13 Reacties
2 jaar geleden
Oh ik lees ff mee. Mijn dochter doet dat onder de douche, op haar buik... Schrok er een beetje van, maar achteraf dacht ik, misschien jeuk? (Ze heeft droge huid)
Aangezien zulke jonge kindjes nog niet de link leggen jeuk=krabben... ?🤷🏼♀️
2 jaar geleden
Reactie op MamavanEvy
Oh ik lees ff mee. Mijn dochter doet dat onder de douche, op haar buik... ...
Mijn dochter heeft constitutioneel eczeem maar jeukt dan wel geworden. Maar nu slaapt ze zichzelf opeens met vuist en platte hand en ook met haar voorhoofd tegen de rand van de box.
2 jaar geleden
Vajèn doet dit ook al langere tijd, wanneer ze gefrustreerd is of het ff niet snapt slaat ze tegen haar hoofd heel raar..
2 jaar geleden
Reactie op Ons_Wondertje_Bowie
Mijn dochter heeft constitutioneel eczeem maar jeukt dan wel geworden. Maar ...
Ja mijn dochter heeft lichte exceem in 't gezicht, rond de mond, op de wangen... niet op de rest van haar lichaam dus t zou t ook niet helemaal verklaren eigenlijk, haha ...
Oh! Dat wat jij zegt, is inderdaad wel anders ja. Slaat ze zichzelf ook hard, of? Wat sneu zeg 🥺
2 jaar geleden
Hier ook zo'n 2 weken gehad, volgensmij heeft dit ook deels te maken met het verwerken van prikkels. Het hield overigens vanzelf op 😊
2 jaar geleden
Reactie op MamavanEvy
Ja mijn dochter heeft lichte exceem in 't gezicht, rond de mond, op de wang ...
Ja ziet er niet leuk uit. Met de vuist ziet het er wel hard uit. En tegen de box zeker. In doe dan snel mijn hand voor haar hoofd en probeer haar af te leiden. Maar vannacht kon ze niet slapen en lag ze tussen ons in was ze zichzelf ook aan het slaan.
2 jaar geleden
Je ziet vaak kindjes dit doen uit frustratie of prikkel verwerking. Die kunnen niet zeggen wat er is, terwijl ze veel wel begrijpen. Sommige kinderen gaan met hun hoofd op de vloer slaan met gigantische bulten tot gevolg.
Het beste is er niet te veel aandacht aan besteden en proberen ze ergens neer te zetten waar ze zichzelf niet te veel pijn kunnen doen(op een kleed ipv een stenen vloer). Het tegenhouden maakt het vaak erger en de frustratie erger. Vaak gaat het gedrag weg zodra ze echt wat kunnen praten
2 jaar geleden
Ons zoontje slaat zich op z’n hoofdje als hij moe wordt. Het klinkt soms best hard maar het lijkt hem echt geen pijn te doen.
Als hij gaat slapen en hij doet het leg ik mijn hand er tussen. Vaak pakt hij die vast om dan met mijn hand hard over zijn hoofdje te wrijven.
2 jaar geleden
Reactie op Ons_Wondertje_Bowie
Ja ziet er niet leuk uit. Met de vuist ziet het er wel hard uit. En tegen d ...
Goh wat ontzettend sneu zeg! Hopelijk vinden jullie gauw iets dat werkt, of stopt ze er gauw weer mee... 😘
2 jaar geleden
Reactie op Mamameisje
Je ziet vaak kindjes dit doen uit frustratie of prikkel verwerking. Die kun ...
Jaa mijn zoontje doet dat dus, die slaat met ze hoofd tegen de grond, tegen de tafel en inderdaad als ik hem erop aanspreek dan gaat ie het juist doen, vaak probeer ik hem te verplaatsen naar een plek waar het minder kwaad kan en dan laat k hem maar even gaan. Voornamelijk als ie moe is of echt gefrustreerd is dan doet hij dit 🥺🥺
2 jaar geleden
Fijn dat het iets is wat meer kindjes doen en een uiting is van frustratie,boos en verdriet.