidde onder haar kinderstoel teruggelegd en toen ze om haar speen vroeg hem opgeraapt en laten zien dat hij kapot was 'gevallen'. We hebben hem haar daarna zelf weg laten gooien in de prullenbak en uitgelegd dat er nu geen speen meer was. Ik had mega drama verwacht, maar op een flinke huilbui op het moment zelf na en wat meer onrust de eerste 2 a 3 avonden (maar niet noemenswaardig) is het ons echt alles meegevallen! Ze doet het sinds toen dus zonder speen. We horen nog wel iedere dag zo'n 2x wat er met de speen is gebeurd maar ze vraagt er niet meer naar! Afbouwen was hier dus dramatisch, cold turky afnemen boven verwachting prima!

2 jaar geleden

Onze zoon had een paar maanden geleden zijn speen in de wc pot gehouden. Toen dacht ik zo en nu doe ik alsof ik er geen meer heb. De eerste paar avonden ging het redelijk en s nachts werd hij wakker en zocht hij wel naar zijn speen en duurde het iets langer voordat hij weer in slaap viel, maar binnen een week was hij eraan gewend. Op de opvang ook meteen aangegeven en die hebben hem ook direct weggedaan.

2 jaar geleden

Hoe oud zijn jullie kindjes? Ik vind het eigenlijk niet zo'n probleem als ze haar dutje heeft of in de nacht. Ze moet hem wel altijd in bed laten maar had nog niet gedacht aan afbouwen, dacht komt vanzelf wel 😊 overigens ook nooit drama hier om 't speentje

2 jaar geleden

Wij gewoon nooit meer speen getoond en cold turkey gestopt dus, heeft er ook niet om gevraagd of er om geweend

2 jaar geleden

Onze man werd vlak voordat hij 1 werd flink verkouden. Had toen geen neusspray voor hem in huis en moest dus met een verstopte neus slapen en daardoor kon hij zijn speen niet inhouden. We hebben hem toen met een verstopte neus laten slapen en dus zonder speen en toen was het klaar met de speen

2 jaar geleden

Bij ons is onze kleine er mee gestopt met een maand of 6. Hij wilde hem zelf ineens niet meer. Wij hebben daarna ook niet meer gegeven. Maar hij heeft er eigenlijk nooit naar gevraagd.

2 jaar geleden

Wij zijn gestopt op 20 maanden, hij had van die woeste momenten dat hij alles uit zn bed gooide, en dan net zo lang ging krijsen tot we alles weer terug gaven, om vervolgens weer hetzelfde te doen😅 blij dat we er vanaf zijn!

2 jaar geleden

Wij willen aankomende zaterdag gaan stoppen met de speen. Ze heeft hem alleen nog met slapen maar daar is ze wel heel erg aan gehecht, ze zoekt hem echt meteen en gaat huilen als ze hem niet snel ziet. Ben heel benieuwd hoe het gaat en ik zit er eigenlijk tegenop mja we gaan t zien..

2 jaar geleden

Reactie op Sassiefras

Wij willen aankomende zaterdag gaan stoppen met de speen. Ze heeft hem alle ...
Bij ons zoontje precies hetzelfde. Wij willen toevallig ook deze week gaan stoppen met de speen. Ik zie er ook tegenop en ben erg benieuwd hoe het gaat 🤗

2 jaar geleden

Even doorzetten, maar het is zeker de moeite waard! Laten jullie weten hoe het is gegaan?🤗 Succes!🥰