26 Reacties

5 jaar geleden

Mijn dochter is 10 maart pas 5 maanden en zit al in maat 74. Dusja ik kijk niet echt naar die maanden😂. Ze is 68cm maar heeft lekkere spekkies vandaar dat maat 68 te krap is .

5 jaar geleden

Ik dacht altijd 62 is vanaf 62cm Etcetc

5 jaar geleden

İk kijk echt niet naar leeftijden op de etiketten want elke kindje is anders en de maten per merk verschillen ook. Hangt vanaf hoe zwaar en lang je kind is ook.

5 jaar geleden

Het is per merk en per baby heel verschillend welke maat ze hebben in welke maand. Maar zoals t in de gedeelde link staat is een beetje wat je aan kunt houden, zou sowieso niet teveel in één keer kopen want kans dat je soms iets niet aantrekt doordat ze snel groeien is er altijd:)

5 jaar geleden

Die van mij 4,5 maand heeft ook al 68 aan, 62 al snel te krap. Verschilt denk ik per kindje maar deze maten groeien ze nog snel uit. Vanaf maat 74 gaat het volgens wat langzamer. Ons zoontje heeft het 3/4 van zijn kleding niet aan gehad dus heb daar wel van geleerd. Ik koop gewoon 2/3 setjes en een boxpakje en als hij dan toch meer nodig heeft dan merk ik dat vanzelf wel. Ik koop nu ook minder van die schattige spijkerbroekjes en vestjes met capuchon. T zit niet lekker en elke keer moet alles uit als hij dan gaat slapen. Met een boxpakje of shirtje/broekje kan hij gewoon snel broekje uit en dan in de slaapzak. Zo doen ze het bij het KDV ook.

5 jaar geleden

Ik dacht altijd 62 is vanaf 62cm Etcetc
Vlgs mij tot 62 cm

5 jaar geleden

Je moet niet kijken naar aantal maanden maar naar lengte. 65 cm dan kan ze maat 62/68 dragen en zo ga je door als ze 70 cm is kan ze maat 68/72 dragen

5 jaar geleden

En dan vallen sommige merken ook nog eens klein of juist groot. Dat ene leuke pakje maat 62 had ik beter tussen de 56 kunnen leggen

5 jaar geleden

Ik kreeg al het advies van vriendinnen maat 68 zo min mogelijk kopen, dan gewoon 74 doen en mouwtjes of broekspijp beetje oprollen. Maat 62 en 68 worden zo kort gedragen bij de meeste kindjes

5 jaar geleden

Wij zitten al geruime tijd op maat 68. De groeispurten stagneren ook vaak. Blijft natuurlijk per kindje verschillend. Maar overstap van 68 naar 74 is groot. Ik zou wel wat kleding aanschaffen in 68 hoor.

5 jaar geleden

Idd verschilt het per merk, per maat en per kledingstuk! Met name boxpakjes probeer ik eerder, zo kon hij maat 68 aan terwijl hij voor de rest maat 62 droeg. Ook heb ik aardig wat kleding gekregen van de kleintjes van vrienden, maar je weet vooraf niet of het gaat kloppen met het weer! Nou heb ik een zomerjasje maat 74maar gebruikt afgelopen week, want die had ik niet paraat in 68 😆. Ik heb maar twee pakjes gehad met sokjes eraan vast, dat zou ik nooit zelf kopen, want daar kloppen de verhoudingen niet van van onze vent 😇. Onze kleine us 67cm, draagt dus 68 maar soms ook nog 62 wat groter uitvalt.

5 jaar geleden

Mijn kleine man was vorige week 66 cm, hij heeft inmiddels maat 68 en 74 aan. Van 74 broekspijp opgekruld en mouw een slag dubbel. Er is nog 1 trui 62 die hij aan kan, maar ik merk dat 68 hem ook echt al wat strakker gaat zitten

5 jaar geleden

Zoon is as woe 20 weken en heeft mt 68 4 tot 6 maanden. Hij past 68 prima en soms nog shirtje 62. Is ook net het merk vind ik.

5 jaar geleden

Reactie op BABY MYLENA

Mijn dochter is 10 maart pas 5 maanden en zit al in maat 74. Dusja ik kijk ...
Zelfde tuinbroekje! Ons meisje is vooral lang en dun, andere maat dus, maar het staat ze allebei prachtig 🤩

5 jaar geleden

Hier klopt er van die maanden niks. 62 zou zijn van 2 tot 4 maanden.. met 4 maanden gaat ze nu langzaam van 56 naar 62... Terwijl ze niet perse een kleine of erg dunne baby is, als ik naar de groeicurve kijk. Dus op gevoel.. en ik koop sowieso niet super veel kleren, setje of 8/10 en bijna alles tweedehands. Als ze dan een keer iets niet draagt is het niet zo erg

5 jaar geleden

Reactie op Sam88💙

Je moet niet kijken naar aantal maanden maar naar lengte. 65 cm dan kan ze ...
Niet helemaal. Mijn boef heeft nog broekjes maat 56 aan, terwijl hij 67 cm was met 3 mnd. Hij zal inmiddels met nu 4 mnd nog wel langer zijn. Hij is echter wat smal, waardoor de andere broeken afzakken. Inmiddels gaan de broeken 62 ook goed, maar niet allemaal.

5 jaar geleden

Ons zoontje is morgen 5 maanden en heeft sinds deze week maat 68 aan.

5 jaar geleden

Onze zoon is vandaag 4 maanden, hij is nu ongv 67 cm en past 68 goed. 74 is net te groot. We hebben wel al wat kleding gekocht in maat 74, vooral voor in de zomer.

5 jaar geleden

Mijn dochter is 67 cm lang en draagt maat 80. Moet soms wel wat omslaan want 74 is te klein voor dr. Mijn dochter is 14 maart 5 maanden