14 Reacties
één jaar geleden
Ik volg! Onze zoon geeft nu ook duidelijk aan dat hij iets gedaan heeft en wordt ook al vies van zichzelf. Wij willen ook gaan starten maar hoe begin je?🤷♀️
één jaar geleden
Als je cold turkey wilt overstappen zou ik de zindelijkheidsbox aanraden. Hierbij ben je de eerste dagen volledig thuis, luier uit en om de zoveel keer op het potje zetten. Handdoeken op de bank tegen ongelukjes. Na een paar dagen plan je een bezoek ergens en zo train je verder.
Ik werk op een kdv en deze adviseerde we op mijn vorige werk. Maar eerlijk gezegd, wel vaak pas bij 3 jarige.
En anders zou ik het rustiger opbouwen, boven en beneden een potje neerzetten en regelmatig er op zetten. En pas als jouw kindje aangeeft dat hij moet plassen, vóórdat hij daadwerlijk in de luier plast. Dan gaan oefenen zonder luier.
Onze dochter toont al enige tijd interesse in het potje, maar door alle drukte afgelopen weken en ik nu in verwachting ben van nummer 2. Laten we het even zo, richting het voorjaar/de zomer willen wij gaan oefenen. Ook makkelijker om cold turkey te gaan, een jurkje en blote benen is dan makkelijker schoonmaken.
één jaar geleden
Wij hebben al sinds maart een potje in de woonkamer staan en daar ging ze al regelmatig op zitten met kleren aan. Voor haar verjaardag (aug) lotje op het potje boekje gekregen en daarna ging ze ook plasjes doen. Lag vast niet aan het boek😅
Na de geboorte van haar zusje afgelopen okt stopte het even maar na zo'n 3 weken was de interesse er weer. We pushen niets maar benoemen dat het op het potje mag. Doen thuis veel de luier uit een hebben leuke onderbroeken gekocht. Als beloning een sticker kaart gemaakt. Zo'n box zou ik mee wachten... eerst zelf proberen. Vind ze best prijzig namelijk.
Succes!
één jaar geleden
Wij zijn afgelopen week 27 december begonnen met de zindelijkheidsbox. Nu al drie dagen zindelijk ook bij uitjes. Behalve op de opvang, daar is het echt nog moeilijker voor haar om het op tijd aan te geven. Ik ben super tevreden over de box, omdat ze echt duidelijk een stappenplan geven. Zonder had het zeker weten veel langer geduurd, dan had ik misschien ook wel opgegeven op dag 2.
één jaar geleden
Ik volg! Onze zoon gaat al sinds hij 11 maanden is regelmatig op het potje maar de laatste maanden (zeker sinds zijn zusje er is) gebeurt er vrij weinig. We vangen zelden nog wat op. Heb spijt dat we voor de geboorte niet wat meer hebben doorgepakt maar dat is achteraf...
Wij doen hier 4 vaste momenten op het potje: voor en na het slapen is dat. Overweeg ook zo'n box aan te schaffen, wie weet helpt het!!
één jaar geleden
Ik had het boek zindelijkheid is kinderspel. Best fijn boekje, wel duur voor wat het is. Ik heb het best rigoureus gedaan. Eerst laten wennen op de wc daarna de luier uit...en uit was uit. Denk dat zo'n box nu wel zinvol is. Die van mij was er n nog te jong voor.
één jaar geleden
Update; 1 dag met de zindelijkheidsbox bezig en valt niet tegen! Veel geduld en tijd investeren, maar het werkt wel!
één jaar geleden
Ons zoontje gaf van de zomer aan dat hij geen luier meer om wilde… hele zomer zonder luier ging goed gaf het zelf aan. Toen werd hij in sept 2 en kwam in d enee fase. Meerdere ongelukjes, maar deze mama weigerde weer een luier om te doen. Sinds het nieuwe jaar gaat het weer goed. Gewoon wachten tot ze zelf aangeven of spelenderwijs beginnen. Ik zou echt niet een zindelijkheidsbox ofso aanschaffen… kunt ook zelf belonen met stickers en een stickervel maken stukken goedkoper.
één jaar geleden
Mn zoontje plaste af en toe “op verzoek” onder de douche. We hebben hem een keer op de wc gezet met het verzoek om te plassen en dat lukte. Vanaf dat moment plast hij elke dag voor en na het slapen op de wc. Af en toe zelfs een poepje. Hij moet nu niets meer weten van het potje en daar zijn we helemaal ok mee. Overdag tijdens het spelen lukt het nog niet altijd om het optijd aan te geven maar alles op zn tijd.. we mikken op overdag zinderlijk met 2,5 en volledig zinderlijk voor 3 jaar 👍🏾