9 Reacties
5 jaar geleden
Je hebt "normale" moltons (soort pluizig, absorberend hoeslaken) en waterdichte moltons/bedzeiltjes. Als ik het goed heb begrepen is de eerste soort gewoon veilig, de 2e niet/minder.
5 jaar geleden
Ho ik was nog niet klaar met typen....
In het begin voed je iedere 3 a 4 uur of 8 a 12 keer op een dag en daarna verschoon je gelijk hoe groot is de kans dat het lekt 0,01 procent dus waarom zou je er überhaupt een waterdichte molton onder doen?
Mijn mening hoor je moet doen wat je zelf fijn vind en wat de kraamverzorgster zegt.
5 jaar geleden
Een molton van biologisch katoen hebben we hier. Waterdicht is echt levensgevaarlijk en totaal niet nodig. Die plasjes zijn zo klein en je verschoont ze zo vaak. Hierin drie jaar nog nooit een druppel plas op het beddengoed gehad. Gewoon goed de luier doen en niet lui zijn met verschonen.
5 jaar geleden
Wij hebben een airgosafe matras, waarvan we inderdaad de topper er af halen de eerste tijd. Die man van babydump zei tot 4 maanden, maar ik heb eerder een week of 6 gehoord. Dat horen we dan wel als onze eigen kraamzorg bij ons komt. Ik heb gewone stoffen moltons gekocht (2 stuks) voor die eerste weken. Hier overheen doe ik het hoeslaken. Deze (gaatjes) hoeslakens, doen niks zolang je een molton eronder hebt. Zo hoef je niet ook nog andere daarvan te halen