6 Reacties

6 maanden geleden

Ik denk er aan om die speen weg te doen en dan denk ik uhhhh hou nog maar ff. Sorry geen tips

6 maanden geleden

Reactie op Myriam35

Ik denk er aan om die speen weg te doen en dan denk ik uhhhh hou nog maar f ...
Precies dit! Wij dacht de kerstvakantie zodat we niet hoefden te werken als het moeilijk zou worden maar nu leek doorpakken het beste. Maar owww wat is het pittig. Zeker omdat z’n broertje van 7 maanden nog geen nacht heeft doorgeslapen.

6 maanden geleden

Onze dochter heeft twee weken geleden haar tutjes zelf aan de tutjesboom gehangen. Inslapen was hier ook moeilijk met intens verdriet. Na drie dagen was het voorbij en dacht ze er niet meer aan. Tijdens dat intens verdriet hebben we de boodschap herhaald 'tutjes in de boom en je bent nu een grote meid'. De knuffels die aan de tutjes hingen was ze in het begin aan het aftasten en hebben ze dan weggenomen. Ze mocht wel in de winkel een nieuwe knuffel kiezen. Als beloning omdat ze nu een super grote meid is en een grote meid knuffel mag. We proberen die knuffel nu even overal bij te betrekken, zodat het echt een troostknuffel is. Misschien kan dit helpend zijn.. Maar denk nu niet dat alles hier tip top is.. wij zijn elke ochtend om 5:10u wakker.. en ze wil niet verder slapen. Dit is geen fijn iets met de uurwissel binnenkort. Dit is ook gestart sinds het afscheid van de tutjes..#oververmoeidemoederhierzo

6 maanden geleden

Onze zoon heeft 3 avonden moeite gehad met in slaap komen en ik was ook in staat om de speen terug te geven. Na heeeeel veel praten en uitleggen heeft hij zich toch over kunnen geven. Ook had ik gefilmd hoe hij het speentje weg had gegooid en die heb ik een aantal keren met hem bekeken. Elke keer als hij erom vroeg zei ik, maar waar is je speentje dan? In prullenbak zei hij dan. Dus mijn advies, kijk het een weekje aan. Heb je dan een volhouder dan is hij toch nog niet zover. Heeft hij het er bijna niet meer over dan zal ik na die week zeker door pakken. Misschien ook nog een tip.. de spenen van mijn zoontje waren kapot en die pakte hij zelf dus liever ook niet meer. Mocht je toch op het punt komen dat je het speentje terug wilt geven is het misschien een idee om er een gaatje in te maken. Misschien kan hij de speen dan alsnog uit zichzelf laten liggen?

VRIEND

6 maanden geleden

Ik zou zeggen nog even volhouden! Dit kan een paar dagen/week duren. Je bent al op de helft, als je nu de speen geef, "moet" je over een tijdje weer opnieuw beginnen. Hou vol, dit komt goed😊

6 maanden geleden

Ik heb vandaag bij m’n zoon de ‘grote jongensspeen’ geïntroduceerd en alle andere spenen die hij had aan de ‘baby’s’ gegeven. Ik was echt enorm benieuwd hoe hij het zou gaan doen vanavond, maar ik heb het idee dat hij gewoon is gaan slapen😇. Ik zag er echt met angst en beven tegenop, omdat hij echt verslaafd is aan z’n speen🙈