39 Reacties

4 jaar geleden

Heel herkenbaar. In september bij de 1ste echo er achter gekomen dat ik een leeg vruchtzakje had. Testen liepen mooi op, was heel moe, last van mm borsten. En nu weer opnieuw zwanger vindt t dood eng en kan niet wachtem op de 1ste echo. Nu bijna geen symptomen alleen wat buikkrampen

4 jaar geleden

Heel herkenbaar. In september bij de 1ste echo er achter gekomen dat ik een ...
Hetzelfde meegemaakt . Wanneer heb je u eerste echo ?

4 jaar geleden

Hi allemaal, Vorige keer had ik volle prikkelbare borsten nu voelen ze nog super leeg. Het enige waar ik last van heb is heel veel slijm/ afscheiding. Bij elke blob die ik voel haast ik mij naar de wc om te checken of het geen bloed is. Hoe is het bij jullie? Heb je nu wel symptomen die je eerder niet had of juist andersom?

4 jaar geleden

Hi allemaal, Vorige keer had ik volle prikkelbare borsten nu voelen ze no ...
De vorige keer totaal geen symptomen gehad. Nu last van zeurende pijn / krampen in de buik. Verder erg moe. En zo af en toe gevoelige borsten. Maar herken me heel goed in wat je schrijft. Als ik iets voel denk ik ook ohjeej en dan zo snel mogelijk naar de wc. Maar probeer dit zo veel mogelijk los te laten en toch te genieten want denk dat die maanden snel voorbij zijn

4 jaar geleden

Wat fijn om deze verhalen te lezen... In augustus een missed abortion gehad. Alles voelde toen anders dan nu. Ik probeer de positieve vibe vast te houden...in overleg met VK een echo met 6/7 weken, dat voelt heel fijn.

4 jaar geleden

Herkenbaar in september november en december miskramen met 5 weken gehad. Nu 4 weken zwanger, test is voor het een knaller! Hoop dat die 3 keren pech waren en 2020 geluk brengt. 🍀

4 jaar geleden

Herkenbaar... Vorige maand met 5.1wk een miskraam gehad. Vanmorgen weer positief getest. Het hele verloop en hoe ik me voel is exact hetzelfde als vorige maand. Ik ben wat huiverig en voel me niet heel ontspannen. Kan verder niks behalve paar dagen wachten en opnieuw testen en het beste hopen.

4 jaar geleden

Inderdaad herkenbaar! Blijkbaar weer zwanger na miskraam in december.. Wil wel blij zijn maar heb echt het gevoel; eerst die 7 weken doorkomen en een goede echo dan zien we wel verder! Probeer me er niet teveel op te focussen maar dat is best lastig.. In ieder geval alle dames hier: gefeliciteerd! Fijn dat ik niet alleen ben in dit gevoel 😊

4 jaar geleden

Allereerst gefeliciteerd! Je verhaal is heel herkenbaar. Wij hebben ook net 2 positieve testen gedaan het is dus nog erg pril. Helaas hebben wij in oktober ook een miskraam gehad van 12 weken. Dit heeft onwijs veel impact op ons gehad. Echter werd onze wens om opnieuw zwanger te worden alleen maar groter. En gelukkig was daar gisteren dan de dag van onze weer 1e positieve test. Blij maar die onzekerheid slaat BAM meteen weer toe. Blij en bang tegelijkertijd van wat als het weer mis gaat en wat staat ons te wachten. Ik probeer positief te blijven denken . Ik had al een paar onzekere dagen op de dag dat mijn menstruatie zou moeten beginnen rood bloed verlies daarna 3 dagen bruin en nu positieve test. Ik ga proberen er van te genieten ondanks de ellende van onze eerste miskraam.

4 jaar geleden

Reactie op NMartine

Ook afgelopen maand miskraam gehad met 5 weken en nu weer zwanger.. merk oo ...
Hey, Wij in januari ook op 5 weken een miskraam gehad. Was jou cyclus onmiddellijk normaal na zo korte zwangerschap ? Proficiat met jou zwangerschap 😊

4 jaar geleden

Ik heb in juni 2019 en september 2019 beide een missed abortion gehad en dus in 3 maanden tijd 2x gecurreteerd omdat de vruchtzak niet zelf los liet. Ik ben nu na mijn onderzoeken weer voor de eerste keer zwanger en ben doodsbang. Heb veel kwaaltjes maar dit wil helaas niets zeggen. Ik heb over 1,5 week de eerste echo en ben zo blij als die geweest is...

4 jaar geleden

Hallo allemaal, ik lees veel herkenbare verhalen. In oktober een heel nare en pijnlijke miskraam gehad na 9,5 week. In januari gingen we er weer voor en hop, direct weer zwanger. Nu 4 weken en 4 dagen. Ik voel nog niks, de vorige keer was ik direct moe, kortademig en had ik pijnlijke borsten. Ik wacht het in spanning af en probeer nog niet al te blij te zijn. Ik ben immers al 37 en dat brengt toch extra risico’s met zich mee.

4 jaar geleden

Reactie op Emily de Man

Hallo allemaal, ik lees veel herkenbare verhalen. In oktober een heel nare ...
Herken ik ook, voel nu ook niks behalve soms wat gerommel in m'n buik. Het is dat de test positief bleek anders had ik het nooit geloofd! Vind het ook daardoor te vroeg om blij te zijn, hoewel het natuurlijk heel goed kan dat er gewoon niet zoveel klachten komen..

4 jaar geleden

Hoi, gefeliciteerd met je zwangerschap. Ik ben er deze week achter gekomen dat ik ook weer zwanger ben, na 5 miskramen. De ene dag kan ik er ontzettend positief naar kijken en de andere dag ben ik ontzettend emotioneel. Vooral als de kwaaltjes een stuk minder zijn dan de dag ervoor. Dan ben ik gewoon niet te genieten en ben ik bang dat mijn lichaam weer gaat falen. Mijn dagen naar de eerste echo zijn enorm lang. Ik kan je niet echt tips geven, zoals je dus kan lezen. Ik hoop voor jou dat je jezelf wat kalmer kan houden.

4 jaar geleden

Heel herkenbaar. 30 oktober kwam ik bij de verloskundige achter dat het hartje niet meer klopte bij onze kleine man💙. Ik was toen 18 weken.. dag later stond de 20 weken echo gepland i.v.m. vakantie, 3 weken Amerika. Dat was goed schrikken! Want mijn lichaam gaf niets aan. Voelde me juist heel goed!! Aangezien ik weken misselijk was geweest. Paar dagen later bevallen en daar kwam uit dat hij rond de 14 á 15 weken al is overleden. Ik en de kleine zijn daarna onderzocht, maar daar kwam weinig uit. Gelukkig konden mijn vriend en ik dit al snel een plekje geven. Nu precies 3 maand later (30 januari) kwam ik erachter dat ik weer in verwachting ben. Deze week de gynaecoloog bellen.. Dus weer een spannende tijd voor de boeg! Gelukkig krijg ik wel meer controles. Geeft me enigzins wel een goed gevoel. Maar toch weer bang dat is mis gaat.

4 jaar geleden

Heel herkenbaar! Gister had ik een positieve test in handen! Afgelopen oktober ook een miskraam gehad met 7 weken terwijl we 2 dagen eerder een kloppend hartje hadden gezien. Dat maakt het zo lastig vertrouwen te hebben. Ik had toen wel al 2 weken lang bloedverlies, dus ik ga denk steeds weer met angst naar de wc. Wij hebben ook een zoontje verloren in augustus 2016 dus een zwangerschap zal voor mij sowieso niet meer onbezorgd zijn. Ik hoop dat iedereen hier toch kan genieten! 🙏

4 jaar geleden

Wij hebben in augustus positief getest en uiteindelijk bleek ik na 9weken al 4weken een dood vruchtje had. Ben daar toen heel fel van geschrokken en durf nu ook niet te geloven dat ik zwanger ben zolang ik geen kloppend hartje heb gehoord... 😔 al ben ik wel enthousiast toch is het niet zo zorgeloos als de vorige zwangerschap maar dat was ik bij mijn zoontje ook niet. En toen heb ik wel ook met zorgen genoten van mijn zwangerschap 🥰

4 jaar geleden

Reactie op Kittyvdbeek

Heel herkenbaar! Gister had ik een positieve test in handen! Afgelopen okto ...
Vreselijk zeg! Hoop met je mee! 🙏🏻

4 jaar geleden

Ja, ik had in oktober 2019 een missed abortion gevolgd door een curretage. Ik woon in Azië en het hele proces was best wel traumatiserend omdat dat hier toch heel anders gaat dan in Nederland, plus enorme taalbarrière. Nu weer zwanger en ik durf bijna niet blij te zijn, zo bang ben ik dat het weer misgaat. Gelukkig ben ik tijdelijk in Nederland dus ga ik volgende week fijn naar een Nederlandse verloskundige voor de vitaliteitsecho. Ik ben wel doodsbang.