4 Reacties
4 maanden geleden
Mijn zoontje word in 1 oktober 4, heeft wel wat medische issues waardoor het moeizaam ging. Is gelukkig geopereerd aan zijn piemeltje dus hij plast nu ook goed overdag, lopen ook bij de urotherapeut ter ondersteuning. Hebben een familyseat bril gekocht en begonnen met 3x per dag op de wc te zetten met kleding op vaste tijden, wanneer hij eraan toe was zonder luier en laten blazen (bellenblazen of papa/mama om ver blazen) waardoor ze ontspannen en plassen. Nu geeft die zelf aan dat die moet plassen en gaan we naar de wc. Urotherapeut gaf dus aan als ze er niet aan toe zijn, gaat het ook niet lukken. Boos worden, dwingen om op de wc te gaan etc werkt averechts. Als het hem niet uitmaakt lijkt het erop dat hij er dus nog niet aan toe is… Urotherapeut vind ik zelf overigens heel prettig want geeft goede tips en tricks maar zoals ik al aangaf was het bij mijn zoontje medisch waardoor hij overdag amper plasde en nu verholpen is maar heeft ook pas sinds een maandje interesse in de wc en legt nu de link zelf, zolang ze de link niet leggen gaat het ook niet lukken natuurlijk.
4 maanden geleden
Reactie op MommyofN.
Mijn zoontje word in 1 oktober 4, heeft wel wat medische issues waardoor he ...
Nee hier was ik ook wel wat bang voor. Al zei de pedagoog wel dat kindjes vanaf 3 jaar er echt wel klaar voor zijn, tenzij er dus inderdaad wat medisch aan de hand is. We zijn nog wel aan het onderzoeken of er iets van autisme speelt bij hem, wat dus kan meespelen hierin. Maar ik zie nu dus dat hij het in zijn blote kont wel kan. Hij doet het nu ook helemaal zelf, geeft aan dat hij moet en rent naar de wc. Ik probeer inderdaad zo min mogelijk druk er op te leggen en vooral aandacht aan de positieve dingen te geven.
3 maanden geleden
Ha, ik heb hier mijn zoon erop voorbereid, duidelijk gemaakt vanaf die dag is het klaar jij bent groot en je kan het zelf. Heb de hele week de agenda leeg gemaakt en gefocust op de zindelijkheidstraining. De zindelijkheidsbox heb me hierbij geholpen . Stickers plakken kleine kadotjes en geen pamper meer om. Hier was die met 3 jaar en 2 maanden binnen 3 dagen zindelijk. Hopelijk heb je hier wat aan😉 succes!