27 Reacties

2 jaar geleden

Twee keer slapen met 1,5 En 2 uur vind ik echt niet weinig… mijn dochter slaapt 1 keer Max 2 uur. Trekt hij een slaapje minder niet?

2 jaar geleden

Hij slaapt sochtends een half uur en smiddags 2 uur. Dus totaal 2,5 +-. Nee dat trekt hij nog niet omdat hij zo vroeg wakker is 😪😪

2 jaar geleden

Bij ons hielp het om hem juist wat eerder op bed te leggen, misschien redt hij de bedtijd niet omdat hij zo vroeg wakker is en daardoor eigenlijk al eerder moe, en gaat hij net iets te moe naar bed. Als je hem een week om 18.15 naar bed zou brengen en dan na een week kijken wat dat heeft opgebracht? Denk dat hij nu juist misschien slechter slaapt omdat hij inclusief de nachtrust net te weinig slaapt en daardoor te moe is om goed te slapen..?

2 jaar geleden

Als ons zoontje om 5u half 6 komt geven we m flesje halfvolle warme melk, 150ml daarmee slaapt hij vaak tot 7 a 8u uit

2 jaar geleden

Heel cliché: het is een fase! Wij hebben 3 kinderen en alle 3 hebben ze dit gehad en het komt ook nog heel vaak terug.. Sorry niet echt opbeurend..😅 Maar: ooit wordt het beter!

2 jaar geleden

Reactie op Mvs2409

Als ons zoontje om 5u half 6 komt geven we m flesje halfvolle warme melk, ...
Melk geven we niet in bed, we willen dat liever als "dagstart" behouden. Fijn dat t voor jullie werkt!

2 jaar geleden

Reactie op Marlou13

Bij ons hielp het om hem juist wat eerder op bed te leggen, misschien redt ...
Ook al geprobeerd 🙈🙈🙈

2 jaar geleden

Reactie op Droomdieuitkomt

Ook al geprobeerd 🙈🙈🙈
Oh wat balen, sorry dan weet ik het ook niet. Misschien kan een uitgebreider beeldbel consult oid bij een slaapcoach toch nog wat meer opties geven die niet direct voor de hand liggen? Enige wat ik nog kan bedenken is miss elke paar ochtenden 10 minuutjes later uit bed proberen te halen en zo het wat proberen op te rekken? Bij ons werkte dat ook wel enigszins

2 jaar geleden

Reactie op Droomdieuitkomt

Melk geven we niet in bed, we willen dat liever als "dagstart" behouden. Fi ...
Aaah ja begrijpelijk! Het is er bij ons helaas in gesloopt omdat ik de strijd snachts elke keer ruim 1u zat was 🙊 dus vaak is dat enige wat nog help 🥺

2 jaar geleden

Misschien in de ochtend geen dutje meer laten doen en dan smiddags eerder laten dutten? Hielp hier wel! Ik weet niet wat jullie over dag allemaal voor voeding geven, maar misschien moet je wel meer voeding gaan geven. Extra boterham? Meer vocht misschien? En verder indd vaste tijden en elke avond hetzelfde ritueeltje! Ookal al slaapt hij niet a la minute, wel elke dag zelfde tijd op bed leggen! Hoop dat jullie dé tip vinden!

2 jaar geleden

Hier is kleintje ook al tussen 5 en 5.30 wakker. Soms zelfs eerder.. Hij gaat dan meestal even spelen en babbelen met z'n knuffel. Wij laten hem gewoon liggen tenzij hij gaat huilen oid. Meestal gaat hij gewoon weer even slapen tot 7/half 8 (afhankelijk van hoelaat we wegmoeten).Als we hem er wel uithalen(als hij niet huilt)is het meestal drama qua slaapjes de rest van de dag en is hij eind van de dag op. Tussen ons ins leggen werkt niet want dan gaat hij spelen en duwen en slaapt er niemand. Haha. In het begin ging het tegen m'n gevoel in maar het werkt wel. Als hij huilt dan begint de dag eerder. Meestal heeft hij dan vroeg gepoept.

2 jaar geleden

Wij hadden dit ook dat ze zo vroeg wakker werd ik heb haar laten huilen tot 6 uur het ging tegen me gevoel in maar ik wilde de dag gewoon echt niet voor 6 uur beginnen. Eerste dag huilde ze 1.5 uur 2de dag 1 uur en viel ze in slaap en de derde dag na een half uur viel ze weer in slaap. En uiteindelijk slaapt ze nu altijd tot kwart over 6 half 7. Ik vond het vreselijk laten huilen maar het heeft wel gewerkt. Maar dat wil niet zeggen dat ieder kind zo is.

2 jaar geleden

Hoor op mijn werk vaak hetzelfde, als een kind goed slaap overdag slaapt ie vaak snachts echt niet minder goed.. hier hebben we het een tijdje gehad maar dat kwam omdat ze honger had.

2 jaar geleden

Nu al een een tijdje een wat strakker ritme en ochtend slaapje max 1 uurtje

2 jaar geleden

Mijn dochter is ook 14 maanden en is ook al sinds een tijdje om 5 uur wakker. Pff best pittig als ook moet werken.

2 jaar geleden

Mijn dochtertje slaapt nog bij me in de cosleeper. Soms is ze wakker om half 6 en denkt dat de dag begint. Dan reageer ik niet knuffel ik haar en ogen houd ik dicht, meestal slaapt ze dan weer binnen 5 minuutjes.

2 jaar geleden

Met hulp van een slaapcoach slaapt onze vroege vogel ( soms 0430..) nu tot 0700. Ik denk dat elke slaapcoach wat anders is maar onze zei dat het in het 2/3/4 schema echt belangrijk is dat het eerste slaapje niet te laat is. Dus wakker 0530 echt 0730 er weer in. ( en daarna 3 u na wakker er weer in en dan 4 u na wakker er weer in, dus geen strak schema maar gebaseerd op wanneer hij wakker wordt). Ik zie dat die bij jullie 4 uur wakker is in de morgen en zij gaf aan dat hij dan al oververmoeid is en de dag slaap niks meer wordt. En zeker ook niet later naar bed doen savonds want dan is hij nog meer oververmoeid. ( boek je baby in een droomritme). En dat het juist niet zo is dat minder slapen overdag meer slapen snacht is. Juist overdag een goede basis is in de nacht meer slaap. Dat is bij ons dus ook echt zo gelukt. Even volhouden maar dan slaapt hij ook echt op die tijdennen is hij overdag minder moe en dan gaat snachts ook beter. Hopelijk heb je er wat aan!

2 jaar geleden

Je zou ook nog de vroege vogel gids van slaaptipsvoorbabys aan kunnen schaffen voor eventuele extra tips, die hielp ons ook wat

2 jaar geleden

Reactie op liz6666

Met hulp van een slaapcoach slaapt onze vroege vogel ( soms 0430..) nu tot ...
Dat zou betekenen dat hij er om 7u weer in gaat. En hoe lang laat je hem dan slapen? En geef je dan wel eerst ontbijt? Thnx voor je bericht

2 jaar geleden

Hij eet dan wat fruit en heeft ook nog een fles en dan na zn slaap echt ontbijt. Het was even doorzetten ( maar leggen m wel echt in bed op die 2 uur) maar hij werd steeds minder vermoeid .en ging dus ook steeds langer slapen overdag ( en in de nacht dus ook, we geloofden het bijna niet🙂). We laten hem gewoon slapen, wakker maken doen we niet omdat je kindje uiteindelijk in dit ‘ ritme’ gaat slapen en dan vanzelf op een mooie tijd wakker word ( bij ong ongeveer na 1,5 uur). Hou vol, het kan echt beter worden!