Hoi allemaal,
Mijn zoon (okt 2020) accepteert mijn grenzen niet en gaat maar door en door.
Met als gevolg dat ik echt helemaal over de zeik ben en hij dan nog niet ophoudt.
Simpel voorbeeld, vanochtend wilde hij naar buiten en mijn antwoord was ‘nee’ waardoor hij boos werd en begon te gooien met zijn schoen, daardoor viel er dus een kop thee om. Daarna stuurde ik hem (op redelijke en normale toon) de kamer uit met de mededeling dat ik het niet accepteer dat hij gooit en dat hij even in de gang gaat zitten tot ik hem kom halen.
En daar gaat het dus mis, hij blijft niet in de gang en komt steeds de kamer weer in om weer met dingen te gooien.
En dan word ik dus uiteindelijk na 3 a 4 keer echt pislink.
Ik merk zelf dat ik enorm last heb als ik weer finaal over de zeik ben en ik heb ook geen idee hoe ik dit kan keren.
Ik ben al bezig met een cursus, maar dit hoofdstuk is nog niet aan bod geweest en het loopt hier nu volledig uit de hand.
Kleine kanttekening, ik loop nu al drie weken met een gebroken teen (waardoor ik niet op m’n best ben en hij daar enorm misbruik van maak) en we hebben net twee weken vakantie gehad (1e week weg, 2e week thuis)
Iemand die tips heeft?