7 Reacties

één jaar geleden

Dit is echt de peuterpuberteit..mijn zoontje probeert ook vanalles.. echt uitdagen.. heel vervelend.. 😭🥴

één jaar geleden

Reactie op Lotje6

Dit is echt de peuterpuberteit..mijn zoontje probeert ook vanalles.. echt u ...
Ik werk op een kdv en merk wel soms ander gedrag als ze peuter zijn, maar dit... En toen kwam ik tot het besef dat onze dochter ook niet zo verschrikkelijk is op het kdv. Dus ik ging ook wel een beetje uit van peuterpubertijd Maar als iemand alsnog tips heeft🤪 kan ze momenteel goed gebruiken

één jaar geleden

Ik kan die tips ook wel gebruiken 🤣

één jaar geleden

Ooooh wat erg he, hier hebben we ook een behoorlijke driftkikker in huis. Weet niet of je het al doet hoor maar wij proberen hem keuzes te laten maken. Met boodschappen een eigen karretje en opdrachten geven bijvoorbeeld. Maar ook met wat hij op brood wil. Wil je kaas of wil je kipfilet op brood? Alsof hij dan het gevoel heeft dat hij zelf de touwtjes in handen houd maar ondertussen maar 2 keuzes heeft. Mij valt ook op dat hij zichzelf goed uit kan kleden zolang de shirtjes lange mouwen hebben. Korte mouwen heeft hij veel moeite mee wat bij hem echt frustratie oplevert. Dus dan haal ik de armen eruit en hoeft hij alleen nog het shirt over zijn hoofd uit te doen. Toch nog het idee dat hij het zelf gedaan heeft. Verder alles benoemen als hij boos is of juist heel blij. Hij geeft nu tegenwoordig zelf aan als hij boos is of als hij het spannend vind. Geen idee in hoeverre dat al kan op deze leeftijd maar het geeft wel meer duidelijkheid, ook voor mij. En als laatste wordt ik zelf wat rustiger als ik hem toch een keertje vaker help dan normaal. Dus als hij wel een keer die trap op getilt wil worden doe ik dat. Morgen weer een nieuwe dag. Het wordt geen gewoonte maar soms is het beter om de strijd te laten gaan zodat je zelf ook rustig kan blijven. Het zijn niet echt tips maar meer mijn ervaringen. Misschien dat er toch nog iets anders in staat waar je wat aan hebt. Het is een fase, maar tot zekere hoogte! Succes voor alle ouders met driftkikkers in huis (inclusief mijn eigen🤣)

één jaar geleden

Mijn dochter is over 3 maanden 3. Nou echt hoor de laatste dagen wordt ik echt gek van haar. Ze laat me ook geen seconde even met rust. Ze is ook super druk. Wat ik doe ze blijft druk en alleen maar mama roepen. Gister in de winkel een drama omdat ze in die speel auto wilde blijven. Ik kan soms echt huilen omdat ze mij echt geen rust geeft even. Zelf spelen doet ze maar een paar seconden. Met alles is het maar een seconde. Er is niets waar ze even wat langer mee bezig is. Echt vermoeiend en Heleen als je zelf ook helemaal kapot bent. Dan trek je alles al minder goed.

één jaar geleden

Reactie op Romay

Ooooh wat erg he, hier hebben we ook een behoorlijke driftkikker in huis. ...
Helaas doe ik eigenlijk alles al. Ik heb haar altijd keuzes gegeven, ze kan heel goed aan en uitkleden en als ze het vraagt help ik haar. Ze mag altijd kiezen of ze de grote winkelwagen wilt of het kleine wagentje. Als ik zie dat ze moe is til ik haar op, maar sinds kan het gewoon niet als ik ook een baby moet tillen of in de kinderwagen heb. Dan mag ze kiezen op het meerijdplankje zitten/staan of lopen. Vandaag is tot op heden en leuke dag gelukkig!🥰

één jaar geleden

Reactie op Ons_Wondertje_Bowie

Mijn dochter is over 3 maanden 3. Nou echt hoor de laatste dagen wordt ik e ...
Ja hier kon ik gisteren ook huilen. Zij zeer t op het gillen en huilen, baby doet mee... steekt elkaar aan. Heel de dag....