Wel of geen Nipt

iw1990
16 dagen geleden
Volgen
Hoi, Wij twijfelen m of we de nipt wel of niet willen laten doen. Ben nu 9+4 dus heb nog even bedenktijd. De reden van mijn twijfel is dat mijn broer dat destijds wel heeft laten doen. Ze zagen verhoogde kans op afwijkingen, maar ze ondernamen verder geen actie. Met 15 weken kregen ze te horen dat het hoofdje wat groter was en pas met 18 weken werd er een vruchtwaterpunctie gedaan. Uiteindelijk bleek het niet goed te zijn, waardoor het kindje met 20 weken is weggehaald. Het kindje zou de zwangerschap niet overleven. Ze hebben natuurlijk er goed aan gedaan, maar ze zagen ook afwijkingen op de echo. Ook hebben ze heel lang in twijfel gezeten en dat heeft hen echt gesloopt! Ik kan me zelfs die stress nog goed herinneren en voelen en dat is wat me tegenhoud. Terwijl ik weet dat ze niet alles op de echo kunnen zien.. Wat zijn jullie beweegredenen om de nipt juist wel of niet uit te voeren?
  • Rapporteren
Reageer
Typ hier je reactie
3 reacties
iw1990
16 dagen geleden
Oh en een belangrijke toevoeging: Mijn broer en schoonzus hebben bij de 2 andere kinderen geen Nipt laten uitvoeren. Ze was veel relaxter en achteraf was alles ook goed. Maar dat weet je natuurlijk nooit van te voren...
  • Rapporteren
Muisje98
15 dagen geleden
Ik en mijn vriend hebben ervoor gekozen om het niet te doen. Dit inderdaad puur vanwege de stress en daarbij ook de kosten terwijl we het kindje zowieso willen houden. Het gaat mij erom dat ik mij er dan wel optijd op kan voorbereiden als ons kindje bijvoorbeeld een handicap heeft, dit zullen wij dan met de 20weken echo vanzelf zien/horen.
  • Rapporteren