4 Reacties

14 dagen geleden

Heb je een alternatief aangeboden? Hoe hij het wel kan regelen, zeg maar? Als je iets niet wil dan.... Soms weten kinderen simpelweg geen andere manier om iets duidelijk te maken ...

14 dagen geleden

Reactie op LauraLau

Heb je een alternatief aangeboden? Hoe hij het wel kan regelen, zeg maar? A ...
Nee niet echt. Hij zegt wel eerst dat iets niet mag voor hij overgaat op duwen. Maar de jongste heeft nog geen boodschap aan 'dat mag niet'. Die gaat gewoon door. Ik zeg meestal tegen de oudste dat hij ergens moet spelen waar zijn broertje niet bij kan, maar die wordt ook steeds mobieler waardoor dat steeds lastiger wordt haha. Heb wel gezegd dat hij hem iets anders kan geven wat hij wel mag hebben, maar dit neemt de jongste niet aan 🙈 ben hier eigenlijk de hele dag politie agent aan het spelen 😅

9 dagen geleden

Reactie op Esmu93

Nee niet echt. Hij zegt wel eerst dat iets niet mag voor hij overgaat op du ...
Het maakt mijn zoontje bouwwerken kapot. Hij vindt het magisch leuk, mijn dochter raakt gefrustreerd. Zij mag nu met haar magneetjes op haar kamer spelen. Dan zit ze zo en half uur tot een uur boven. Ik kom haar en kus geven en kijken wat er al is gebouwd etc. Dan speel ik weer verder beneden met mijn zoontje. Dat geeft echt veel rust. Daarnaast moeten ze leren samen spelen. De jongste mag niet afpakken. Als hij dat doet leren dat de oudste het komt vertellen zodat je het kunt regelen ipv dat er een omgebouwd wordt. Alsjeblieft mag niet en duwen ook niet. Pakt de jongste speelgoed dat op de grond lag oid, dan was hij er nu niet mee bezig en mag de jongste het pakken, dat moet hij ook leren. Politieën hoort er en beetje bij. De jongste leert wat het kan en wat voor reactie het geeft en oudste moet leren dat de jongste ook mee mag spelen.

8 dagen geleden

Onze oudste deed dat ook wanneer onze jongste bijvoorbeeld z'n treinbaan kapot maakt ofzo. Ik heb met hem afgesproken dat wanneer dit gebeurt hij mama mag roepen en ik hem dan help. 'Duwen is verboden, mama helpt je altijd'. Dit helpt enorm bij ons, hij is er nu een tijdje mee gestopt.