Wintersport en zwanger

MarloesCox
één maand geleden
Volgen
Hallo, Afgelopen week hebben we de eerste echo gehad met 7+4 wk, hartje klopte en alles zag er gelukkig goed uit! Nu zijn we op wintersport (was al geboekt) en merk ik dat ik veel onzekerder op mijn snowboard sta en als ik val wel meer schrik, al heeft de verloskundige gezegd dat t vruchtje nog zo ver achterin ligt dat dit niet zo’n kwaad kan. Zijn er vrouwen die in het verleden met 8 weken zwangerschap nog op wintersport zijn geweest en nog tips voor mij hebben? Het is hier verder wel echt genieten, het is alleen jammer dat je die lekkere weissbiertjes en schnapsen moet laten staan, maar je weet waar je het voor doet 😇 Liefs
  • Rapporteren
Reageer
Typ hier je reactie
16 reacties
Irisk17
één maand geleden
Ik ben heel vroeg, net 4 dagen positieve test ook op wintersport geweest. Merkte dat ik ook voorzichtiger was, wat zachter boarde en probeerde niet te vallen. De ijsplaten in de vroege morgen sloeg ik dus even over. Verder goed naar m’n lichaam geluisterd en veel rust genomen. Geniet ervan 🙏🥰
  • Rapporteren
Amyvanbeers
één maand geleden
Hoi hoi, Ik ben gisteren terug gekomen van de wintersport en ben bijna 10 weken zwanger. Ik voel me nog helemaal fit en goed dus lekker 5 dagen gaan skiën. Ben 2 keer zachtjes gevallen, maar nergens last van. Ik denk hoe voorzichtiger en banger je bent.. Hoe eerder je gaat vallen. Gewoon lekker de blauwe en rode pistes pakken en niet te hard gaan, komt echt wel goed.
  • Rapporteren
laura8801
één maand geleden
Tot 3 maanden kan je zonder zorgen op wintersport Baby wordt beschermd door schaam bot
  • Rapporteren
george2016
één maand geleden
Hier net terug van een weekje wintersport, herken het wel dat je wat minder zelfverzekerd bent. Ik heb het vooral rustig aan gedaan en alleen met mooi weer geskied
  • Rapporteren
MarleenF
één maand geleden
Poe hier hetzelfde dilemma! Ik ben ook geen wonderlijke skiër en ga over 3 weken als ik 11 weken zou zijn. De verloskundige heeft me verzekerd dat het wel kan, maar twijfel nu ontzettend wat ik ga doen. Manlief heeft al aangegeven dat hij zich er niet comfortabel bij voelt 😥
  • Rapporteren
BabyMCS
één maand geleden
Gewoon gaan en wat rustiger aan doen. Vooral genieten, je kan ook niet 40 weken in je bed blijven liggen. Veel plezier ⛷!
  • Rapporteren
Inge275
één maand geleden
Ik ga over 2 weken en dan ben ik ruim 9 weken zwanger. Volgens verloskundige kan het prima, helemaal als je wel een ervaren skieer bent want dan is de kans kleiner op vallen en heb je ook minder spanning. Gewoon ervan genieten maar wel luisteren naar je lichaam. Als je erg moe bent maar wat uurtjes minder skien bijvoorbeeld.
  • Rapporteren
Naomi1986
één maand geleden
Ik was 10 weken zwanger en heb ook gewoon geskied. Er kan niks gebeuren gewoon lekker gaan!
  • Rapporteren
SaintlyPumpkin
één maand geleden
Een stalgenoot van mij zat met 41+4 nog lekker op haar paard😂 Dan zal snowboarden met 7 weken ook vast wel goed gaan😊
  • Rapporteren
Wendyarnaud
één maand geleden
Ik lees mee. Vandaag 7+3 en morgen eerste echo. We vertrekken vlg week vrijdag naar Oostenrijk. Heb er zin in. Ik ga het rustig aan doen.
  • Rapporteren
Chissey
één maand geleden
Ik ga zaterdag naar Oostenrijk skiën en ben zelf al jaren niet geweest. Ik zelf maak mij ook geen zorgen maar partner wel. Zoals de rest zegt, gewoon luisteren naar je lichaam kwa fit zijn of voelen maar het kan verder geen kwaad. Het is heel klein en zit achter het schaambot!
  • Rapporteren
rosie88
één maand geleden
Ik ski ook gewoon met 6 weken. Merk dat ik wel wat voorzichtiger ben en wat moe. Dus ik slaap na een hele dag skiën even een uurtje. Als je echt een buikje hebt, zou ik het niet doen. Al ski je zelf nog zo goed, er zijn genoeg lui op de piste die er niets van kunnen.
  • Rapporteren
BSM
één maand geleden
Ik heb vorige week geskied. Met 7 weken. Kreeg dus na 3 dagen flinke bloeding. Helemaal in paniek. Gelijk dacht ik aan een miskraam. Heb het toen veel rustiger aangedaan. Maar iedere middag had ik toch weer een bloeding. Maakte me wel heel erg zorgen dat het door het skiën kwam. Uiteindelijk de dag nadat we terugkwamen naar de gynaecoloog geweest. En deze zag op de echo een kloppend hartje en een groot hematoom in mijn baarmoeder waardoor ik dus die bloedingen heb. Hij gaf aan dat ik nu niet meer moest gaan skiën 😅
  • Rapporteren
JoseBakker-Leek
één maand geleden
Ben nu ook op skivakantie en ben nu 6+4 weken. Ben indd wel wat voorzichtiger. Maandag pas de 1ste echo
  • Rapporteren
rosie88
één maand geleden
Reactie op BSM
Ik heb vorige week geskied. Met 7 weken. Kreeg dus na 3 dagen flinke bloeding. Helemaal in paniek. Gelijk dacht ik aan een miskraam. Heb het toen veel rustiger aangedaan. Maar iedere middag had ik toch weer een bloeding. Maakte me wel heel erg zorgen dat het door het skiën kwam. Uiteindelijk de dag nadat we terugkwamen naar de gynaecoloog geweest. En deze zag op de echo een kloppend hartje en een groot hematoom in mijn baarmoeder waardoor ik dus die bloedingen heb. Hij gaf aan dat ik nu niet meer moest gaan skiën 😅
Jee wat eng!! Gelukkig is alles oké.
  • Rapporteren
BSM
één maand geleden
Reactie op rosie88
Jee wat eng!! Gelukkig is alles oké.
Ja vond ik ook! Had ook goed nagevraagd of ik wel kon gaan skiën en dit was geen probleem omdat het nog achter je schaambeen bevindt. Tuurlijk moet je voorzichtig doen.. maar ik denk dat iedereen dat wel doet zodra die weet dat je zwanger bent. Ik had de hoop ook echt al opgegeven. Zoveel bloed kon toch niks anders betekenen.. Nu iedere week op controle want het hematoom kan wel een miskraam veroorzaken..
  • Rapporteren