15 Reacties

4 maanden geleden

Ik lees mee, want wij hebben hetzelfde

4 maanden geleden

Laat hem nog in een luier poepen. Eerst in de luier op een plekje naar zijn keus. Daarna in de luier in de toilet ruimte. Daarna in de luier maar wel zittend op de wc. Daarna in de luier zittend op de wc met de luier los. En de stap daarna is zittend op de wc zonder luier. Dus in stapjes opbouwen naar poepen op de wc zonder luier. Geef hem vertrouwen en beloon hem.

4 maanden geleden

Jaa!! Mijn dochter wilde ook niet poepen op de wc, ze vroeg altijd om een luier. Plassen kon ze al wel gewoon op de wc. Ik las dat sommige kindjes het lastig vinden om hun poepje los te laten omdat het echt een stukje zichtbaar van hunzelf is en met een luier om hebben ze dat ziet zo in de gaten dan als ze een poepje op de wc doen. Ik heb een goeie tip gelezen, deze toegepast en het werkte echt! Althans bij mij koppige dochter😆 maar miss helpt het bij jullie ook. Ze had al een potje van met het zindelijk worden maar hebben samen een nieuw potje uitgezocht voor het poepje om op te gaan proberen. Het werd een paw patrol potje🤣 vervolgens als ze dan vroeg om een luier legde we een luier in het potje zodat ze daar in kon poepen en dit werkte! Na dat dit een beetje vertrouwd werd hebben we de luier vervangen door een wcpapiertje en samen het wcpapiertje met de poep in de wc gegooid en doorgespoeld. Tot ze ineens uit zichzelf een poepje liet gaan op de wc was het ijs gebroken. Dus stapje voor stapje zijn we op de wc gekomen. Niet gepusht maar op een leuke ongedwongen manier. Misschien heb je hier iets aan!

4 maanden geleden

Mijn zoontje heeft dit ook gehad, ik ben mee gegaan met wat hij aan gaf dus staand in luier laten poepen. Na een tijdje potje opnieuw aangeboden en lukte het. Ik vond het ook heel lastig. Maar ben blij dat we onze zoon gevolgd hebben!

4 maanden geleden

Geen ervaring mee maar... ik heb een keer een filmpje gezien waar ze door middel van een verhaaltje uitleggen waar je drol heengaat ... In 't riool gaat ie dan haha een feestje vieren met alle andere drollen... Ik zoek 'm even https://youtu.be/F0lixBclhM4?feature=shared Bij mijn zoontje heeft dit op een of andere manier indruk gemaakt en die zei elke keer nu gaat m'n drol een feestje vieren... Of kan ook dat ie misschien graag alleen wil poepen?? Succes 🥰 gaat vast goed komen 🤗🤗

4 maanden geleden

Ik heb hem 1x in zn Onderbroek laten poepen. Dat vond hij zo vies dat hij het daarna niet meer gedaan heeft. 🤭

4 maanden geleden

Hier lukt het poepen ook nog niet. Van de opvang krijg ik terug dat ze dit vaker hebben. Het plassen duurde ook heel lang. Dus heb besloten het los te laten. Wel aangegeven dat we in de zomervakantie gaan oefenen met poepen op de wc. Dus eerst op de wc proberen en dan pas een luier aan.

4 maanden geleden

Bedankt allemaal voor het reageren! We gaan er mee aan de slag. Al lees ik bij de meeste dat het echt ook om geduld hebben gaat. Meer tips zijn nog steeds welkom uiteraard 😁

4 maanden geleden

Hier heeft het een jaar geduurd voor ze op de wc wilde poepen. Hier uiteindelijk een succes doordat we èn een sticker plakten èn een speciaal “poepie-dansje-inclusief-liedje” (zelf bedachte melodie en tekst) deden. We deden allemaal thuis enthousiast mee. Als opa&oma op bezoek waren deden die ook mee, etc. Vervolgens deden we dat alleen nog als ze er zelf om vroeg en sinds een poos is het zo gewoon geworden, dat het nu gewoon gaat en lukt - zelfs als op andere plekken dan thuis.

4 maanden geleden

Bij ons heeft een tip van dit forum gewerkt... maar het was vooral dat hij dacht het fysiek niet te kunnen. Daar kwam angst (paniek) vandaan. Toen hebben we lactosestroop aangeboden (1x per dag) en dat werd het "magisch poepdrankje". De tweede dag lukte het al op de wc. Toen zijn we na een week of twee vaker het drankje "vergeten". Maar toen wist hij hoe het moest en dathij het kon. Super trots was hij!

4 maanden geleden

Reactie op LauraLau

Bij ons heeft een tip van dit forum gewerkt... maar het was vooral dat hij ...
Lactulose, geen lactose 🤓

3 maanden geleden

Onze zoon is sinds 2 weken zindelijk en vind poepen ook nog lastig. Als het hem lukt dan. wacht hij met poepen tot savonds de luier weer aan is. Overdag krijgt hij die niet van ons om te poepen. Ik merk dat hij wat zoekende is want laatst wou hij toch op de wc poepen terwijl hij de nacht luier al aan had. Maar dat blijft tot nu toe bij 1 keer. Bij de opvang poept hij wel op de wc als hij het niet kan ophouden. We hebben al voorgesteld om een papiertje in de wc te leggen, dat vond hij een goed idee. Maar heeft nog niet gewerkt.

3 maanden geleden

Hier hadden we hetzelfde probleem. Er werd altijd om een luier gevraagd voor het poepen nooit een drama van gemaakt wel gevraagd of hij niet liever op de wc wou poepen poepen. Dit antwoord was altijd nee. Tot in op verjaardag was en een luier vergeten was, hij ging zonder drama naar de wc. Iedereen op die verjaardag heeft geweten dat hij op de wc had gepoept. Daarna was het klaar. Succes komt vanzelf. Beloningssysteem met stickers werkt misschien?

2 maanden geleden

Heeft iemand nog tips? Mijn zoon wordt half oktober vier en ik krijg hem echt met geen mogelijkheid op de wc om te poepen. Zittend poepen lukt niet bij hem. Al diverse dingen geprobeerd, gewoon op potje&wc, met luier aan op potje&wc, op z’n hurken laten zitten, filmpje over die drol die een huis zoekt, poepliedje van Fien en Teun. Hij mag vanaf 2 september al wennen op school, ik hoop dat hij net als nu gewoon thuis poept dan. Ik ben inmiddels al wel een jaar aan het klooien hiermee, dus als iemand nog tips heeft🤷🏼‍♀️

2 maanden geleden

Bij ons is ons zoontje nu de laatste dagen aan het poepen op de wc! We hebben gezegd dat de luiers op zijn en het hem ook laten zien. Het is heel zielig maar hij huppelt de kamer door totdat hij echt niet meer kan.. Gisteren was hij ook 1x te laat. We hebben hem verteld dat dit kan gebeuren en dat het helemaal niet erg is, uurtje later ging hij alsnog poepen op de wc. We doen niet te gek als het hem gelukt is. Vertellen hem vooral dat we heel erg trots zijn en dat hij het zo goed gedaan heeft. We waren al een jaar met een sticker beloning bezig en hij begon er zelf over dat hij dan nu echt een sticker mag plakken. Dus dat uiteraard ook gedaan. Hopelijk heeft hij nu de smaak te pakken en wordt dit snel normaal voor hem. Misschien helpt dit bij jullie ook? 🤷‍♀️