14 Reacties

8 maanden geleden

Geen tips helaas. Hier met luier iedere avond droog en zodra de luier afgaat plast ie in bed 🫢. Ik volg even!

8 maanden geleden

Hier ook al tijden plaszindelijk (poepen moet nog in de luier) overdag, maar ‘s nachts ook nog niet. Heeft nog luier aan ‘s nachts en is zeker 2 keer in de week nat ‘s ochtends. Geen tips, ik denk dat het vanzelf wel komt

8 maanden geleden

Vriendinnen om mij heen maken hun kind wakker in de nacht om te plassen sooet slapend plassen wanneer de zelf naar bed gaan

8 maanden geleden

Tip: vannacht hebben we zoon 2 uur nadat hij ging slapen uit bed gehaald en op toilet gezet om te plassen, terug in bed gestopt en heeft er niets van gemerkt. S morgens droog wakker 🙏 Hierbij de link: https://www.thuisarts.nl/bedplassen-bij-kinderen/ik-ga-mijn-kind-s-avonds-wakker-maken-tegen-bedplassen

8 maanden geleden

Als jezelf naar bed gaat nog even op de wc zetten 😊

7 maanden geleden

Ging hier vanzelf, ongeveer 3 maanden nadat ze overdag helemaal zindelijk was. Begon (net als overdag) met de vraag vanuit haar of ze zonder luier naar bed mocht. Afgesproken dat deze dan eerst nog een paar nachten droog moest zijn en toen gaan oefenen. In het begin 1 of 2 keer per week een nat bed (en dus nog een tijdje oefenbroekjes gebruikt) en nu nog heel af en toe s nachts een ongelukje. Vindt ze zelf dan ook heel erg, moeten haar echt troosten dan. We laten haar s avonds nog even plassen als we zelf naar bed gaan en heel soms wordt ze s nachts wakker en roept ze dat ze moet plassen. Maar was dus niet van het ene op het andere moment, heeft echt wel een paar weken/maanden geduurd alles bij elkaar.

7 maanden geleden

Hier al bijna 2 jaar zindelijk, maar snachts nogsteeds niet. Ze drinkt ook altijd heel veel voor het slapen en wordt er echt niet wakker van. Laatst was ze op de bank in slaap gevallen. Alles drijfnat en ze sliep door

7 maanden geleden

Hier sinds kort zindelijk! Omdat de nachten eigenlijk altijd in droge luiers resulteerde hebben we nu 3 nachten al zonder gedaan waarvan 1x in bed geplast. Kan gebeuren! Ben benieuwd hoe het nu verder gaat 🙏🏼

7 maanden geleden

Ik heb mijn zoontje gemotiveerd. Heb hem verteld dat als die zindelijk was s’nachts dat hij een groot cadeau mocht uit kiezen. Nu wilt hij heel graag een groot bed net als zijn oudere zus 😂. Hij is nu al 3 weken s’nachts droog we gaan morgen naar de Ikea zodat hij zijn nieuwe bed kan uitzoeken 🙋🏼‍♀️

7 maanden geleden

Reactie op L.Cats

Ik heb mijn zoontje gemotiveerd. Heb hem verteld dat als die zindelijk was ...
Ook erg van belang om na het avond eten geen drinken meer te geven. Mijn kinderen kunnen drinken nadat ze hebben gegeten en daarna niet meer

7 maanden geleden

Mijn dochter is bijna 3,5 en sinds Maart gaat het zo goed met naar de wc gaan overdag. Eerst wilde af en toe maar. En poepen helemaal niet. Tot ze op de opvang een paar keer gepoept had op de wc. En het gaat nu zo goed. Natuurlijk soms nog in de luirbroekje maar opeens ging ze het op de wc doen. In de nacht zijn de luiers soms droog soms nat. Ook dat laat ik tot ze er zelf klaar voor is.

6 maanden geleden

Mn zoontje van 3.5 is nu sinds 1 jaar zindelijk overdag, en sinds 3wkn ook snachts. We hebben gewacht tot zn luier enige dagen achter elkaar droog bleef en hem uitgelegd dat ie daarna zonder luier mag slapen. Ik heb zo een matje uit mn kraampakket onder zn hoeslaken gelegd voor de zekerheid, die hebben we niet nodig gehad. We laten hem savonds idd niet zo veel meer drinken (vanaf een beker drinken bij het avondeten) of bieden hem alleen nog water aan als hij echt dorst heeft. Hij plast voordat hij naar bed gaat (na het tandenpoetsen en boekjes lezen) en we maken hem rond 22 wakker om even te plassen als wij naar bed gaan. Tot nu toe werkt dit super want er zijn nog geen ongelukjes geweest. Gisteren is hij pas om 00.30 gaan plassen (we waren het vergeten) en gelukkig ging dit ook goed

5 maanden geleden

Hier nu bijna 2 maanden zindelijk overdag. Ik laat de nachten maar voor wat ze zijn. Dat komt vanzelf wel denk ik dan, lijkt me een erg gedoe om je kind na het in slaap vallen nog op de wc te zetten als je zelf naar bed gaat😵. Dan onderbreek je toch de slaapcyclus!? Die van mij wordt dan klaarwakker hoor haha. Ze ligt nog in een ledikant dus kan er zelf ook niet uit (even bewust uitgesteld vanwege veel verandering op dit moment bij haar, eerst weer wachten op wat meer rust in de tent). Kortom als ze in een gewoon bed ligt ga ik daarna langzaam werken aan droge nachten 😁