8 Reacties

3 maanden geleden

Ik denk dat bij ieder kind verschillend is waar ze aan toe zijn mijnn zoontje bijvoorbeeld die word 8 okt 4 en die is nog nie toe aan zinnerlijkheid enz dus ik denk dat wel goed komt

3 maanden geleden

Dochter van 4 is ook nog niet zindelijk 's nachts (wel overdag) ze hebben tijd tot 6 jaar om 's nachts zindelijk te worden, dan pas is er reden tot paniek hebben ze tegen min gezegd.

3 maanden geleden

Mijn zoontje word 1 oktober 4 en is pas net overdag zindelijk. Waarom moet hij ‘s nachts zindelijk zijn? Komt vanzelf toch? Als hij er niet toe aan is kun je het niet afdwingen, komt vanzelf.. Als de luiers ‘s nachts droog blijven dan zou je zonder luier kunnen proberen maar dwingen werkt averechts!

3 maanden geleden

Volgens mij hoeft het met 4 jaar snachts ook nog niet hoor. Overdag is belangrijker voor nu. De nacht komt vast nog wel. Onze zoon wordt 2 oktober 4 jaar en is net een week snachts zindelijk omdat hij zelf vond dat hij een grote jongen is en geen pamper meer aan hoeft 😅 ik las op internet de tips, savonds vaak plassen en weinig drinken vlak voor bedtijd. Onze zoon wil heel vaak plassen savonds dus dat helpt haha. Maar ik las ook dat snachts wakker maken niet perse helpt omdat ze dit zelf moeten leren aanvoelen. En mijn ervaring is dat het ook niet nodig is. Onze zoon houdt het makkelijk de hele nacht op en sochtends hoeft ie nog steeds niet perse 😅

3 maanden geleden

Jeetje, ik vind 4 jaar en dan nachts al zinnelijk zelfs een beetje bijzonder vroeg. Waarom wil je dat zo graag? Komt vanzelf. Onze zoon wordt in oktober 4. Sinds juni overdag zinnelijk. Tijdens vakantie veel bloot gelopen, ging super goed, en poef, ineens helemaal zinnelijk overdag, met Miss 1x in de week een x een klein plas ongelukje (poep zinnelijk al een paar maanden eerder). Maar t gaat echt vanzelf, als ze er aan toe zijn. Denk hier met verandering van omvang, school start, verjaardag, en vlak dr na alle feesten ed, dat we t ook echt even laten, tenzij hij er zelf mee komt/aan toe is

3 maanden geleden

Mijn dochter is ook bijna 4. Overdag zindelijk. In de nacht naar nog een luierbroekje maar eigenlijk altijd droog. Maar in haar slaap kan het soms wel gebeuren dat ze plast. Voor de nacht maak ik mij geen zorgen. Komt wel. Maar overdag is belangrijker

2 maanden geleden

Zoontje bijna vier. Ben nog niet bezig met zindelijk in de nacht. Overdag zindelijk

2 maanden geleden

Hier pamperbroekje gewoon uitgelaten, zolang hij dat droeg deed hij de moeite niet om pipi op het potje te doen (in de ochtend)maar wel in de pamper net voor het opstaan, hij word bijna 4j . Maar ieder kind is anders