Hoi!
Onze zoon van bijna 2,5 is een geweldig lief ondernemend ventje.
Maar ik merk dat ik de laatste tijd steeds meer moeite heb, om dingen te ondernemen met hem.
Dat komt omdat hij altijd en overal weg rent. Ik kan altijd achter hem aan rennen, in de winkel, op straat, een restaurant eigenlijk overal wel. 'S ochtends, 'smiddags voor of na het slaapje, het maakt niks uit.
Soms loopt hij weg omdat hij iets ziet, in een winkel bijvoorbeeld, dat is logisch gedrag en ook helemaal geen probleem. Maar het los trekken van het handje en dan gewoon wegrennen doet hij echt voor de lol. Omdat hij het hard op een rennen zet en natuurlijk nog niet begrijpt dat het gevaarlijk is, ren ik achter hem aan om hem terug te halen. Alleen vind hij dat juist het allerleukste stukje, hij roept dan ook 'achter mama aan' daarmee bedoeld die dat ik achter hem aan ren.
Ik ben de blikken en opmerkingen van andere mensen wel zat en ik hoop gewoon samen op een leuke manier eens naar de winkel te gaan of een rondje te lopen.
Ik heb natuurlijk al een aantal dingen geprobeerd, de positieve benadering, complimenten. Maar ook het heel boos worden, grenzen stellen, maar uiteindelijk helpt het niet.
Wie heeft de gouden tip?
Oh en graag geen tips met 'koop een tuigje' want daar begin ik niet aan.
Alvast bedankt❤️