15 Reacties

één jaar geleden

Ik zou doorzetten denk ik maar wel op zijn tempo. Regelmatig op het toilet zetten of potje. Zelf deed ik na 3 ongelukjes telkens een luierbroekje aan. En dan breidden we steeds verder uit. Je doet het goed mama! Zet 'm op 😁

één jaar geleden

Ik zou doorzetten. Wij hebben een potje neer gezet beneden zodat hij ook zelf kan gaan

één jaar geleden

Dank jullie voor jullie reacties! Heb vanochtend de 3 ongelukjes ‘methode’ geprobeerd. Hij wil absoluut niet plassen op wc of potje, alleen in de luier. Word er een beetje gefrustreerd van merk ik, weet echt niet hoe ik hem kan motiveren om op de wc te gaan. Hij is nog jong, ik weet het… maar het zou zo fijn zijn als er iets is wat wel lukt🤷🏼‍♀️ voel me een beetje een faalmoeder ofzo

één jaar geleden

Reactie op Pink27

Dank jullie voor jullie reacties! Heb vanochtend de 3 ongelukjes ‘methode ...
Je faalt niet! Dit is één van de dingen die de kinderen zelf onder controle hebben. Net zoals eten en slapen. Blijven aanbieden en het positief (proberen te) houden. Je zou hem ook na elke natte luier even op het toilet of potje kunnen zetten. Ik liet mijn dochter ook wel eens met de natte broek lopen want dat vond ze erg vervelend.

één jaar geleden

Reactie op Pink27

Dank jullie voor jullie reacties! Heb vanochtend de 3 ongelukjes ‘methode ...
Zelfde hier! Hij geeft alles van te voren aan, maar op het potje of wc echt niet… Heb geen tips helaas. Ik heb nu 3 weken vakantie en heb met hem afgesproken dat we volgende week toch echt op potje of wc gaan plassen. Hij mag kiezen 🤪

één jaar geleden

Wij hadden dat de eerste dag met de zindelijkheidstraining, elk halfuur ging ze plassen, telkens mini plasjes, alles in haar onderbroek. Ik denk dit wordt hem niet.. Je moet daar echt even doorheen, ik werd ook gek, elk halfuur een ongelukje maar op dag 2 had ze het door en kon ze dus wel ineens haar plas ophouden. En dan elke 2u haar naar het potje sturen. Je moet enkel onderbroeken aandoen, geen luierbroekjes of wat anders echt doorzetten met alleen onderbroeken dan hebben ze ook door wat er gebeurt als ze niet naar het potje gaan. Je bent zeker geen faalmoeder! Zindelijkheid dat bepaalt je kind echt zelf, dit was ook al de 3de keer dat we gingen proberen, alleen deze keer hebben we echt doorgezet door enkel onderbroeken aan te doen. (en 100x te dweilen 🥴) Er zijn nog 2 weken lang (halve) poepongelukjes gebeurd (heb wel 7 onderbroeken kunnen weggooien) maar bij de 3de week ging ze aangeven als ze moest poepen. En na 4 weken heeft ze geen enkele dag meer een ongelukje. Om echt ongelukjes vrij te zijn en dat ze zelf naar het potje ging zonder dat we het zelf moesten aangeven iedere keer heeft ruim een maand geduurd.

één jaar geleden

Ff een heel stom vraagje, hoeveel onderbroeken hebben jullie eigenlijk als er zoveel ongelukjes zijn? En laten jullie ze dan alleen in de onderbroek lopen of ook nog een gewone broek erbij aan? Ik denk ook wel dat het deels aan mezelf ligt hoor, ben gewoon bang dat ie op de bank plast of op het vloerkleed denk ik, dus ik hou hem de hele dag in de gaten🙈 Ik zal het proberen wat meer los te laten, niet teveel woorden aan vuil te maken en hem gewoon in z’n onderbroek te laten lopen en maar wassen😂😂 (Alleen als ik de deur uit ga, doe ik hem nog stiekem een luier aan😉) Komende week nog vakantie, wel wat dingen op de planning, maar als ik thuis ben, luier uit, onderbroek aan en plassen maar😜 Dank jullie wel! Ik voel me wel gesterkt en ga toch gewoon maar doorzetten en anders nog maar even shoppen voor broeken en onderbroeken

één jaar geleden

Reactie op Lynn82

Zelfde hier! Hij geeft alles van te voren aan, maar op het potje of wc echt ...
Haha, we komen elkaar wel vaker tegen op dit forum, maar ik heb steeds het idee dat wij hetzelfde kind hebben ofzo🤷🏼‍♀️🙈😂

één jaar geleden

Reactie op Lynn82

Zelfde hier! Hij geeft alles van te voren aan, maar op het potje of wc echt ...
Enne, uiteraard succes!!

één jaar geleden

Reactie op Pink27

Ff een heel stom vraagje, hoeveel onderbroeken hebben jullie eigenlijk als ...
Is niet stom, wij hadden dat ook verkeerd ingeschat trouwens, we hadden een stuk of 10 onderbroeken, maar na die 1ste dag hadden we er geen schone meer over dus gelijk nog 10 gehaald... Zou dus toch een 20tal onderbroeken halen. (wij hebben er bij zeeman gehaald, je hebt er daar in verschillende kwaliteiten en prijzen, de goedkope zijn ideaal om te oefenen, zijn maar 80 cent ofzo dus dan maakt het ook niet uit dat je die moet weggooien...) Ik snap je wel hoor je wil niet dat die alles gaat onderplassen, hadden wij ook... Kan je je vloerkleed even tijdelijk weghalen? Dat is een zorg minder? Wij hebben onze dochter enkel een onderbroek aan gedaan de eerste dagen, als ze ook nog een broek naar beneden moet doen is dat toch weer wat moeilijker. Nu hebben wij het voordeel dat we een dochter hebben en nu in de zomer draagt ze alleen maar jurken en rokken dus dat is ook nu een stuk makkelijker. Eind van deze week wordt het weer mooi weer, als je hem dan zoveel mogelijk in de tuin laat, als hij daar plast is het niet zo erg?

één jaar geleden

Reactie op Pink27

Haha, we komen elkaar wel vaker tegen op dit forum, maar ik heb steeds het ...
😂😂😂 nou echt he 🙈 Ze hebben iig een sterk karakter 🤭

één jaar geleden

Inmiddels een paar dagen verder. Maar ik ben er wel achter dat het echt een principe dingetje is met hem. Hij plast gewoon maar door in z’n onderbroek, soms wel vier a vijf keer in een uur en weigert op de wc of het potje te gaan. Als ik hem erop zet, trekt hij z’n benen in en gaat er weer vandoor Grapjas🤷🏼‍♀️

één jaar geleden

Reactie op Pink27

Inmiddels een paar dagen verder. Maar ik ben er wel achter dat het echt een ...
Oei dan wordt het vervelend.... Vindt hij het niet vervelend dat zijn broek nat is? Het is eigenlijk de beste leerschool want daardoor weten ze wat het gevolg is om niet op het potje te gaan. Ik heb zelf mijn dochter nooit echt zelf op dat potje gezet, ik nam haar mee naar de wc of legde haar uit waar het potje voor diende. Als me 1 ding duidelijk is geworden dan is het dat peuters graag de macht hebben dus misschien hem er niet opzetten. Hem meer zelf laten ontdekken waardoor die denkt dat hij de macht heeft om zelf te bepalen? En anders misschien toch een pauze inlassen?

één jaar geleden

Reactie op SilkeQ

Oei dan wordt het vervelend.... Vindt hij het niet vervelend dat zijn broek ...
Hij meldt elke keer heel netjes als hij heeft geplast😜 het loopt hem ook regelmatig langs z’n benen. Hij poept ook gerust in z’n onderbroek en kan dat zelfs nog iets murmelen van ‘ik moet poepen’ Zit een kop op dat mannetje🥴 Ik ben ook bang dat het macht is bij hem en dat hij er daarom niet op gaat. Maar op een of andere manier wil ik hem niet laten ‘winnen’ 🥺

één jaar geleden

Ik vind het hele zindelijkheidsverhaal heel lastig, sowieso is het een proces van heel lange adem, en verschilt het ook heel erg van kind tot kind, adviezen geven blijft erg lastig. We hadden dat bij onze dochter ook dat de plas langs haar benen liep en het leek haar niets te doen, dit duurde echter maar 1,5 dag en toen ging ze het al ophouden e.d. Dat deed ze zelf, ik weet ook niet of er dan iets is wat wij gedaan hebben wat voor die klik heeft gezorgd bij haar 🤷‍♀️ poep heeft wel 2 weken geduurd voor ze dat op het potje deed hoor. Dat ging gewoon in haar onderbroek, op dat moment probeerde ik wel snel haar onderbroek uit te doen en haar op het potje te zetten.