25 Reacties

4 jaar geleden

Ik heb ook de eierstokken van een pcos iemand maar de bloedwaarden waren niet volgens de diagnose pcos. Ik ben ook zwanger geworden door hormoonstimulatie (letrozol). En ook al heel snel. Dit was de 2e keer dat ik een redelijke cyclus had, dus bij ons ook vrij onverwachts...

4 jaar geleden

Allereerst...wow!!! Van harte gefeliciteerd!! Inderdaad, wat een geschenk 🥰 Ik denk dat het met de alcohol wel losloopt hoor, ik zou me daar niet teveel zorgen over maken. Er zijn genoeg verhalen van mensen die in het begin gedronken hebben en echt een gezond kind op de wereld hebben gezet. Heb je deze zorgen gedeeld met de verloskundige? En ik vroeg me af, hoe kwam het zo, dat je een zwangerschap vermoedde? Omdat je zo lang niet ongesteld was?

4 jaar geleden

Ik raakte 10 jaar geleden in verwachting in de maand dat ik te horen kreeg dat ik zowel een ernstige vorm van pcos heb als endometriose. Natuurlijk zwanger raken zou onmogelijk zijn en ik moest ook in mijn achterhoofd houden dat het met hulp misschien ook nooit zou lukken. Ik had veel last van de pil dus gooide die dezelfde dag weg om er 5 weken later achter te komen dat ik al 7 weken in verwachting was. Echo's van de onderzoeken nagekeken maar nee het was toch echt onmogelijk dat ik daarop zwanger was geraakt. Maar toch was het zo. In een slechte relatie en niet de levensstijl om een kleintje in groot te brengen. Meteen mijn levensstijl omgegooid en de vader ook de deur gewezen. 5 jaar later in een nieuwe goede relatie besloten samen nog een kinderwens te hebben. Alles er aan doen om de vruchtbaarheid te bevorderen. Ieder mogelijk traject doorlopen. En nu ruim 4 jaar later zwanger van icsi 1 tp 3. Nu duimen dat deze goed blijft gaan! Ik heb er wel van de eerste poging nog 10 in de vriezer dat was dan een klein voordeel van de pcos. Poging 1 over de 100 rijpe eitjes. Over de 80 aangeprikt. 42 eicellen. 23 bevruchtingen en 13 die na 5 dagen de vriezer in mochten. Ik ben in Maastricht nog steeds het medisch wonder zoiets hadden ze nog nooit meegemaakt.

4 jaar geleden

Niet helemaal hetzelfde verhaal hier maar heb ook pcos, werd in de 3e ronde met letrozol 2,5mg zwanger (na14 maanden) dit werd op 27-12 een miskraam met 8+3.. toen heb ik 5 weken gewacht maar gebeurde niks, 31-01 ik bloedprikken in het ziekenhuis was er nog 4,8 hcg en geen eisprong geweest, moest 11-02 weer prikken op hcg zelf gevraagd om ook progesteron te doen,hcg was 2,4 en progesteron gaf een eisprong aan, o oké dus ik zou 8 weken na mk eindelijk weer ongesteld worden.. wist natuurlijk niet precies wanneer mijn eisprong geweest was in die 11 dagen maar werd dus niet ongesteld een test gedaan en bleek dus weer zwanger, meteen maar weer gestopt met roken maar ja deed ik dus wel na mijn miskraam weer.. maak me er niet zo druk over omdat het kindje het nu nog zelf moet doen, maar wel als je het weet gewoon stoppen hoe moeilijk ook ☺️ geniet van je wondertje!

4 jaar geleden

Gefeliciteerd met je zwangerschap! Ik snap dat je je zorgen maakt maar volgens mij heb je de eerste 4 tot 5 weken nog geen bloedband met je baby. Heb je daarna nog heel erg veel gedronken of bijv max paar drankjes? Ikzelf heb ook PCOS, en dacht dat het ook vast nog heel lang zou duren. Nu de eerste ronde met clomid ook al raak! Uiteraard heel blij mee maar ook erg spannend en nog niet verwacht. Dacht dat het vast wel jaren zou duren (dachten ze in t ziekenhuis ook..) haha!

4 jaar geleden

Reactie op Nieske

Ik raakte 10 jaar geleden in verwachting in de maand dat ik te horen kreeg ...
Wauw! Ik heb inderdaad nog nooit over iemand gelezen die meer eitjes had dan ik! Ik had 40 goede eicellen na de punctie, inderdaad het enige voordeel van PCOS. Nu afwachten of alles goed gaat.

4 jaar geleden

Wat mooi dat je zo spontaan zwanger bent geraakt! Het scheelt je zoveel "gedoe", mogelijk verdriet etc. Ik zou mij niet druk maken om wat je allemaal gedaan hebt toen je het nog niet wist. Ook als je al 2 jaar niet zou drinken en roken wil het niet altijd zeggen dat het goed gaat. Ik zou er gewoon heerlijk van genieten! Je doet nu toch je stinkende best om gezond te leven😊 Hier ook PCOS. Na 5 maanden proberen maar ook maar 1 keer in die tijd ongesteld worden voelde ik dat er wat mis was. Ik stond op een onderzoek. En ja hoor, PCOS en een traag werkende schildklier. Ben dezelfde dag nog begonnen met de Weight watchers en 25 kilo afgevallen. Tussendoor twee keer zwanger geraakt met Clomid en ook twee keer misgegaan. Maar het leek erop dat na 1,5 jaar mijn lichaam zelf weer redelijk op gang was gekomen. De maanden duurden lang en was bang nooit moeder te worden. Maar... nu 7+4 zwanger! 3 februari de echo, vind het ontzettend spannend en tegelijk super eng.

4 jaar geleden

Hier ook PCOS. Heb al 2 zoontjes waarvan ik super snel zwanger werd (binnen 3 maanden en binnen 1 maand, maar ik wist toen ook nog niet dat ik PCOS heb). Nu na bijna 2 jaar weer zwanger. Maar dit keer met hulp van hormonen. Eerst 6 maanden clomid zonder resultaat, daarna 5 maanden gonal f en ovitrelle gespoten. Ook nog een Hsg onderzoek gehad en nu eindelijk zwanger! Nu bijna 6 weken, kan niet wachten totdat ik de echo gehad heb, ben zo bang dat het mis gaat!

4 jaar geleden

Ik kreeg in januari ook de diagnose pcos. De eerst volgende menstruatie zouden we beginnen met clomid. Die volgende menstruatie kwam maat niet, want ik bleek zwanger te zijn. Nu 6 weken en 5 dagen. Van de week hebben we de eerste echo gehad, alles is goed. Vind het nog steeds zo onwerkelijk. Ik kon mijn ogen niet geloven toen ik de positieve test zag.

4 jaar geleden

Hier ook pcos met circa 40 cystus op mijn eierstokken. En een menstruatie 1 keer in de 4 maanden. Ik zou in april met clomid mogen beginnen in het ziekenhuis. En ben er achter gekomen dat ik zwanger ben 7+5. Totaal niet verwacht maar zo veel welkom♥️

4 jaar geleden

Reactie op Maya61

Allereerst...wow!!! Van harte gefeliciteerd!! Inderdaad, wat een geschenk � ...
Bedankt voor de reacties! Heb ik echt veel aan. Ik had al een week enorm veel pijn aan mijn borsten, ze stonden ook groter, ben ook heel vermoeid. Ik redeneerde toen nog hoopvol omdat ik dacht dat ik misschien toch een cyclus begon te krijgen! Uiteindelijk was het mijn mama die toch aandrong om een test te doen. Ikzelf achtte een zwanger echt niet mogelijk! Grappig als ik nu terugdenk, dat ik toen ik de test deed echt overtuigd was dat het weggegooid geld zou zijn omdat het toch niet kon 😅 Nu een goede week ver en het begint pas door te dringen dat ons geluk echt is!

4 jaar geleden

Reactie op KYH

Wauw een drieling! Dat is ook wel heel speciaal. Ik had ook al gehoord dat je met zowel de hormoonkuur en/of ifv meer kans maakt op een tweeling of meer. Gynaecoloog keek ook wel zijn ogen uit dat ik spontaan zwanger was geworden. Zo zie je maar, de wonderen zijn de wereld nog niet uit! Wat betreft de alcohol, ik kan nu inderdaad alleen maar mijn stinkende best doen en uitgaan van het beste. Stress is sowieso super slecht voor voor onze baby. Ik probeer niet meer te piekeren en hoop vurig dat het allemaal goed komt en terwijl ook wat proberen te genieten van onze roze wolk🤞😊 Ik wens je veel succes toe met jouw zwangerschap, hopelijk loopt alles gesmeerd!

4 jaar geleden

Ik heb geen PCOS, maar wil je graag het volgende vertellen. Ik heb ooit een collegaatje gehad, die van de huisarts het advies had gekregen om juist NIET te stoppen met roken. De stress die het zou veroorzaken om te stoppen met roken zou schadelijker zijn dan de 3 sigaretten die ze per dag rookt. Ze is wel heel erg gaan minderen met roken, maar toch blijven roken. Kindje is ook gezond ter wereld gekomen, alleen een beetje aan de kleine kant als ik het me goed kan herinneren. Alleen om te zeggen dat het ook nog erger kan. Probeer je niet te druk te maken en geniet van je wondertje. Je bent vanaf nu je stinkende best aan het doen en terug in de tijd gaan kan toch niet! Gefeliciteerd en geniet! Liefs, Bianca PS. Ik heb het weekend voordat wij wisten dat we zwanger waren ook echt flink gedronken dus ik herken je schuldgevoel. 😘

4 jaar geleden

Hoi hoi, ook hier een zwangere met pcos. Binnen 3 mnd na verwijderen van spiraal, waarbij mijn vriend en ik ook de verwachting hadden om aan de hormonen te moeten. Echter wilde ik het eerst 6 mnd aankijken zonder hormonen. Godszijdank gelukt...dus ook nog beetje ongeloof. Het gevoel van drinken herken ik en heb ik neer gelegd bij de verloskundige. Zij vertelde mij dat heel veel vrouwen nog drinken de eerste weken dat ze niet weten dat ze zwanger zijn. Dus dat ik mij daar niet al te druk om moet maken. Ik ben inmiddels bijna 7 weken en kan niet wachten tot eind maart voor de termijn echo! Ik zou zeggen, geniet van dit natuurlijke wonder en heb vertrouwen. Stress is idd schadelijker voor je baby.

4 jaar geleden

Gefeliciteerd met je zwangerschap! Tijd terugdraaien kan toch niet en je doet er nu alles aan om zo gezond mogelijk te leven, respect meid. Ik ben ongepland zwanger, ik drink bijna nooit, maar nu in week 3 wel 1.5 fles rode wijn en een halve fles baileys (in een heel weekend) opgedronken. Dat is dus erg veel voor mijn lichaam. Dus ik begrijp hoe je je voelt. Gelukkig was je eerste echo goed, maak je niet teveel zorgen. En nog een fijne zwangerschap!!!!

4 jaar geleden

Reactie op Suusq

Gefeliciteerd met je zwangerschap! Tijd terugdraaien kan toch niet en je do ...
Dankjewel voor alle lieve reacties! 🙏 Helpt alvast om het hoofd een beetje koel te houden. Fijn om te lezen dat er nog mensen hetzelfde beleven en/of herkennen 😊 Ik ben er nog altijd niet goed van: het moment dat ik dat hartje zag en hoorde kloppen, gewoonweg magisch en tegelijk surreëel. Nu aftellen naar het moment dat we de kaap van 3 maanden passeren. Kijk er toch ookal naar uit om dit bijzondere nieuws met vrienden en familie te kunnen delen ☺️

4 jaar geleden

Ik ben voor de 3e keer spontaan zwanger.. met pcos! Bij de eerste alles gedaan inclusief ivf, dat werkte niet en in onze timeout was ik zwanger. Nu bij nummer 3 weer 3,5 jaar geduld moeten hebben, maar dan heb je ook was.. Geeen angst.. Ook ik had in die pauze overal schijnt aan, en heb nu een knappe, grote slimme jongen van 7.. Komt goed!!!!

4 jaar geleden

Ikzelf heb geen pcos, maar ben wel super blij te horen dat je toch spontaan zwanger bent geraakt! Echter vind ik me wel terug in je schrik dat het kindje misschien schade heeft opgelopen omdat je niet wist dat je zwanger was. Ben namelijk zelf pas op 6 weken te weten gekomen dat ik zwanger was en ik heb volgens mij alles gedaan en gehad wat word afgeraden... ik heb gedronken, geraakt, zware medicatie moeten nemen, foto’s laten trekken voor breuken, enorme stress, huiselijk geweld. De schrik is bij mij ook echt enorm maar de vroedvrouw zei het ook al, wat gebeurt is, is gebeurt en je kan alleen meer proberen om gezond verder te gaan. Ook iets frequenter echo’s en opvolgingen houden, kunnen een geruststelling zijn. Ik hoop dat alles goed gaat verder met jou en het kindje! 😘

4 jaar geleden

Reactie op axelle-25

Ikzelf heb geen pcos, maar ben wel super blij te horen dat je toch spontaan ...
Heel veel sterkte voor jou. Zat in dezelfde situatie met mijn dochter 10 jaar geleden. Ik heb 2 dagen voordat ik erachter kwam dat ik zwanger was nog zo belachelijk veel gedronken, dat ik echt dacht dit kan het kindje nooit overleefd hebben. Maar mijn dochter is vandaag 9 geworden. Kerngezonde geboren met een gewicht van 4310gram daarna veel stress ook huiselijk geweld. Zelfs geslagen in mijn buik met 8 weken. De baby lijkt er nooit last van te hebben gehad.

4 jaar geleden

Hoi! Bij mij precies hetzelfde. Ik weet al vijf jaar lang dat ik pcos heb en tegen mij is ook gezegd dat ik niet natuurlijk zwanger kon raken. Toen mijn vriend en ik een kinderwens kregen heb ik ook clomid opgehaald bij de huisarts maar wonder boven wonder raakte ik toen vanzelf zwanger zonder de hormoonkuur! Ik was zo blij. Helaas kreeg ik toen toch een miskraam. Dit was afgelopen december. Ik dacht dat ik nooit meer natuurlijk zwanger kon raken en ik werd depressief en ik kon alleen nog maar huilen. Nu, 2,5 maand later, wonder boven wonder ben ik weer zwanger! Nu 8 weken! En ik heb weer geen hormoonkuur hoeven te gebruiken. De gynaecologen snappen er niks van en vinden het ook een wonder. Ik heb dus toch een maar dominante eitjes gehad. Het vrouwelijke lichaam is een wonder. Ik zou je geen zorgen maken om een paar drankjes.. als het jouw kindje is in je buik dan komt het echt wel goed.