5 Reacties

2 jaar geleden

Hier is tandenpoetsen ook heel lastig. Heb dit met tandarts besproken en ze raden elektrisch poetsen tot 3 jaar af. Kiezen zijn belangrijkste om te poetsen. Als hij alleen tandjes heeft dat gaat het er vooral om dat de fluor bij de tandjes komt. Dit gebeurt al door hem zelf te laten spelen met tandenborstel. Heeft ie wel kiezen, dan moet het echt gepoetst worden, leuk of niet 🤷🏼‍♀️ Daarna nog ff knuffelen als het echt drama is. Hier zet ik filmpje op of laat hem gewoon spelen terwijl ik probeer zn kiezen te poetsen. Ene dag gaat dat beter dan de andere. Oh na iets eten altijd water laten drinken, dat spoelt het meeste al weg.

2 jaar geleden

Wij poetsen wel al elektrisch met de oral b en sensitief borstelkopje. De borstel heeft meerdere functies en zet hem dan meestal op de zachte stand. Ook bij ons af en toe drama maar poets dan toch door, het moet gebeuren 😉, mijn man heeft meer overwicht en dan laat hij het gewoon toe zonder te veel toestanden.

2 jaar geleden

Bij ons iedere dag strijd. Maar die gaan we ook maar aan. Ze moet want anders is het probleem veel groter.

2 jaar geleden

Reactie op Lynn82

Hier is tandenpoetsen ook heel lastig. Heb dit met tandarts besproken en ze ...
Oh bijzonder, onze tandarts gaf me juist als advies om zo snel mogelijk te beginnen met elektrisch, omdat dat beter is en ze er dan direct aan gewend zijn. Wij hebben een kindertandenborstel van oral b. In t begin vond hij het niks, nu is hij er aan gewend. Gaat nog niet altijd heel makkelijk, maar meestal raak ik alles wel. In t begin zette ik vaak een filmpje op. Nu geef ik hem een boekje oid. Wat ook vaak helpt is zelf mijn mond wagenwijd open doen 😅 mijn zoontje vind mijn tanden machtig interessant en begint dan te lachen. Ik denk iig dat als jij enige stress hebt met het tandenpoetsen, je kindje dat merkt. Ook al is die stress heel logisch en herkenbaar hoor! Succes!

2 jaar geleden

Reactie op Hanneke90

Oh bijzonder, onze tandarts gaf me juist als advies om zo snel mogelijk te ...
Ja dat is inderdaad wel gek dat ze verschillende adviezen geven… Ik stress er niet van hoor, maak er een spelletje van, maar als zn mond weigert open te doen, valt poetsen niet mee 😂 Oh en mijn mond open doen, helpt zeker… dan gaat hij mijn tanden “poetsen”