7 Reacties
5 jaar geleden
Ik heb het straks zo geregeld:
Mijn oom die staat altijd paraat, hij is dus altijd op de hoogte van mijn diensten. Als het snachts is dan brengt mijn man de kinderen naar mijn oom in de ochtend voor hij gaat werken. Heb ik overdag dienst dan breng ik ze zelf weg voor mijn dienst begind.
5 jaar geleden
Ik draai ook onregelmatige diensten. Wij doen het zo. Ik heb de maandag standaard vrij. De dinsdag en donderdag gaat hij naar de oppas. De woensdag en vrijdag doet mijn moeder. In het weekend doet mijn man het als ik moet werken. Ben ik door de weeks een dag vrij of heb ik een nachtdienst, dan neem ik die dag / halve dag over.
5 jaar geleden
Reactie op LieveJuf
Je hebt ook opvang met flexibele uren?
Uren wel maar ook dagen? Dan moet je je kind voor de hele week aanmelden denk ik zo?!
5 jaar geleden
Je moet wel een goed vangnet hebben inderdaad. Mijn eerste kraamverzorgster is net moeder geworden en haar man werkt voor zichzelf en grotendeels vanuit huis. Ze kunnen het samen goed opvangen en hebben flexibele kinderopvang
Maar het kan zijn dat je midden in de nacht weg moet, dan moet je man dus wel de nacht en bijv ochtend alles kunnen doen. Wel ben je na een week 5 dagen vrij en dan kan je partner biiv even doorwerken. Maar is wel iets wat je goed moet regelen met kleine kids
5 jaar geleden
Je moet wel een goed vangnet hebben inderdaad. Mijn eerste kraamverzorgster ...
Werkt dan op rooster? Ik hoorde ook van duobaan.
5 jaar geleden
Reactie op Mama En Raven
Uren wel maar ook dagen? Dan moet je je kind voor de hele week aanmelden de ...
Wij hebben flexibele opvang. We nemen minimaal 4 dagdelen in de week af, maar kunnen zelf beslissen wanneer.
Moeten dit wel een maand van te voren aangeven. Dus deze week heb ik het door moeten geven voor februari.
Er zijn natuurlijk veel mensen die onregelmatig werken.
Maar dat is dan wel met een rooster.
Ik zou gewoon een (paar) kraamzorg organisatie bellen en vragen hoe het zit. Wellicht hebben zij ook wel tips over hoe je het met opvang kunt doen. Je bent vast niet de enige.