9 Reacties
2 jaar geleden
Geen ervaring mee, hij eet hrt hier wel. Waar krijgt hij zijn koekje? Hier sinds hij een beetje kan lopen langs de meubels zijn eten en drinken vaak op tafel gezet. Kan hij het zelf pakken als hij zin heeft. Misschien een idee?
En anders maar geen koekje idd. Is toch een extraatje.
2 jaar geleden
Als hij verder wel gewoon eet dan zou ik me er niet te veel druk om maken...
Maar lastig is het wel... wat bij ons ook heel erg helpt als meneer iets niet wil eten (koekjes of fruit) is om hem op schoot te zetten en dan zelf t te gaan eten.. na 1 hap heeft hij meteen zo iets van.. wacht dit moet ik ook... en wordt t haast nog uit je mond gepeuterd.
Voordeel is dan ook als hij genoeg heeft dan wiebelt hij zo van schoot en gaat zijn eigen ding doen 😅
Verder leg ik zijn koekjes op de salon tafel... hij eet wanneer hij daar in in heeft.
(Gelukkig is t een kind van zijn vader en is eten iets wat ie graag doet 🤭)
2 jaar geleden
Ah hebben wij met de waterfles, die staat met een tip hier op het forum standaard op de grond, pakt ie nu zelf wanneer die dorst krijgt :)
2 jaar geleden
Probeert hij wel eens zelf met het lepeltje te eten als jij hem voert? Dat hij de lepel van je wilt pakken?
Misschien vind hij het wel gewoon fijn/makkelijk als mama het voor hem doet.
Je zou 1 maaltijd kunnen kiezen waarbij je hem de komende tijd stimuleert zelf te eten, terwijl je hem de andere maaltijden nog eten geeft (zodat er geen druk op komt te liggen)? Zijn boterham of fruit lijkt me dan zelf het makkelijkst. Je kunt het spelenderwijs doen. Een stukje aan hem in zijn handje geven, kijken of hij een stukje aan jou wilt geven en dat weer terug geven. Of samen het fruit/brood met de hand van 1 bord eten (dat je dus met hem mee eet of hij met jou). Hij ziet jou het dan ook doen. Ik zou er dan geen aandacht aan schenken als hij het niet doet.. dan proeft hij maar niet. Een andere tactiek die hier wel eens werkt als ze een poosje wat minder goed eet is haar met haar eten in de kinderstoel zetten (zonder tv of andere afleiding!) en dan zelf wat gaan rommelen in de keuken oid. Als ze echt geen trek heeft eet ze dan ook niet, maar anders is het toch 'opeens' op..