Wij kijken al maanden uit naar onze autovakantie naar Zuid Frankrijk, waar we samen met een ander stel met een 1 jarige dochter een huis met zwembad hebben gehuurd. Mijn man zou in onze auto rijden. Het andere stel met hun auto.
Nu heeft mijn man eergister zijn sleutelbeen gebroken en vergaat van de pijn. We hebben gisteren na een afspraak bij de traumachirurg gezamenlijk besloten (nog) niet te opereren en de arts gaf aan dat de pijn na een week al veel beter te doen is en je na 2 weken zelfs al weer wat kleine bewegingen kunt maken. Onze dochter wordt binnen een maand 2 jaar, maar kan vanwege medische redenen nog niet los staan of lopen. Ik heb dus nu de zorg voor man en kind.
Onze vakantie valt zo natuurlijk in het water, want mijn man kan natuurlijk niet rijden en heeft veel ongemak. De arts gaf echter aan dat hij na een week rust zeker op vakantie mag en wel mag vliegen.
De grote twijfel is nu: gaan we op vakantie?
We zouden dan gaan vliegen ipv rijden en onze vrienden halen ons dan daar met de auto op (nog 100 km naar het vakantiehuis). Mijn man mag natuurlijk niet tillen en aangezien mijn dochter niet kan lopen oid, moet ik dan dus wel haar tillen en met de bagage zeulen.
Ik had al bedacht dat mijn dochter (onder protest waarschijnlijk) wel in de draagzak kan en ik dan wel wat handbagage mee kan nemen. 1 tas met spullen dan in de auto van onze vrienden mee naar Frankrijk.
Dit houdt ook in dat mijn man daar waarschijnlijk niet veel anders kan daar op het terras zitten en pootje baden (hij mag wel in het zwembad na die eerste week en lichte bewegingen maken). Daarnaast hebben we dan daar geen 2e auto dus kunnen we ook niet met zijn allen op uitstapjes of boodschappen doen oid.
Aan de ene kant denken we: heerlijk even in een andere omgeving, toch wat relaxter zonder huishouden/regeldingen, dochter en ik kunnen wel 'zwemmen' en wel gezelligheid met onze vrienden. Aan de andere kant: hoeveel ongemak heeft mijn man nog op dat moment? En hoe leuk gaat het daadwerkelijk zijn als je daar dus niet echt veel anders kunt dan bij je vakantiehuis zijn (ligt in een heel rustig dorpje met alleen een kruidenier en 1 restaurantje).
Wat zouden jullie doen?