47 Reacties
5 jaar geleden
Ik heb erachter aan gebeld, maar je krijgt vanaf het begin van je zez uitkering meestal binnen 2 weken uiterlijk binnen 8 weken het bedrag te horen en wanneer het gestort wordt.
5 jaar geleden
Toevallig heb ik ze vrijdag even gebeld voor wat uitleg...
Beetje vreemd, maar vanaf de eerste dag van je aangevraagde verlof nemen ze de aanvraag in behandeling. Dan hoor je vrij snel hoeveel.
Na je bevalling krijg je bericht tot wanneer de uitkering exact duurt. Lekker onduidelijk dus nog.
Ik kan me herinneren van m'n eerste zwangerschap dat de communicatie vrij snel verliep toen het eenmaal zover is hoor. Maar de onzekerheid vond (vind) ik wel erg onhandig.
Hopelijk heb je hier wat aan
5 jaar geleden
Reactie op lena86
Mag ik vragen wat een ZEZ uitkering is. Ik heb een ziektewet uit kering en ...
Een zwangerschapsuitkering voor zelfstandigen ☺️
5 jaar geleden
Ik heb de mijne al drie maanden geleden aangevraagd. Meteen een bevestiging gekregen maar tot op heden geen goedkeuring of een bedrag.
5 jaar geleden
Je krijgt minimaal 2 weken voor je uitgerekende datum en maximaal 8 weken na het ingaan van je zwangerschapsverlof bericht over het bedrag en wanneer ze uitkeren.
5 jaar geleden
Reactie op Annouk10
Ik snap niet zo goed dat als je het ruim op tijd aanvraagt dat ze het dan n ...
Dat snap ik dus ook niet. Ik dacht dat ik binnen 8 weken na aanvraag wel wat zou horen. Maar je hoort dus pas nadat je verlof ingegaan is? Ik zal alle instanties wel even vragen of ze willen wachten met incasseren 😅🙃
5 jaar geleden
Toevallig heb ik ze vrijdag even gebeld voor wat uitleg...
Beetje vreemd, m ...
Dankjewel, dan ga ik de moeite niet doen om ze te bellen. Ik wacht geduldig af.
5 jaar geleden
Reactie op Annouk10
Ik heb het ook al 8 weken geleden aangevraagd en nog niks gehoord. Volgend ...
Heel vervelend!
5 jaar geleden
Ik heb erachter aan gebeld, maar je krijgt vanaf het begin van je zez uitke ...
Dankje!
5 jaar geleden
Reactie op MamaNikki1986
Dat snap ik dus ook niet. Ik dacht dat ik binnen 8 weken na aanvraag wel wa ...
Hier precies hetzelfde probleem. Aanvragen kan vanaf week 24, maar je hoort pas 2-8 weken na het ingaan van je verlof of je überhaupt in aanmerking komt of dat ze nog meer info nodig hebben. 😏
5 jaar geleden
Reactie op kdw85
Iemand al iets gehoord? 🤗
Ik nog niet, verlof zou 21 september ingaan. Dus moet nog even geduld hebben denk 🙈 jij al iets gehoord?
5 jaar geleden
Heb gebeld!
Ze nemen je aanvraag pas in behandeling vanaf de dag dat je aangegeven hebt dat je met verlof gaat. Dus als je gekozen hebt voor 6 weken van te voren dan nemen ze dan pas je aanvraag in behandeling. Dan duurt het vaak nog een week of 2 gaven ze aan.
5 jaar geleden
Ik vind het ook zo vervelend dat je niks hoort of het geaccepteerd is. Ik heb het in week 22 van mijn zwangerschap aan gevraagd en ben nu ruim 35 weken en al een week verlof erop zitten. gister had ik opeens een brief dat de aanvraag niet compleet was. Ik denk dat kan toch ook veel eerder gestuurd worden.
Ze wilde mijn kvk nummer hebben maar die heb ik niet. Ik werk onder de regeling dienst verlening aan huis. Dus vandaag de brief weer terug op de post doen en dan weer verder afwachten 🤷♀️
Nog meer die onder de regeling dienstverlening aan huis werken (nanny)?