14 Reacties

VRIEND

3 maanden geleden

Klinkt heel herkenbaar. Zo ging het bij mijn dochter ook. Toch even zo gelaten, en daarna weer de luier uitgedaan. Toen ging het goed! Ze is nu (overdag) zindelijk, voor de nacht heeft ze nog wel een luier. Het komt echt goed, als ze er klaar voor zijn gaan ze echt op de wc. En het begin is er😀

3 maanden geleden

Mijn zoontje is inmiddels zowel dag als nacht zindelijk. Wij hebben met 2.5 jaar gewoon zn luier afgelaten (dat was toen in de zomer. Lekker in zn bloten billen laten rond lopen. Dat kan je natuurlijk binnen ook gewoon doen. Bij Kyan heeft dat ervoor gezorgd dat hij zindelijk raakte. Toen hij overdag zindelijk was. Zijn we dit gaan uitbreiden.. Proberen of zijn luier sochtends nog droog was. Hem laat op de avond nog een keer laten plassen en sochtends vroeg als eerst. Nu doet hij alles zelf..

3 maanden geleden

Mijn dochter wil ook niet zindelijk worden en ze heeft op de wc gepoept en geplast maar ze wil niet mee naar de wc terwijl ze het wel aanvoelt want heel soms zit ze te draaien als ze naar de wc moet . Ik heb stikkers geprobeerd met zoon diploma erbij ik heb haar in haar blootje laten lopen haar een onderbroek aangedaan ik heb haar regelmatig op de wc gezet en niets helpt want hoe meer ik er mee bezig ben hoe minder ze op de wc doet

3 maanden geleden

Reactie op booboo86

Mijn dochter wil ook niet zindelijk worden en ze heeft op de wc gepoept en ...
Oh heftig, ook wel fijn om te horen dat we niet de enige zijn. Moet zeggen dat onze zoon tot een paar weekjes terug dit ook precies zo deed. Nu komt er dus wel iets meer interesse, maar nog weinig haha. Hopelijk gaan ze toch op tijd die knop omzetten 🤷🤞

3 maanden geleden

Reactie op Esmu93

Oh heftig, ook wel fijn om te horen dat we niet de enige zijn. Moet zeggen ...
Dat hoop ik ook ik hoop dat ze als ze 4 word gewoon naar school kan en ook naar de wc gaat als ze wat moet doen en het niet steeds in haar broek doet

3 maanden geleden

En dat jou zoon ook zindelijk is natuurlijk

3 maanden geleden

Hier is ze sinds zindelijk sinds ze 2j1m was. Een week lang heeeel veeeel wassen en dweilen 🙈 Met behulp van stickerkaarten etc van Zindelijkheidsbox. Ik had er mijn vraagtekens bij. Maar fijne tips, waar ik echt wat aan had. Het was heel intensief (af en toe “de hel…”), maar zo blij dat we hebben doorgezet. Na die week nog af en toe een ongelukje: vooral door te veel afleiding/drukte/vermoeidheid.

3 maanden geleden

Mijn dochter is ook niet zindelijk. Ze heeft 1 keer op een potje geplast was ook meer geluk dan wijsheid. Ze heeft het daarna nog eens geprobeerd maar toen kwam er niks. Sindsdien weigert ze alles wat met wc’s en potjes te maken heeft. Ze heeft autisme en ze heeft ook met dit wat meer tijd nodig. Met betrekking tot school gaat ze naar speciaal onderwijs en dan hoeft ze gelukkig niet zindelijk zijn.

3 maanden geleden

Het is ook een lastig ding. De sleutel is wel volhouden. Wij hebben het vorige zomer gedaan omdat het dan warm is, en ze ook vaak buiten was en bij ongelukjes niet altijd alles binnen was. Je moet alleen wel volhouden, als het 2 dagen niet lukt dan moet je niet opgeven. Hier was het de eerste 2 dagen elk uur een ongelukje, ik dacht komt nooit goed. Maar op dag 3 begon ze het door te hebben en hield ze dus ook langer haar plas op dan elk uur een beetje en ging ze ook op het potje. Gewoon luier uit en onderbroek aan, anders voelen ze het ook niet. Het heeft wel ruim een maand geduurd voor ze helemaal ongelukjes vrij was hoor. In de nacht draagt ze wel nog een luierbroekje.

3 maanden geleden

Ik zit met hetzelfde. Best wel druk nu de tijd best snel gaat. Mijn dochter wilt ook niet vaak naar de wc. Heel af en toe maar meestal plast ze dan niet. Heel soms wel maar dat is niet vaak. Voor haar verjaardag in oktober ging het zo goed en ging ze best vaak. Maar mer haar verjaardag was ze erg ziek en sindsdien is het gestopt. Op de opvang ook niet meer. Ik dacht ook ach dat komt goed. Maar begin nu ook wel te stressen. Want poepen heeft ze natuurlijk ook nog nooit op de wc gedaan. Dus ik lees graag mee.

3 maanden geleden

Met plassen is hij zindelijk. Poepen weet hij precies wanneer het komt maar vraagt om luier. Af en toe poept hij per ongeluk op de wc, maar echt niet dat hij dat uit zichzelf probeert.

3 maanden geleden

Hier ook een die behoorlijk tegendraads is... ze weigert gewoon, terwijl ze het prima kan. Geen beloning die haar boeit. En de basisschool? Daar wil ze ook niet naar toe, dus ook geen stimulans. Luier uit? Prima. Dan houdt ze het van 19.00 tot 13.00 vol om niks te doen, maar wel blijven huilen erom tot ze letterlijk barst. Ik ben zelf kleuterjuf, zal je zien dat mijn kind niet zindelijk is 🤐 nog 8 mnd 🫣

3 maanden geleden

Reactie op Jm86

Hier ook een die behoorlijk tegendraads is... ze weigert gewoon, terwijl ze ...
Gelukkig ken ik iemand waarvan haar zoon vlak voor hij naar school moest in 1 keer op de wc wou terwijl hij daarvoor weigerde om naar de wc te gaan hij vond de wc koud

3 maanden geleden

Reactie op booboo86

Gelukkig ken ik iemand waarvan haar zoon vlak voor hij naar school moest in ...
Pfff hoop het zo. Hier nemen we hem nu maar mee naar de wc. Plassen doet hij op de wc, maar poepen niet. Hopelijk dat hij daardoor merkt dat ook dat niet eng is....