16 Reacties

2 jaar geleden

Hier ook een zeker 3x per nacht. Als ze 2x komt noem ik dat een goede nacht. Geen tips dus. Ik heb alleen besloten dat ze vanaf morgen echt pas na 3 uur mag drinken. Tot de 3 uur doe ik troosten en een speentje. Dit wil ik langzaam gaan rekken

2 jaar geleden

Hier precies hetzelfde. Volgende week 1. Inderdaad 2 x is een hele goede nacht. Vannacht is mijn man na de voeding van 23.00 gaan troosten. Duurde wel 40 min maar uiteindelijk gaan slapen tot 07.30... wij gaan het nog een paar nachten proberen. Ik wil ook graag bv blijven geven maar trek dat 3 x per nacht niet meer. 1 keer wil ik graag heen 😬

2 jaar geleden

Hoi! Hier ook nog! 2 a 3x per nacht.. soms vermoeiend maar ze is maar 1x zo klein🥰

2 jaar geleden

Ik geef ook nog volledig borstvoeding, naast de vaste voeding. Ik geef het wel op vaste momenten, zo'n 3 a 4 keer per dag. Direct na het opstaan in de ochtend, in de middag voor haar slaapje, in de avond voor het slapen gaan en dan rond een uur of 11. Heel soms komt ze in de nacht nog een keer. Ik ben een keer gaan kijken wat er zou gebeuren als ik haar niet zou laten drinken 's nachts en toen kwam ik er achter dat ze de melk eigenlijk niet echt nodig heeft, want ze redt het ook prima zonder, maar dat het meer om contact gaat. Sindsdien vraagt ze eigenlijk nooit meer om drinken in de nacht. Moet er wel bijzeggen dat wij vaak samen slapen, dus dat ze wel dat contact heeft wat ze nog wel graag wilt. Mijn dochter is nu bijna 14 maanden (gecorrigeerd 12 maanden).

2 jaar geleden

Ik geef nog 3 keer per dag. Mijn zoontje komt al een hele poos snachts niet meer.. heel veel respect voor jullie als je snachts nog voed..! Geen tips, maar eet hij wel gewoon 3 hoofdmaaltijden per dag? Want dat zou je zeggen dat hij genoeg voedingstoffen binnen moet krijgen zodat hij snachts geen voeding nodig heeft..

2 jaar geleden

Hier ook 1 jaar en nog volledig bv. En indd ook nog 3 a 4 keer komt ze snachts, geen honger maar echt puur mij nodig hebben om weer in slaap te komen. Wil dit wel nu gaan afleren maar nog even de moed vinden 🤪

2 jaar geleden

Reactie op 4keergeluk

Ik geef nog 3 keer per dag. Mijn zoontje komt al een hele poos snachts niet ...
Ja hij eet wel 3 maaltijden per dag en daarnaast zo’n 3 a 4 x nog overdag Het is denk ik ook meer troost. Maar heb de oudste 2 kinderen ook 18 mnd en 16 mnd gevoed tussen m’n zwangerschappen door heb een beetje het gevoel alsof ik al 5 jaar niet slaap hahahah want bij m’n oudst 2 was dit precies hetzelfde ritme maar zodra ze van de borst af waren sliepen ze gelijk het klokje rond. Alleen moest ik bij de Oudste 2 door omstandigheden coldturkey stoppen en wil het bij m’n jongste nu het anders kan gewoon rustig afbouwen

2 jaar geleden

Hier geef ik ook borstvoeding maar drinkt ze nooit 's nachts voed altijd op vaste momenten en overdag soms nog extra maar 's nachts slaapt ze en wij dus ook

2 jaar geleden

Ik geef geen borstvoeding maar mijn kleine wordt ook vaak wakker in de nacht en dan voor een dikke 2 uur. Dus ik begrijp dat je verlangt naar een betere nachtrust na een 1 jaar. Misschien proberen een andere slaap associatie te creëren ipv de borst? Iets waarmee hij in slaap kan vallen?

2 jaar geleden

Reactie op BABY MYLENA

Hoi! Hier ook nog! 2 a 3x per nacht.. soms vermoeiend maar ze is maar 1x z ...
Dit inderdaad! Ze zijn misschien al om en nabij de 1...maar hoe klein is dat nog. Mijn meisje heeft het gewoon nodig en ik heb het voor haar over. Ze slaapt naast me in haar cosleeper, komt over me heen gekropen zoekend naar drinken. Ik wil eigenlijk om de 3 uur wachten, maar ja... Als ze drinkt slaapt ze weer na 3 minuten goed drinken. Ik ga pas in de avond stoppen. Als zij begrijpt dat de tieties snachts slapen en ik haar daadwerkelijk kan troosten in de nacht met een speentje, flesje water, een knuffel etc. Dan geef ik haar maar nog 9x per dag bv... So be it

2 jaar geleden

Ik geef nog BV, alleen 3x/wk 1 flesje kunstvoeding omdat kolven niet meer lukt. Hier gelukkig bijna geen vraag meer naar een nachtvoeding. Wij slapen ook samen (matrassen naast elkaar op de grond, dus soort van cosleeper), dus als ze even de nabijheid nodig heeft krijgt ze een hand om vast te houden en slaapt ze weer verder. Voor nu dan, kan ieder moment weer veranderen natuurlijk. Eerder (zo net in de overgang naar doorslapen, achteraf gezien) had ik wel het idee dat het soms scheelde als ik overdag extra drinkmomenten aanbood. Misschien is dat ook iets om eens te proberen?

2 jaar geleden

Haii ik denk dat bij jouw zoon een verkeerde slaapassociatie is ontstaan namelijk bv voor het slapen gaan. Dit is de reden wrm ik altijd heb gevoed NA het wakker worden ipv ervoor. Dus ritme Slapen Voeden Spelen(Wakker) aanhouden. Dan slaapt ie dus adhv wat jij zelf wil speentje liedje slaapzak etc. En voed je zodra hij wakker is dus beloning dat die lkkr hft geslapen vervolgens lekker wakker en weer slapen als die moe is wakker weer voeden bij t wakker worden.. Afleren van een verkeerde slaapassociatie is trouwens 1 ding en een nieuw aanleren is 1 ding. Dus denk dat t verstandigst is om deze tip voor je eerstvolgende kind mee te nemen als je dat nog van plan bent. Dacht miss toch wel handig om mee te nemen voor jou of voor andere mama's in een soortgelijke situatie 😊 xxxxx

2 jaar geleden

Reactie op Makkiea

Haii ik denk dat bij jouw zoon een verkeerde slaapassociatie is ontstaan na ...
Ik ken mensen die het zo doen en die vragen ook meerdere keren in de nacht. Het is dus niet verkeerd oid

2 jaar geleden

In reactie op de mensen die slaapassociatie noemen: ik weet niet in hoeverre daar bewijs voor is, weten jullie dat? Zo niet dan is het vooral de vraag of je als opvoeder fan bent van leertheorie (belonen, evt straffen, intrainen om je kind actief klaar te stomen) of meer van een hechtingsgerichte/kindvolgende insteek (aansluiten bij de behoefte van je kind zodat het in eigen tempo stappen neemt). La Leche League heeft een mooi stukje waarom zij niet zozeer in slaapassociatie 'geloven': https://www.lalecheleague.nl/borstvoeding-abc/artikel/186-zelfstandig-inslapen-bij-het-kinderdagverblijf Niet om iemand te overtuigen; beide opvoedstijlen leveren zelfstandige volwassenen op. Maar als alternatief voor wie zich niet zo kan vinden in slaapassociaties afleren.

2 jaar geleden

In reactie op de mensen die slaapassociatie noemen: ik weet niet in hoeverr ...
Even voor de duidelijkheid: beloning voor na het slapen is mijn eigen benoeming. Het gaat r eigenlijk om dat baby op zijn krachtigst/energiekst is na het slapen en omdat bv veel kracht eist is dit het verstandigste moment om bv aan te bieden... Maar meningen verschillen hier erg over! En soms heb je idd gewoon 'pech' en heeft een baby gewoon mamahonger in de nacht terwijl je het overdag wel heel goed doet. Denk dat t dan gewoon een proces is van geduld hebben. Vond dit handig om te delen voor als er mensen zijn die dit NIET hebben gedaan en een eerstvolgende x evt wel voor openstaan om het te doen. Dus niet perse voor deze mama specifiek. Heel veel succes hiermee mama 💪💪

2 jaar geleden

Ik heb overigens in verschillende bronnen gelezen dat een kindje die naast of in dezelfde kamer als de ouder slaapt bewezen vaker 's nachts opstaat dan een kindje die alleen op de kamer slaapt. Eventueel heeft dit er ook mee te maken. Wat het ook is wij zijn allemaal sterke vrouwen/mama's en kunnen hett ❤❤