7 Reacties
één jaar geleden
Zodra we hier noemen dat we gaan eten, zegt zij consequent dat ze niet wil en maakt ze er een drama van. Wij besteden er niet teveel aandacht aan. Als het lukt proberen we haar wel aan tafel bij ons te laten zitten. Vaak heeft ze fmdan toch wel honger en gaat ze uiteindelijk eten. Ik ben wel op gaan letten dat ze 's middags na haar slaapje bijna niets meer eet, anders heeft ze ook nog eens te weinig honger en eet ze echt niks. En verder helpt het hier vaak om erachter te komen wat ze dan wel graag wil doen. Ze wil soms bijvoorbeeld graag kleien. Dan zeg ik dat ze mag kleien als ze 5 happen eet of zo. Die happen gaan er dan razendsnel in en iedereen is dan weer blij. Wij omdat ze toch wat groenten binnenkrijgt en zij omdat ze mag kleien.
één jaar geleden
Reactie op Roos8102
Ja herkenbaar. Gaat bij ons gewoon om dat ze zegt dat ze niet wil eten.
Eet ze uiteindelijk wel. Ik heb ook idee dat hij hier thuis dat dus wel durft en op school denkt ik eet gewoon lekker. We zitten altijd aan tafel hebben niks veranderd maar hij weigert gewoon. Niet lekker. Bij alles wat hij dus wel degelijk lekker vond. 😞
één jaar geleden
Reactie op Bloem43
Eet ze uiteindelijk wel. Ik heb ook idee dat hij hier thuis dat dus wel dur ...
Meestal uiteindelijk wel. Maar we moeten als ze iets minder lekker vindt echt op zoek naar een soort ruilmiddel waardoor ze dus wel gaat eten. Dus echt zeggen van: als je nu zoveel happen eet, dan mag je straks dit of dat (bijvoorbeeld met iets spelen).
één jaar geleden
Reactie op Bloem43
Eet ze uiteindelijk wel. Ik heb ook idee dat hij hier thuis dat dus wel dur ...
Ze hebben ontdekt dat ze een eigen ik zijn en met het woordje nee zelf kunnen bepalen wat ze wel en niet willen. Al helemaal omdat wij als volwassene, als een van de weinig dingen, niet kunnen dwingen om te eten. Dat hebben ze gauw door en is natuurlijk erg interessant.
Ik zou er weinig tijd aan besteden en het proberen los te laten. Gelukkig eet hij op de opvang tenminste wel groente! Je kan het aanbieden en bepaald wat je aanbied, maar ze bepalen (helaas) zelf de hoeveelheid 😊