5 Reacties
5 jaar geleden
Bedoelt ze dat dan voor kraamcadeautjes? Ik weet dat het in België heel gebruikelijk is dat de ouders een cadeaulijst maken zodat iedereen iets kan kopen wat ook echt nodig/gewenst is in plaats van iets wat toch niet gebruikt wordt.
Toevallig dat een vriendin laatst aan mij vroeg of ik nog dingen graag wil hebben of nog nodig heb (vond 't lastig hoor, we hebben al een kindje en alle spullen natuurlijk bewaard).
5 jaar geleden
In België is het heel gebruikelijk om een geboortelijst te maken.
Wij hebben de grote spullen (bedje, kast, commode, parkje, wipper, cosleeper..) zelf tweedehands gekocht.
Maar spullen die we liever niet tweedehands willen bvb autostoelen, maxi cosi, en kleinere spullen zoals tetradoeken, dekentjes, matrassen en matrasbeschermer,...
Spullen die niet gekocht worden hoeven we daarna niet verplicht zelf aan te kopen en je kan online je lijst zelf beheren en aanvullen mocht alles gekocht zijn.
Ik vind het heel handig, zo krijg je geen cadeaus die je niet mooi vindt, en geen dubbele cadeaus, maar echt wat je zelf uitkiest. Mocht ik het allemaal zelf moeten kopen zou ik wel meer bij zeeman, hema etc gaan shoppen want de geboorteljjsten zijn natuurlijk wel een stukje duurder dan die winkels.
Er bestaan in België ook tweedehands geboortelijsten , waar ze voor jou op zoek gaan naar de spullen die je nodig hebt.
5 jaar geleden
Ik heb een lijstje gemaakt op mijnverlanglijst.eu. Ik deel de link alleen als mensen vragen wat we nog willen hebben.
5 jaar geleden
Ik heb via lijstje.nl een overzicht gemaakt van dingen die ik niet persé nu al nodig heb, maar die ik op termijn wel graag zou willen hebben (o.a. een badcape, een paar boeken, een extra boxkleed, kleding vanaf maat 62...). Altijd handig om paraat te hebben als straks mensen gaan vragen of we nog wensen hebben!
5 jaar geleden
Wij gaan een geboortelijst leggen (we zijn van België en hier is het inderdaad gebruikelijk) en de link naar de lijst wordt op het kaartje gezet.
Momenteel ben ik er nog volop mee bezig, maar wat we er gaan opzetten zijn: hydrofiele doeken, deken, hoeslakens voor maxicosi, speeltjes, draagzak, kinderstoel, slaapzakje, reisbed, eetset, badthermometer, papflesjes, oefendrinkbeker met 2 oren, mobiel voor aan de box, speeltapijt,...
Bij de duurdere dingen staat erbij dat je een bijdrage kan geven voor dat specifiek cadeau, en hoeven ze dus niet het hele bedrag te betalen